Wanneer zijn jullie begonnen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Olliebol, 25 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olliebol

Olliebol Actief lid

23 jan 2014
    245
    91
    28
    Vrouw
    Ik ben nu 20 weken zwanger en op een ledikantje (zonder matrasje) en wat kleine spulletjes na hebben we nog helemaal niets in huis voor mini. Eerder had ik steeds zoiets van 'ach, we hebben nog even', maar ondanks dat we inderdaad nog steeds wel even hebben begin ik nu toch een beetje onrustig te worden..

De kinderkamer inrichten kan helaas ook nog niet, want we zijn aan het kijken naar een koophuis en willen het liefst voordat baby komt verhuizen. Spullen voor de kinderkamer kunnen we daarom ook nog niet kopen, want mochten we hier nu eerst wel blijven wonen dan moeten we echt op de maat van de meubels letten i.v.m. een kleine kamer. Mochten we wel kunnen verhuizen (en er van uitgaande dat we dan een ruimere kinderkamer krijgen), dan kunnen we naar grotere meubels uitkijken. Maar wanneer we dit ook weten, geen idee.. Lastig dus! En het liefst zou ik dan in elk geval al wel de hele uitzetlijst voor de baby in huis halen, maar bij gebrek aan meubels (kasten), kan ik ook nog niets opbergen. Aaaargh!

Jullie begrijpen, ik word er een beetje heel erg onrustig van :D Vriend helemaal niet, die heeft geen haast. Meer lotgenoten die dit kennen en wanneer zijn jullie zo'n beetje begonnen met de aanschaf van alle spulletjes?

2. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik begon te laat. Ik zat alles maar uit te stellen totdat mijn verlof in ging, omdat ik mezelf anders de hele dag thuis zou zitten vervelen. Als ik dan flink aan de slag zou gaan, zou ik tenminste iets om handen hebben. Maar de kleine man kwam te vroeg! Mijn verlof was nog niet eens begonnen. Ik heb daar wel spijt van gehad, want ik had de boel dus niet klaar toen ik na onze ziekenhuisperiode thuis kwam.

Begin bijtijds en geniet ervan! Misschien kun je vast wat spullen onderbrengen bij je ouders/broers/zussen/vrienden? Dan heb ik het niet over meubels, maar over andere zaken zoals kleertjes, doeken, verzorgingsproducten, beddengoed, speelgoed, wipstoel, draagdoeken etc. Dat hoeft niet veel plek in beslag te nemen en je zult het toch moeten aanschaffen :)

3. Brisje

Brisje Actief lid

15 jan 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben rond week 23 begonnen met aanschaffen van spullen en had in week 25/26 het kamertje af... De weken ervoor al wel gestort op kleertjes, luiers, maxi cosi etc.. bedenk of je een thema wilt in de babykamer... Dan kan je je vast richten op het verzamelen van decoratie. Er is zoveel meer dan de meubels van de kamer... Maar hou je wel in want je krijgt verlof en het is dan ook leuk om nog wat winkels af te lopen voor spullen...

4. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Ik ben nu 22 weken zwanger, en vandaag is de babykamer grof gezien klaar om te worden bewerkt (schilderen, vloer leggen, plafond schilderen, glas vervangen voor dubbelglas en behangen), eerder konden wij dus ook niet beginnen.

Vorige week is de babykamer al gebracht, had gedacht al eerder klaar te zijn met de grove dingen. :)

Hoop toch met een week of 3 de meubels te hebben staan, de muren en vloer klaar te hebben. Dan is het aankleden wat mij betreft. Wil alle benodigdheden in huis hebben voor de 30 weken, maar nog wat kleertjes en/of decoraties hoeven niet persé af te zijn, kan altijd nog na de geboorte. :)

Liefs,

5. Lottie

Lottie Actief lid

23 jan 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    Hier vandaag 25 weken en bijna klaar.
    Nog wat kleine dingetjes en de kinderwagen (die wordt morgen geleverd) dan zijn we wel klaar voor de komst van onze tweeling!

6. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Euh bij mijn zoontje pas rond 34 weken begonnen geloof ik. Maar meer omdat weddaarvoor druk aan het verhuizen waren. Al heb ik totaal geen nesteldrang gehad toen haha. Nu ben ik 8 weken zwanger en zou alles al wel klaar willen hebben haha. Maar zal ergens rond augustus worden dan zal ik ergens rond de 30 weken zijn haha. Dit omdat we nu weer eerst andere dingen moeten doen zoals een nieuwe slaapkamer voor zoon en de babykamer is nu nog washok die verplaatst moet worden naar eventuele aanbouw of omgebouwde schuur haha

7. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    hier was het kamertje met 26 weken klaar. wij konden heel veel spullen lenen (box,wieg,badje, tummytub, wipstoel,kleertjes) dus dat kwam toen ook langzaam aan binnen...
    toen we de meubels hadden zijn we ook het beddengoed en matras enzo gaan kopen en al het andere klein spul.

maar als je nog wilt verhuizen zou ik nog wachten met spullen aanschaffen, scheelt je het weer verhuizen... misschien vast wat geld apart zetten zodat het je straks niet ineens een duit geld kost...

en vast alles uitzoeken wat je wilt zodat je het dan alleen hoeft te gaan kopen, kun je nu vast lekker rond neuzen:D

8. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    hier alle spullen al wel aangeschaft (babykamer/kinderwagen/badset enz enz)..

maar wegens nieuwe woning waarvan we a.s vrijdag de sleutel krijgen en dus gaan verbouwen hebben we nog niets klaar..

we gaan 28 maart over dan ben ik ongeveer 32 wkn zwanger en dan zal de babykamer ook klaar zijn!

de kamer en de andere spullen worden pas bezorgd als ik 34 wkn zwanger ben:) :p

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier zijn we met 24 weken begonnen aan de babykamer, met 30 weken was hij echt af. We zijn niet zo snel :D
    Kinderwagen hebben we pas rond de 30 weken besteld omdat vriend en ik het niet eens werden oer de kleur. Babykleertjes ben ik fanatiek mee begonnen toen ik het geslacht wist.

10. frommel86

frommel86 Actief lid

16 dec 2011
    483
    0
    16
    ik ben nu ruim 27 weken en sta ook nog te trappelen. WIj moesten eerst de zolder verbouwen voor onze zoon zodat onze dochter straks op zijn kamer haar babykamer krijgt. Voor de rest alles al wel binnen. Hopelijk vrijdag gaat mijn zoontje over en dan kunnen we aan de babykamer beginnen. Heb echt de kriebels haha.

11. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    babykamer al besteld..maar komt eind april!.. Zijn nu druk aan het verven en heb vandaag behang besteld.. :) verder met mezelf afgesproken dat zodra baby kamer er is dat we dan ook gaan shoppen voor de rest.. zoals aankleedkussen, kleren, en andere benodigdheden.. heb wel al wat spullen in huis omdat ik die van mijn schoonzussen heb overgenomen..

enne zou als ik jou was wel al wat dingen aan schaffen.. want bij ons heeft het even geduurd voordat we alles rond hadden met koopwoning, en voordat we sleutel hadden.. dan nog klussen en je bent zo paar maanden verder! En lijkt mij ook dat je geen overhaastige koop doet..maar pas een huis koopt waar je je 100% happy mee bent.. voor het zelfde duurt dat ook nog paar maand voor je die gevonden hebt.. :) en voor je het weet is de kleine er ook ;)

12. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    In eerste instantie al aan het begin van de zwangerschap, maar dit omdat al het oude behang er nog af moest. Dit waren enkele lagen met verf erover heen dus hier zijn we heel erg lang mee bezig geweest. In de week dat we de laatste spulletjes hadden neergezet werd ik ziek en kwam meneer een maand te vroeg. Wel net op tijd dus gelukkig! Alleen qua afwerking moeten we nog kleine dingetjes doen die nu natuurlijk blijven liggen...

13. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Kleine dingen blijven altijd liggen haha.. toen we er achter kwamen dat we kindje verwachten hebben we eerst alle kleine dingen in het huis afgemaakt (woonden hier toen bijna een jaar;)) ook met het idee dan is dat klaar en kunnen we ons daarna focussen op de babykamer!

