Ik snap er niets van!!! De combinatie comfort 1, cinababy en sab simplex lijkt super te werken! Zoontje heeft amper krampjes meer zowel 's nachts als overdag maar nu komt het; Hij heeft steeds één moment, hetzelfde moment vroeg in de ochtend dat hij een half uur a een uur ineenkrimpt, rood aanloopt, trappelt en krijst van de pijn! Hartverscheurend! Kan goed een potje meedoen dan! Wat kan dit zijn?
Ik zou direct naar de huisarts gaan. Kan van alles zijn, hoeven niet per definitie de darmen te zijn. Kan bijvoorbeeld ook urine wegen zijn of niertjes. Herft hij geen koorts?
Heeft hij geen problemen met zijn ontlasting? Misschien dat dat niet lukt en hij daar pijn van heeft? Persoonlijl denk ik niet zo snel aan hele erge dingen want dan zou hij er denk ik vaker last van moeten hebben....
Hier begint dl standaard drie kwartier na de vroege ochtend voeding te krampen, scheten en jammeren. Met een beetje mazzel komt er daarna een poepluier Dus herken het "vaste prik" gedoe. Sneu dat het je zoontje zoveel last geeft!
Vanochtend was het na een kwartier over omdat ie 'poepte' maar meestal doet ie dat niet en dan blijft ie erin
Hoi, Ik denk dat hij een beetje verstopping heeft, en dat die drol de bocht om moet zeg maar. Ik herken dat van mezelf ook wel eens , en dat is dan als de boel een beetje hard is. Een heel pijnlijke stekende kramp...die erna over is....maar een uur lang?? Ik moet zeggen dat ik de combi ook wel heftig vind hoor. En comfort en cinababy en sab simplex. Heb je alle ingrediënten in de druppels bekeken? Misschien tijdelijk een van die twee laatste weglaten. Misschien is het een reactie op de hulpstoffen. Succes
Ik zou ook al die hulpmiddeltjes weglaten, het is helemaal niet bewezen dat ze werken. Daarbij horen krampjes er helaas bij, er komt voeding in de darmen en de darmen moeten daaraan wennen, met een piek tussen 6 en 8 weken. Ik zou dus kijken wat je kan doen om het hem comfortabel te maken als hij pijn heeft. Toen mijn dochter zoveel last had van krampjes droegen we haar (mijn man meestal) uren rond op onze schouder. Dan vond ze verlichting en kon ze ook goed windjes laten.
Temperaturen wilde hier vaak helpen dan ineens kon hij poepen, fietsen met de beentjes, zachtjes het buikje masseren met de klok mee. Ik mocht op een dag ook 2x 10 cc lauwwater geven
Fietsen doe ik, over buikje met klok mee aaien, wiegen ook, warm houden. Niets helpt op dat moment. Cinababy geef ik niet iedere voeding, alleen bij zo'n 'aanval' sab simplex wel iedere voeding en inderdaad Brown flessen. Dat grommen ken ik nog wel van m'n dochter die kon dat sochtends ook zo maar niet zo extreem gillen..
Ik heb nu al 2 ochtenden dat ik hem de fles geef en daarna eventueel temp, en dat ie inderdaad poept. Dus denk toch verstopping, maar beter, na het poepen lijkt ie er vanaf te zijn..hopelijk blijft dit werken
Dat is fijn, mijn huisarts omschreef t als, ze weten nog niet precies hoe ze moeten poepen en dan helpt het temperaturen want dan klimmen ze druk zetten.
Ik geloof dat je 'helpen' met de thermometer ook niet te vaak mag doen, omdat de darmen dan helemaal lui worden en niet willen werken. Wat weleens wil werken tegen verstopping is een druppeltje olijfolie in de fles. Ik zou nog kijken of die middeltjes niet minder kunnen.