eerst indalen dan pas ontsluiting?

Discussie in 'De bevalling' gestart door lizab, 31 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hoi Meiden,

Ik heb volgens mij een hele domme vraag, maar ik weet echt het antwoord niet. ;)

Moet je kindje helemaal ingedaald zijn voordat je ontsluiting kunt krijgen, of kun je ook al ontsluiten zonder dat de beeb helemaal ingedaald ligt?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

2. Makkie

Makkie Niet meer actief

dit wil ik ook wel weten.

Ons ventje is wel een beetje ingedaald, maar niet helemaal en dus ook niet vast. De vlos heeft het nooit gehad over dat dat de ontsluiting tegenhoud, dus ik denk het zelf van niet.... je hoort het heel vaak bij een 2e of meer dat het indalen heel laat of pas tijdens de bevalling gebeurd.

Weet alleen dat ik plat moet gaan liggen als nu mijn vliezen breken.

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Domme vragen bestaan niet;)

Mijn dochter was voor de bevalling ook nog niet volledig ingedaald (VK kon haar 4 dagen voor de bevalling nog alle kanten op bewegen. Ook zat ze nog regelmatig tegen mijn middenrif aan met haar billen). Dit is tijdens de bevalling gebeurd toen ik al ontsluiting had.

4. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Bij mij is het tijdens de ontsluiting/weeen gebeurd.

Dani zat maar voor 1/3 met zn hoofdje in mn bekken en toen begon de bevalling.

Het ging dus allemaal tegelijk met hem

5. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    bij mij zat jaimy te hoog met gevolg dat ik mis. keizersnee zoukrijgen omdat hij extreem hoog zat voor inleiden. eenmasal begonnen, zat ik snel op 4 en na ruggeprik ineens op 10 cm wel nog ff weeen opwekkers gehad voor dat hij moet dalen en is gelukt. dus kan wel

6. 4days

4days Niet meer actief

Overigens komt dit bij een 2e veel vaker voor dan bij een 1e, omdat een tweede meer plaats heeft.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier is de baby ook (nog) niet ingedaald, maar het kan inderdaad best zo zijn dat ik weeën krijg. Maakt niets uit, maar je mag geen stukken meer lopen als je naar het ziekenhuis gaat. Ik moet naar het ziekenhuis toe nml, ik hoef niet plat, maar wel in de rolstoel en zo snel mogelijk komen.

8. Seth

Seth Niet meer actief

Zoontje was met 40 weken helemaal niet ingedaald... en met 40+2 geboren....

Gekke was, net voordat de bevalling begon (achteraf gezien dan) had ik een vreemd "woel, woel" gevoel in mn buik....

Nummer2 was wel ingedaald...
    en nummer 3 ligt nu kleine stukje in bekken.....

9. Marilene

Marilene Actief lid

17 nov 2006
    336
    0
    0
    docent
    Bij mij was dat nu wel het geval, met een ks als resultaat. Ze hebben me ingeleid ivm de grootte van ons meisje. Ik had 2 cm ontsluiting en een weke bmm. ALs dat niet het geval was geweest, hadden ze me niet ingeleid.

De vliezen zijn gelijk gebroken en ik kreeg een gelijk een infuus met weeenopwekkers. Daar reageerde ik niet op tot de pomp op max stond. Ik kreeg een weeenstorm van 2 uur met als resultaat: 2 cm ontsluiting. Ons meisje was dus ook nog geen millimeter verder ingedaald. Dit heeft de hele dag aangehouden, enorme weeenstormen met geen indaling tot resultaat. Het breken van de vliezen had al een stukje indaling met zich mee kunnen brengen.
    Om 22.30 's avonds zat ik nog steeds op 6 cm onsluiting en toen is tot een ks besloten. Tijdens de operatie zagen ze dat ze nooit verder zou hebben ingedaald ivm de ligging in mijn buik en het feit dat ze een sterrenkijker was.

Nogal een geluk dat ze me niet tot 10 cm hebben laten zwoegen en alsnog voor de ks moest gaan.

Maar ik denk dat dit wel een uitzondering is, ik hoor vaak (zeker bij een tweede) dat de weeen, breken van de vliezen en gewoon de start van de bevalling de baby verder doet indalen.

Succes meiden!

10. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    de eerste heeft hier nooit ingedaald gezeten die was te groot voor de natuurlijke uitgang dus heerlijk tot 10cm weeen weg liggen puffen en toen 45min. geperst omdat ze me niet geloofde en ineens draaide mijn zoontje onder de handen van de gyn en heeft hij een spoedkeizersnee gedaan omdat dat al niet normaal was achteraf was zijn hoofd dus veel te groot.
    De 2de was ook niet ingedaald en die is door de vk naar benede geduwd met de persweeen en daarna was ze er zo uit met 5min persen.
    Dus ze hoeven niet ingedaald te zijn met de bevalling om ontsluiting te krijgen.
    Succes met de bevalling allemaal

11. jammetje

jammetje Actief lid

5 mei 2010
    216
    0
    0
    bij mij was de tweede ook nog niet ingedaald. Een half uur nadat ze mijn vliezen hadden gebroken voelde ik mijn zoontje echt letterlijk naar beneden zakken.

Deel Deze Pagina