14. Olliebol

Olliebol Actief lid

23 jan 2014
    245
    91
    28
    Vrouw
    Oh gelukkig, zo laat ben ik nog niet. Ik had het idee dat ik als enige laat begon met alles, maar dat valt heel erg mee als ik jullie zo lees :D

Zojuist met vriend afgesproken om in elk geval zeer binnenkort langs de babydump te gaan om naar spulletjes te kijken en al wat ideeën op te doen voor meubeltjes. Naar een kinderwagen kunnen we in elk geval al kijken en die zouden we ook al kunnen aanschaffen, evenals een box en andere spulletjes. Goede reden om wat andere kasten uit te mesten zodat we eea kwijt kunnen.

Blijf alleen die onzekerheid van wel/niet verhuizen vervelend vinden, maar ja.. dat doen we onszelf aan natuurlijk. Ik wil het liefste sowieso voor baby er is verhuizen naar een groter huis, alleen staat er op het moment niet echt iets te koop wat in ons straatje valt.. In het huidige huis blijven zou ook prima kunnen, maar dat is eigenlijk alleen als we niet tijdig iets kunnen vinden. Maar ja, wanneer weet je dat hè?

Zuuuuuucht.. het zal uiteindelijk allemaal wel loslopen, maar die onzekerheid kan me nu echt even gestolen worden ;) Fijn om hier in elk geval even te kunnen ventileren!

15. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    En uiteindelijk heb je altijd tijd te kort haha.

Wij hebben ongeveer een maand geleden eindelijk een lamp opgehangen in de babykamer, tot dan toe enkel een peertje. Toen was meneer er al 8 maanden..;)

16. Olliebol

Olliebol Actief lid

23 jan 2014
    245
    91
    28
    Vrouw
    #16 Olliebol, 25 feb 2014
    Laatst bewerkt: 25 feb 2014
    Dat is ook zo, we gaan natuurlijk niet het eerste beste beschikbare huis betrekken :D En die meubeltjes.. de enige reden dat we nu nog niets zouden kunnen aanschaffen is dat we in een volgend huis eventueel grotere meubels zouden kunnen kopen ivm grootte van de kinderkamer. Maar het is natuurlijk helemaal niet zo'n drama om wat kleinere meubeltjes te hebben, ook al zouden we wel verhuizen.

Misschien toch gewoon zoetjes aan maar eens gaan kijken, want inderdaad.. voor hetzelfde geld duurt het nog maanden voordat we iets moois hebben gevonden ;)

17. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier voorzichtig begonnen zodra we het wisten (rompertje hier, mutsje daar). Vanaf de termijnecho echt aan de slag gegaan. Nu bijna 27 weken en alles is eigenlijk wel klaar (ben nu net de gordijnen aan het inkorten, en verder moeten we nog minidingetjes zoals een thermometer enzo). Ik vind het juist een heerlijk idee dat alles straks gewoon klaar is en we niks meer hoeven te doen.

18. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    bij ons eerste toch ook al begonnen rond de 22 weken... ik zou in jouw geval toch al zorgen dat je een minimum aan kleertjes in huis haalt, wat flesjes, evt een kinderwagen of maxi-cosi, een badje... dat je toch als het echt moet al kan starten. en proberen idd wat spulletjes bij vrienden of familie onder te brengen. je kan nu onmogelijk voorspellen dat alles goed blijft verlopen, maar je kan maar beter een minimum aan voorbereidingen gedaan hebben voor het gevoel je ineens moet gaan rusten of dat je toch geen huis vindt... op enkele maanden tijd nog een huis vinden, inrichten èn verhuizen lijkt me wel heel krap!!

succes ermee!!

19. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Rond 22 weken de wandelwagen binnen. Met 26 weken waren we begonnen met het in orde maken van de kamer, nu moeten we nog wat aan de muren hanger ter decoratie en ik moet de gordijnen inkorten
    (niet mijn favo tijdsbesteding).
    Wat we wel allemaal nog moeten kopen is puur praktisch (wel noodzakelijk) kleding, aankleedkussen, beddengoed, washandjes etc.
    Dus nog genoeg! We weten alleen het geslacht niet dus dat koop betreft kleding wel lastig. (tips zijn welkom!)

20. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Hier heb ik eerst wat neutrale kleuren aangeschaft (wit, grijs bijvoorbeeld), of met een opdruk die zowel voor een jongen als meisje kunnen. Pas later kochten wij de 'leuke' kleertjes heel gericht voor ons zoontje, al wisten wij het geslacht al wel maar wij wilden niet dat iemand iets kon raden. :)

Deel Deze Pagina