Hallo dames, Misschien een gekke vraag maar wassen jullie ook de slabbetjes en monddoekjes of doen jullie alleen de kleertjes en het beddengoed? ik ben denk ik wel verplan om alles te wassen maar ik vroeg me toch wel af of het geen kwaad kan om de slabbetjes niet te wassen... ik hoor het wel van jullie xoxo
Haha, ik neem aan dat je voor het eerste gebruik bedoelt. Of was je in het algemeen van plan ze niet te wassen? Ik zou ze er even bijdoen de eerste keer, zo gebeurd.
Ik heb de slabbertjes en monddoekjes met de hydrofiel luiers gewassen, sowieso omdat ik het een schoner idee vind maar ook omdat ze iets zachter worden en beter vocht opnemen als ze al een paar keer gewassen zijn.
Ik zou het wel doen, inderdaad voornamelijk omdat ze dan beter vocht oppakken. Ik doe hetzelfde met nieuwe thee- en handdoeken. Liefs,
ik heb alles van te voren gewassen, zelfs de sokken en daarna alles in de droger dat alles lekker zacht en soepel is!
Hydrofielluiers kan je beter niet in de droger doen als je er mee wilt af gaan drogen want dat droogt voor geen meter.
Ik heb slabbetjes en dergelijke ook gewassen vantevoren. En de hydrofielen gooi ik gewoon in de droger en ze drogen nog steeds perfect ...
Monddoekjes heb ik allemaal uitgewassen, tezamen met de lakentjes en hydrofiele luiers en washandjes op 40 of 60 graden. Dit zodat het absorptievermogen wat groter is. En ik heb ze niet in de droger gedaan (hebben we ook niet), maar ze zijn wel zacht hoor. Dat zachte kun je ook extra krijgen door er een scheut azijn (aan het einde) bij te doen. Dit verwijderd wasmiddelrestjes. O en hydrofiele stoffen ook niet strijken (ik heb een strijk-tik momenteel dus was lastig ) maar dan nemen ze ook minder vocht op. De kleding heb ik op een snelle was van 30 graden gedaan, zodat de kleur mooi behouden blijft. Slabbetjes hebben we niet, ik ga borstvoeding geven. Maar zou die ook uitwassen, als ik jou was.
Gewoon ff wassen dan nemen ze meer op. Ik gooi alles van slabben spuugdoekjes en hydrofielen in de droger, drogen prima en nooit niks misvormt oid.
Wij hebben alles gewassen, op de dekens van Jollein na. Hierop stond dat ze er niet mooier op werden, dus die hang ik lekker uit. Zelf de kinderwagenbekleding is gewassen, wij hebben een tweedehands gekocht
Ja, zou ik zeker wel doen. Ik zou alleen geen wasverzachter gebruiken, want dan absorbeert het niet meer. Ik waste ze gewoon op 60 graden met alleen Ariël waspoeder