Op zich kan ik genoeg verzinnen, dat is het probleem niet, maar ik wil graag iets waar ze ècht wat mee kan en ik heb het idee dat ik nog niet precies weet wat er wat dat betreft allemaal te koop is. J. is een meisje dat erg van bouwen, puzzelen en cijfers ed houdt. Duplo en puzzels zijn dan ook hetgene waar ze het meeste mee speelt. Verder af en toe met haar pop + bijbehorende dingen en af en toe met de keukenspulletjes. Boekjes leest ze ook af en toe. Knutselen vindt ze ook erg leuk, maar knutselspul heeft ze al veel en koop ik ook regelmatig tussendoor. Liefst wil ik dus iets waar ze iets echt iets mee kan. Dus bv. iets kan bouwen. Ik dacht aan Smartmax, maar dan heb je voor 50 euro een basisset waarvan ik me afvraag: kun je daar nou echt wat mee? Om er echt iets mee te kunnen is dan weer uitbreiding nodig en dan wordt het allemaal wel heel erg duur voor iets relatief eenvoudigs? (Als ik het verkeerd zie, mag je dat ook zeggen. ) Meer duplo weet ik niet of dat zin heeft of dat ze er dan over een jaar op uitgekeken is? En voor 'gewone lego' is ze nog wat te jong? Playmobile spreekt me minder aan, omdat je daar zelf niet echt mee kan bouwen, dat is meer alleen om te spelen. Van Kapla vraag ik me af of dat (op deze leeftijd) niet hetzelfde is als een gewone blokkendoos? Die heeft ze dus al, dus heeft Kapla op deze leeftijd dan iets aanvullends of niet? Misschien heeft iemand hier een idee wat leuk zou zijn voor haar om met Sinterklaas of Kerst te geven/vragen?
Bedoel je met van die pinnetjes? Die heeft ze, vindt ook erg leuk (dus was anders zeker een goede tip geweest)!
Die heeft ze, vindt ze ook erg leuk! Maar sidmick, is Kapla echt een aanvulling op een blokkendoos? Ik bedoel, kun je er (op deze leeftijd) echt zoveel meer mee? Ik ben nu een beetje aan het denken over een garage die je aan kunt sluiten op de treinbaan. Kun je dan zelf wel niet mee bouwen, maar in combinatie met de treinbaan, blokken, duplo/lego, enz. kun je er natuurlijk wel van alles mee maken en bij bedenken ed...
Mijn dochter is iets ouder maar die vindt het ontzettend leuk om van die grote kralen aan veters te rijgen. Een klusje waar ze echt een tijdje zoet mee kan zijn en vervolgens de rest van de dag trots mee rondloopt.
Onze dochter is dan ook 2.5 jaar en die krijgt, naast wat poppenspul, Bambino loco en een autootje of treintje wat ze zelf in en uit elkaar kan schroeven.
onze oudste heeft vorig jaar een knikkerbaan gehad. Daar is al heel veel en heel intensief mee gespeeld. Ze heeft wat moeite hem goed in elkaar te zetten, maar ze kan eindeloos knikkers er doorheen gooien... verder duplo: Onze dochter is helemaal weg van haar glijbanen van duplo. Die bouwt ze keer op keer op. Geen idee of je die al hebt hoor. Hier zaten ze bij een nijntje pakket.. ook erg leuk: Een skippyhond spel: knappe koppen
@Athina: Passen die Nijntje blokken op Duplo? Dan vind ik dat wel erg leuk! Maar als het bv. net is als MegaBlocks, dat het niet past, dan vind ik het een beetje zonde, omdat ze al zoveel Duplo heeft.