Hoeveel tijd zit er bij jullie of bij familie/bekenden tussen de eerste en tweede vaccinatie. Ik weet van een 82 en 89 jarige die moeten zo’n 6 weken wachten op de 2e vaccinatie. Maar iemand van 63 mag volgende week de eerste vaccinatie krijgen maar pas begin juni, dus over bijna 3 maanden de tweede. Nu vraag ik me af hoe effectief het 1e vaccin dan is. Eerst moest binnen 2 weken een herhaling. Maar nu kan het blijkbaar ook wel 3 maanden duren, best een groot verschil.
Heb zo juist gelezen dat het afhankelijk is van welke vaccinatie je hebt gekregen. De ene is 2 weken, de andere 4 weken en astra is 12 weken. Misschien kan ik nog vinden op welke site het staat.
Hier staat het. Niet 2 maar 4, 6 en 12 weken Bij het Pfizer/BioNTech-vaccin komt de tweede vaccinatie na ongeveer zes weken, bij Moderna na vier weken en bij AstraZeneca na twaalf weken Ook even een bronvermelding https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/binnenland/2021/03/gezondheidsraad-astrazeneca-een-vaccinatie-na-besmetting/
Dat ligt inderdaad aan welk vaccin je krijgt. AstraZeneca werkt het beste met 12 weken ertussen. Pfizer was advies 3 weken, maar wegens tegenvallende voorraden en snel mogelijk mensen willen vaccineren, doen ze 5 of 6.
Zoals al gezegd hangt dat van het vaccin af. De volgende die vandaag of morgen waarschijnlijk goedgekeurd gaat worden (Jansen) heeft zelfs maar 1 prik nodig.
ja van janssen had ik idd begrepen dat je daar maar 1 vaccinatie van nodig hebt. Maar dat er per vaccin die nu al geprikt worden zo’n verschil was dat wist ik niet! Dus ik ben heel blij met de antwoorden!
Schoonouders (bijna 82 en 80) 7 maart en 11 april: pfizer Moeder (74): 22/1 en 19/2 Modena, maar zij woont in Frankrijk en heeft 2 jaar geleden operatie aan haar hartklep gehad
Ik heb gisteren Astra gekregen en krijg (hier in zweden) over 9 weken de tweede prik. De effectiviteit is (voor het niet krijgen van een besmetting) ongeveer 70% vanaf 3 weken na de prik. Meer en meer studies doen vermoeden dat de effectiviteit voor het niet krijgen van erge ziekte (ziekenhuisopname) hoger ligt dan dat.
Mijn schoonvader heeft 13 febr de eerste gehad en hij krijgt 20 maart de tweede. Ik denk dat het Pfizer is geweest maar weet ik niet zeker. Hij is 81 jaar en mijn schoonmoeder is 78 jaar maar die heeft nog geen oproep ontvangen.