Parfums

Discussie in 'De lounge' gestart door mama aes, 28 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama aes

mama aes Bekend lid

10 dec 2005
    684
    16
    18
    Ik gebruik eigenlijk nooit parfum,
    Wel bodyspray enz.
    Nu ben ik toch op zoek naar een geurtje, maar pfff kom er echt niet uit.
    Zoek een niet te zwaar geurtje een veetje fris, niet te zoet.
    Hoop dat jullie tips hebben.
    Oh ja en het moet ook nog verkrijgbaar zijn bij de drogist, zodat ik het ook even kan testen al voor ik een flesje haal.

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.044
    17.015
    113
    Ik zou - als de winkels weer open mogen - naar een parfumerie (niet een drogisterij) gaan om je te laten adviseren en wat uit te proberen. Je kan dan ook testers mee naar huis krijgen, zodat je het thuis enkele dagen kan uitproberen.

Ik kan hier gaan roepen wat ik graag gebruik, maar iets als parfum is zo persoonlijk…. :)

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Eens met bovenstaande.
    Parfum is zo persoonlijk. Je kan het in een bepaalde geur groep zoeken maar dan
    nog is de keus groot.
    Een parfum opspuiten en dan een paar uur later ruiken, das de beste manier om te ontdekken wat bij je past.
    Ik zou dus ook nog even wachten tot de winkels weer open zijn.
    En ga inderdaad naar een parfumerie.

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Zoals andere ook schrijven ik zou wachten tot de winkels weer open zijn.

Je hebt dan meer keus en je kan tussendoor even ruiken aan de koffiebonen.

Ze kunnen aangeven wat er dan bij je past.

Zelf draag ik zeer soms alleen bodymist. 1 soort en verder nog niks gevonden. Misschien zelf ook eens langs de winkel als het open is.

5. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.801
    4.582
    113
    Eens met bovenstaande. Hier is de parfumerie (PourVous) gewoon geopend, ze zijn ook drogist dus ook essentieel. Wie weet ligt er in je buurt ook zoiets?

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Of op internet tijdelijk een parfumabonnement afsluiten, dan kun je elke maand een ander geurtje proberen en kijken welke her beste bij je past.
    Zou sowieso naar een parfumerie gaan en niet naar een drogist.

7. Yvuna

Yvuna Actief lid

12 jul 2019
    265
    300
    63
    Vrouw
    Ook eens met eerder genoemde. Buiten dat het persoonlijk is qua smaak, heb ik ook wel eens begrepen dat parfum daadwerkelijk anders ruikt bij verschillende personen. Schijnt te maken te hebben met de zuurgraad van de huid. Echt even laten adviseren, ruiken en testen dus. Om een goede keus te kunnen maken is het ook aan te raden niet direct te kopen, maar na bijvoorbeeld een paar uur nog eens te ruiken.

Misschien zijn er wel wat ‘populaire geuren’ die aan je beschrijving voldoen die mensen je hier kunnen tippen? Dan ben je niet helemaal afhankelijk van de verkoper. Ik hou zelf van iets zwaardere geuren, dus aan mij heb je niet zo veel.

8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Absoluut wachten. Geur is zo persoonlijk en bij iedereen anders. Ikzelf kan zwaardere orientaalse geuren heel goed hebben, al zeg ik het zelf. Ik deel met man een uniseks geur die wij beiden bij elkaar echt heerlijk vinden ruiken (Oud van Reminiscence). Maar mijn signature geur is J’adore, absoluut. Die heb ik echt al 16 jaar ofzo dagelijks op. Áltijd als ik die draag, dan zeggen mijn man / kinderen / moeder / wie er ook is dat ik lekker ruik. En ja, dat vind ik dan zelf ook :p.

dus: probeer lekker aan samples te komen en experimenteer met geuren en noten die goed passen bij je. Ik zou het ook op verschillende momenten van de dag proberen en als je merkt dat je houdt van bijv wat zwaardere, houtachtige tonen (vaak met ledertonen en patchouli), dan zou je kunnen kijken welke geuren er zijn met die eigenschappen.

Hoe kun je nou nooit parfum dragen :o: haha. Geur is zó belangrijk vind ik

Deel Deze Pagina