oudste 19 mnd; duo wagen aanschaffen ja/nee

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Chocoholic, 24 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

aanschaf duowagen bij 19mnd verschil gunstig?

1. ja, doen!

2. nee, weinig toegevoegde waarde

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Moet erbij vertellen, mijn man is veel thuis dus we kunnen veel samen op stap. Dus buggy en kinderwagen.

2. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Heb even een poll toegevoegd om het duidelijker te maken. :)

3. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.

Zou mijn verhaal kunnen zijn ;)

Hier ook n 2e hand phil en teds, nu in gebruik als enkele wagen.

4. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Lastig, want het ligt heel erg aan de ontwikkeling van je oudste kind. Gezien haar leeftijd kan het zijn dat je haar eerst nog eventjes een (paar) maandje(s) op de meerijdplank laat en dat ze daarna met een loopfietsje, fietsje of stepje mee kan. Dat lijkt mij leuker en fijner voor beide.
    Anderzijds kun je misschien nog een tijd plezier hebben van een duowagen. Dit vooral als je oudste een rustig kindje is wat het wel fijn vind om geholpen te worden. Goede vrienden van ons hebben een kind van 1,5 jaar wat ineens absoluut niet gediend meer was om haar te verplaatsen, dat wilde ze 'zellufF'.

Ik begrijp dat het vooral op jou aan komt qua dagvulling met jullie kinderen? Dan kan je man het wel onnodig vinden, maar als jij je er erg door laat beperken zonder duowagen. Sjah, dan zou ik toch een (tweedehands) duowagen kopen.
    Wandel je graag langere stukken? Of gaat het alleen om een kilometertje naar de winkel en terug? Zie je snelle vooruitgang in de loopontwikkelingen van je oudste? Waarom denkt je man dat een meerijdplankje afdoende is? Snapt hij waarom jij een duowagen wil?

Zelf zou ik denk ik de aankomende maanden met je oudste even kijken hoe ze zich ontwikkeld. Probeer misschien ook eens een (loop)fietsje ofzo. Ondertussen kun je je toch wat oriënteren op welke duowagen je dan zou willen en bijvoorbeeld op marktplaats er naar kunnen kijken. Je kunt dan altijd na de geboorte van jullie tweede die duowagen nog kopen. Of in de laatste weken?! Zo weet je zeker dat je niet een onnodige aankoop doet omdat je oudste wellicht met grote sprongen vooruit is gegaan.

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier is zoontje 2 als de baby komt, wij hebben besloten het niet te doen ik zou niet weten waar ik dat ding kwijt moet. We hebben een meerijplankje met zitje gekocht, en een draagdoek voor de baby. Verder met lange afstanden zal vriend altijd meegaan dus kan de oudste gewoon in zijn buggy :)

6. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier 16 maanden verschil en wel een duowagen gekocht. Oudste ging pas met 19 maanden lopen dus ook echt wel nodig gehad.
    Kan de duowagen ombouwen naar enkele wagen (Bugaboo Donkey) en moet zeggen dat ik nu al sinds 1,5 maand eigenlijk nooit meer de duowagen gebruik maar hem als enkele wagen gebruik, met een meerijdplankje erachter voor de oudste. Ze wil graag lopen en niet meer in de wagen.
    Desondanks toch een goed half jaar gebruikt en had niet zonder gekund.

7. miep84

miep84 Niet meer actief

Hier is de oudste straks ook 19mnd. Hij is nu 18mnd en loopt nog niet. Wel regelmatig wat losse stapjes (max 5/6) maar niet echt los lopen. Hier staat de duowagen dus al klaar! Heb m vn collega overgenomen voor n prikkie ;)
    meeste zorg komt toch op mij aan, dus vaak alleen met kids op pad en gelukkig hebben we n grote gezinsauto waar de wagen makkelijk inpast :D

8. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier ook 19 maanden verschil tussen onze 4de en onze jongste en ik heb er dit keer voor gekozen een duowagen aan te schaffen.
    onze dochter is een ondernemend meisje die ik echt niet op een plankje zie staan, daar springt ze gewoon vanaf en ze zal ook niet bij me blijven.
    Daarom er voor gekozen om het wel te doen zodat ik straks de oudsten van school kan halen en niet steeds de auto moet pakken voor dat kleine stukje.

Tussen onzetweede en derde zit22 maanden en tussen de derde en vierde 24 maanden en ik heb hem regelmatig gemist en miste een stukje vrijheid om even te gaan lopen ergens heen, al had ik de andere vaak wel op een loopfiets mee.

Heb er nu dus eentje staan gekocht via marktplaats voor een klein bedrag 9wel een oude wagen) en denk toch echt dat ik er veel plezier aan zal beleven

9. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    nee, mijn oudste wilde met 18 maanden al niet meer in de buggy. Als ze er in moest zitten was het drama en ze klom er gewoon uit tijdens het rijden, die gespen wist ze wel raad mee... ze liep toen al overal aan de hand mee, bleef goed bij me, veel fijner dan in de buggy. Heel sporadisch dat we met een dagje uit de buggy bij hadden, maar dat was- op het uurtje in totaal wat ze er dan in zat - best onhandig

10. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb hem nooit gemist. Doek en wagen is zat.

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier vorig jaar wel een duobuggy aangeschaft met babynestje. Aiden kon toen nog niet zulke lange stukken lopen.
    Heb in de zomer tijdens mijn verlof ontzettend veel gewandeld en gebruik gemaakt van de duobuggy.

Onlangs de duobuggy verkocht, want Aiden kan inmiddels wel flinke stukken lopen en hij is dol op wandelen.

12. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Ik vond het superhandig, ook omdat er heel veel boodschappen in pasten en omdat onze oudste liever op z'n luie kont zat dan dat ie zelf liep... Hij is nu 4, liefst zit ie nog!:)

Deel Deze Pagina