Bacteriele vaginose?

Discussie in 'Prematuur' gestart door missiemaartje, 4 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Van onze oudste zoon Niek ben ik met 30 weken bevallen. Ik lag vanaf 26 weken in het ziekenhuis met weeen.

Nou heeft de gynaecoloog dus ontdekt dat ik bacteriele vaginose heb/had. Ik heb daar een 2 weekse antibioticakuur voor gekregen een paar weken terug.

Nou kreeg ik het weekend weer enorm veel harde buiken. Terug in het ziekenhuis hebben ze mijn urine gecheckt. Het was geen blaasontsteking maar wat het dan was wisten ze niet.
    Volgens de gyn was het waarschijnlijk weer bacteriele vaginose. Ze wil het echter niet nogmaals testen, want het heeft geen zin om het weer te behandelen aangezien het dus terug komt. Het zijn lichaamseigen bacterien dus er was niets tegen te doen.

Ik ben wel erg teleurgesteld moet ik zeggen. Mijn baarmoedermond blijkt in prima staat te zijn, en er is dus een grote kans dat het door die bacterien komt dat ik te vroeg ben bevallen.Ik ben dus als de dood dat het weer gebeurt.

Wie heeft dit ook gehad, en wat heb jij er tegen gedaan?

2. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb geen idee wat het is en ik weet ook niet of ik het heb. Ik ben ook rond die termijn bevallen en bij mij vermoedden ze ook een zwakke baarmoederhals. Ik ben nu ruim 29 weken zwanger en mijn baarmoederhals is nog 34mm, prima lengte dus, maar bij mij wordt nog (steeds) niet de conclusie getrokken dat dat de vorige keer NIET de oorzaak was.

Ik vind het bij jou met 19 weken dus wel raar dat ze nu al weten dat het toen niet aan je baarmoedermond lag. Vindt je gyn ook dat het door die bacterien kan komen, en waarom doen ze dan nu niks?

3. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mijn gyn, moet je al verandering in de baarmoedermond zien voor de 20 weken als je een te zwakke baarmoedermond hebt. Dus volgens haar heb ik dat niet.. Wat zegt jouw gyn daarover?

En inderdaad ze zeggen dat het door die bacterien kan komen. Maar kan ook door andere infecties/bacterien komen, zoals oorontsteking of zelfs gebitsproblemen (die ik heb). Punt is een beetje dat ze niets tegen kunnen doen omdat die bacteriele vaginose schijnbaar lichaamseigen bacterien zijn, en die blijven steeds terug komen.

Dus met andere woorden.. afwachten... heb vorige week al in het ziekenhuis gelegen en tis wel echt spannend.

Deel Deze Pagina