hoe doen jullie dat, als je net bevallen bent en nog een bengel hebt rondlopen? mijn oudste(>12kg) loopt nog niet zo goed (en is natuurlijk erg eigenwijs) dus hij moet vaak getild, maar het lukt me echt niet! nu ben ik natuurlijk nog maar net bevallen en heb ik nog heel ff kraamhulp maar een paar x per dag ontkom ik er niet aan. Heb ook een flinke knip gehad dus met de hechtingen is het ook niet echt fijn... zodra ik hem optil gaat het enorm trekken en voel ik ook wel dat m'n baarmoeder het niet zo'n goed plan vind. ik maak me dus eigenlijk een beetje druk hoe dit moet als de kraamhulp er niet meer is... :
Heb je het al met de kraamhulp over gehad? Misschien kom je in aanmerking voor wat extra uren totdat je wat meer bent aangesterkt
de kraamhulp hebben we gister weggestuurd.... dat was wel zo'n vervelende oude tang! ze ging zo enorm vervelend met mijn oudste om dat de maat echt vol was! we hadden zowieso alleen za en zo nog kraamzorg en m'n man is gelukkig dit weekend thuis. maar verlengde kraamzorg zou dan ook van haar komen (kraamzorgbureau komt mensen tekort, ze zouden niet een ander kunnen sturen), en daar zit ik dus niet op te wachten
Jalea wat ik deed de eerste dagen was met name door mijn knieeen gaan en zo dan Nick opvangen. Troosten e.d. deed is zo, zonder hem te tillen. Verschonen deed ik zo nodig op de salontafel of bank. Niet wat ik normaal wil, maar op die manier hoefde ik nauwelijks te tillen. Nick kan nl. zelf op de bank klimmen. Ik had net als jij een knip na de bevalling. Gelukkig merkte ik vrij snel dat het minder problematisch werd en nu gaat het inmiddels al weer een week of 2,5-3 zonder problemen. Sterkte
je man kan kort durende zorgverlof opnemen voor maximaal 14 dagen (daarna wordt het langdurig zorgverlof) indien jij nog niet voldoende hersteld bent, hij krijgt dan gewoon door betaald. misschien is dat een oplossing?