Compacte achterwaartse stoel

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Jazz, 31 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jazz

Jazz Niet meer actief

Hoi allemaal,

Op dit moment past onze dochter nog in de maxicosi, maar we zijn ons langzaam aan het oriënteren op een vervolgstoel.

Wij hebben een VW Polo, en de maxicosi cabriofix op de familyfix past net achter de bijrijderstoel. Achter mijn (lange) man past dit niet.

Wie weet welke achterwaartse stoel niet méér ruimte inneemt dan familyfix+cabriofix?
    Bij voorkeur eentje die zowel achterwaarts als voorwaarts kan.
    De roterende stoelen lijken ons ook wel ideaal, maar ik ben bang dat deze te groot zijn? Heeft iemand daar ervaring mee?

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Onze cybex sirona past prima in de aygo en Hyundai i 10 en bij mij past t wel achter mijn eigen stoel maar bij de aygo niet bij bijrijder kan allebei makkelijk

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik heb een Besafe izi combi, achter de bijrijdersstoel in een Toyota AYGO. Mijn man van 1.90 m kan daar nog zitten, hij heeft iets minder beenruimte natuurlijk maar het gaat prima.
    Ik ben destijds naar babyplezier in Eindhoven geweest, zij hebben veel achterwaartse stoelen en je kunt dan ook kijken of het wel in je auto past.
    Zie ook www.achterwaarts.nl

4. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Onze maxi cosi axxisfix neemt net zoveel ruimte in als de cabriofix met gordel. Deze stoel is zowel achter als voorwaarts alleen ia achterwaarts tot 87 cm. Voor gemiddelde kindjes tot ca 2 jaar. Je hebt ook stoelen die tot 4 jaar achterwaarts kunnen.

5. Jazz

Jazz Niet meer actief

Bedankt voor de reacties tot nu toe! Dat klinkt allemaal positief!

De Axxisfix heb ik zien staan, voor m'n gevoel was deze aardig groot. Maar als jij zegt dat deze niet meer ruimte inneemt dan de cabriofix, moet deze bij ons zeker passen.
    Blij te horen dat er meer mogelijkheden zijn dan ik dacht!

Bij babyplezier willen we inderdaad eens gaan kijken/passen. Daar las ik goede berichten over :)

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Axkid minikid valt mee. Kun je zelf kiezen hoever van de achterbank af monteren.
    Past in Atos en 107.
    Kan niet voorwaarts.

Deel Deze Pagina