Oudste dochter vandaag getuige zelfmoordpoging....

Discussie in 'De lounge' gestart door vivianbraak, 6 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik zou ook als ze alweer naar school gaat de school even inlichten want dan kunnen ze haar ook goed in de gaten houden.
    Gelukkig krijgen jullie ook profecionele hulp die kunnen je ook vertellen waar je allemaal op moet letten en hoe je haar kunt begeleiden
    Ik kan me ook voorstellen dat jij je machteloos voelt dus ik wens jullie veel sterkte en hopelijk heeft het niet teveel invloed op jullie normale leven.

en over zelfmoord tja daar moet je zelf bijna zijn geweest om het te begrijpen ik snap het namelijk heel goed alleen snap ik niet dat je geen wilskracht hebt om toch door te gaan.

2. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Ik schreef het niet heel taktisch op, maar ik bedoelde met mijn woorden eigenlijk hetzelfde als dat jij hier (beter en genuanceerder) schrijft. Ik neem het zelfmoordenaars aan de ene kant kwalijk, aan de andere kant weet ik dat ze heel ver weg zijn op het moment dat ze zoiets doen. Mijn biologische schoonvader heeft ook zelfmoord gepleegd een aantal jaren terug. Ik weet wat dat voor spoor achter heeft gelaten. Dat is misschien waarom ik zo boos ben over het feit dat zo'n jong kind dit mee heeft moeten maken, alles heeft gezien! Wie weet wat ze gaat denken, ze word nu eigenlijk gedwongen na te denken over dingen waar ze nog veel te jong voor is. Voor een meisje van 6 is de wereld nog mooi en niet groot en boos. En misschien komt het er nu niet uit en lijkt er niks aan de hand, als ze ouder word kan het er misschien alsnog zomaar uitkomen op een vreemde manier. Als ouder zijnde sta je bijna machteloos daarin. Het enigste dat je kan doen is je kind goed opvangen en hopen dat het goed komt.
    Het meisje dat mijn schoonvader vond (21 jaar oud) heeft nog 2 jaar psychische ondersteuning nodig gehad. Ik vond dat vreselijk, en dan heb ik het nog niet eens over hoe ik mijn man eronder heb zien lijden.
    Ik vind het vreselijk voor jou dat ook jij zoiets mee hebt moeten maken. Zoiets maakt gewoon impact op een bepaalde manier... Ik heb mijzelf wat grof verwoord en wilde daar niemand mee kwetsen. Maar weet dat ik niet zomaar een loze kreet doe. Ik meende hetzelfde te zeggen als jij.

3. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0
    Oh gelukkig maar!

4. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    vresleijk...hoop ik nooit meet e maken, en al helemaal niet een klein kind! Hou haar maar goed in de gaten!

5. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Nou het komt zeker over! Wat erg zeg! Hopelijk komt het weer goed met je dochter.

6. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ja ik had eigelijk maandag moeten werken maar ben dan afwezig, ga de school inlichten en naar slachtofferhulp. Ik voel me indd machteloos..

En wat die man betreft eigelijk is het vreselijk dat het hem niet gelukt is want nu zal die ongetwijfeld weer opnieuw proberen zijn leven te beeindigen.

7. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    oh wat vreselijk zeg! ik denk wel dat je dochtertje hulp moet gaan zoeken want ik denk niet dat je zoiets ineens kunt vergeten of verwerken!

Sterkte

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    nou ja dat ie het weer probeert, moet ie zelf weten, het is alleen niet te hopen dat er weer iemand getuige van zal zijn,. En zeker niet een kind

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Jeetje, ja, dat is schrikken, al weet je nooit hoe kinderen er mee omgaan of hoeveel indruk het gemaakt heeft. Ik hoop dat ze bij slachterofferhulp komende week wat meer informatie voor jullie hebben zodat je weet hoe je er mee om moet gaan. Sterkte!

10. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Lexie nee dat is zo maar ik ga er maar vanuit dat hij zich daar helemaal niet meer bewust van was.

11. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Even off-topic:Zie dat je in Delft woont. Wonen jullie bij de sterrenflats of de componistenbuurt? Weet dat het daar vaak gebeurde...zat daar in de buurt op school vroeger :)

On-topic: Wat erg dat je kleintje dat heeft moeten zien. Het verschilt heel erg hoe kinderen ermee omgaan. Waar ik vroeger op school zat gebeurde het dus ook veel. Ooit had een klasgenootje het gezien toen hij terug kwam van huis na de pauze. Hij wilde helemaal niks zeggen. De hele dag niet. Ze hebben echt uit hem moeten trekken wat ie nou gezien had. Zo zielig...maar gelukkig was ie het wel snel weer "vergeten". Hij was er al snel niet veel meer mee bezig gelukkig.

12. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Pfff wat een verhaal joh,mijn dochter is 5 en ik las het verhaal net aan mn man voor,heb de tranen in mijn ogen!
    veel sterkte,logisch dat jullie je kapot geschrokken zijn en goed dat je naar slachtofferhulp gaat.

13. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Jeetje, hier schrik ik echt van! Heftig!

Gelukkig maken jullie gebruik van slachtofferhulp, maar zelf praten met je dochter kan ook geen kwaad. Haar vragen wat ze heeft gezien en wat ze ervan vindt....het niet "erger maken" dan het is, tja, luchtig doen, zoals jij zelf al zegt.

Maar heb respect voor je houding hoor, heel goed! Sterkte!

14. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    achterlijke idioot was het eerste dat in me opkwam.. pfff lekker hey ff andere mensen ermee opzadelen dat hij niet meer wilt leven en dan helemaal zon onschuldig poppetje van 6...

Grrrr sowieso vind het belachelijk en heel egoistisch dat mensen maar zelfmoord plegen.. mn pa werkt bij het GVB op kantoor welliswaar maar komt vaak bestuurders tegen die dan een ''springer'' voor de metro hadden of voor de trein.., nou lekker sommige zijn getraumatiseerd voor het leven en vele kunnen hun werk niet meer uitoefenen... mensen moeten is nadenken wat ze een ander aandoen zij zijn er lekker vanaf...

15. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Lekker kort door de bocht iman.
    Alsof het voor die mensen het zelfde is als een onsje ham kopen...

Aan de andere kant heb ik ook liever dat ze dan maar zichzelf ophangen ofzo of zoals mijn ex zich savonds laat dood reed. Dan hebben iig de mensen die er voor opgeleid zijn alleen de ellende mee en niet kleine kinderen zoals nu.
    Ben er iig nog steeds dankbaar voor dat mn kinderen mn ex niet hebben gezien op die manier.

Ik vind het iig enorm goed dat jullie slachtoffer hulp aangeboden kregen. Wij kregen dit niet ondanks dat het toch mijn (net 2 weken) ex was en de kinderen hun vader. We moesten maar zien waar we hulp haalden.
    En nou maar hopen dat de hulp die jullie krijgen beter was dan de hulp die ik uiteindelijk kon krijgen bij het Riagg.

Houd je kindje goed in de gaten zodat je merkt als er misschien iets anders is als anders. Misschien is er niets maar toch...je weet maar niet hoe ze dit in dr hoofdje heeft zitten. Probeer het indirect over die dag te hebben. Niet over het gebeurde maar wel de dag zelf. Als ze er uit zichzelf niet over gaat praten dan is dat ook goed. Maar zo houd je wel de deur open voor als ze wel wil praten. Het beste is dit te doen terwijl je iets anders normaals aan t doen bent. Onderwijl dat je afwast en zij rustig iets aan t doen is ofzo. Of als je samen aan t knutselen bent...allebei rustig.
    En als ze praat ben dan niet bang om het er over te hebben of dingen te benoemen. Als je dingen benoemt kan je ze beter een plaatsje geven. En als je er zelf rustig onder bent maar haar tegelijk laat zien dat ze mag huilen of praten of wat dan ook wat voor haar nodig is. Dan zal ze dat ook kunnen en het zo kunnen verwerken. Dan ben jij haar veilige haven van waar uit ze die dingen kan bekijken zonder er bang voor te zijn.
    Heel veel sterkte!
    EN vergeet jezelf en andere gezins leden niet die hier mee te maken hebben!

16. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    jeetje wat heftig!

Ik hoop dat je dochter het een plaatsje kan geven en dat jullie volgende week bij slachtofferhulp goed geholpen zullen worden en ze je goede tips kunnen over hoe en wat je kunt doen...
    veel sterkte!

17. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Jeetje wat erg voor je kleine meid!

Hoop dat ze er goed mee om gaat...en jullie ook natuurlijk!

Goed van je dat je slachtofferhulp inschakeld!

Sterkte en een dikke knuf voor je meisje!

18. Sewgirl

Sewgirl Actief lid

16 nov 2007
    401
    0
    0
    Wat vreselijk dat je meisje dit heeft moeten meemaken... Heb er geen woorden voor, heel veel sterkte voor je meisje en jullie gezin...
    Dikke knuffel,
    Sewgirl

19. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Meid wat vreselijk ! Ik hoop dat alles goed gaat met je dochter. En idd goed van je dat je toch hulp gaat zoeken. Veelste jong om zoiets te zien ach meissie toch

20. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Wat erg!
    Mijn zusje (24) heeft pasgeleden ook iemand zien springen, zij leefde nog en is na 10 minuten overleden, heel erg....

Ik woonde vroeger nabij papendrecht, mijn stiefvader had een winkel tegenover de "dodenflat", van die flat sprongen ze bij bosjes :confused:

Deel Deze Pagina