Budget cadeautje kinderfeestje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sillies, 2 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Regelmatig krijgt mijn dochter een uitnodiging voor een kinderfeestje. Daar zijn we natuurlijk blij mee, maar wat cadeautjes betreft vind ik het wel lastig. We willen graag onder de 10 euro blijven, maar het is niet altijd makkelijk om iets leuks te vinden. meestal wordt het het 8 a 9 euro. Wat is jullie budget voor cadeautje kinderfeestje van school?

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Hier ook max 10 euro per kind. Onze oudste heeft een vast vriendengroepje van ongeveer 12 jongens en ze komen ook allemaal bij elkaar op de verjaardag dus dat loopt al aardig in de papieren. Meestal slaag ik bij de Kruidvat, Blokker of de plaatselijke speelgoedwinkel waar ik dan mijn budget aangeef.

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    We hebben nog geen kinderfeestjes (net begonnen) maar wel feestjes in de omgeving, daar blijven we ook onder de 10.
    Als je de kinderen kent is het makkelijker om wat vantevoren te halen. Tijdens de sale van trekpleister en kruidvat haal ik meestal leuke dingen, play doh klei maar ook lego setjes.

Je ziet dan vaak ook dingen als nerf, knutselspullen, stoere helden etc

DastyQueen vindt dit leuk.
  4. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Hier hou ik een budget van €7,50 aan. Een dit lukt tot nu toe prima en ik haal het niet bij de action. Niet omdat ik daar wat tegen heb, maar dan is de kans dat er iets dubbel is groot. Laatste 2 keer zat ik zelfs op 4 en 5 euro voor een kadootje. Vind als er veel feestjes zijn al snel duur worden trouwens. Bij een beste vriendje of vriendinnetje mag het dan ook wel weer wat meer zijn.

5. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Ik haal het ook vaak bij kruidvat, daar hebben ze leuke lego aanbiedingen en lego doet het altijd goed.
    Goede tip om bij aanbiedingen extra in te kopen, klei koop ik alleen van playdoh en strijkkralen alleen goede merken, maar kost best wat.

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij geven 5 euro uit aan kinderfeestjes. Maar gezien de cadeautjes die mijn dochter kreeg voor haar feestje zijn wij gierig :p

7. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Toen ze jonger waren tussen de 5,- en 7,50 euro.
    Daarna meestal tussen de 7,50 en10,-.
    Er was eigenlijk altijd wel iets leuks voor te vinden.
    Vaak ook wel iets in de aanbieding wat ik alvast gehaald heb, zeker toen ze nog jonger waren omdat ze toen vaak nog alles wel leuk vonden. Later waren de meeste meiden erg blij met knutsel spullen e.d. en dan kun je juist je slag slaan bij de action. Dat heb je zoveel leuke DIY setjes.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier altijd rond de 5 euro, bij goede vriendinnetjes iets meer. Maar tegenwoordig is het vaak een gezamenlijk cadeau en dan legt iedereen 5 euro in.

9. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Rond de €8, maar hangt er ook vanaf wie het is. Voor zijn beste vriendjes geef ik wat meer uit. Op dit moment lukt het prima met dit budget. Zoontje is nog een kleuter, misschien dat dingen wat duurder zijn voor kids van bv 8+ jaar. Als het in de toekomst nodig is pas ik het budget een beetje aan.

10. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik haal ook voor 7-10 euro cadeautjes vooruit in de aanbieding. Bij de Kruidvat bijv met gele stickers heb je dan hele leuke kadootjes voor weinig en toch kwaliteit! Ik kijk meer naar de waarde dan de prijs. Heb er iets van 4 op voorraad en als er een jarige is app ik de moeder een foto en vraag welke denkt dat kind leukste vind. Hoef ik ook niet haastig naar de winkel.

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    8-10 euro. Daar heb je best leuke dingen voor en anders een cadeaubon, dat vinden ze op een gegeven moment toch het leukst...

12. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

max. 15 euro voor vriendjes waar hij echt veel mee speelt en max. 10 euro voor klasgenootjes waar hij soms mee speelt. Maar vind ik iets leuks zie of heb van 3 euro vind ik het ook prima en ga ik niet verder zoeken voor iets erbij. Ik snuffel regelmatig bij bart smit en intertoys in de 70% korting opruimingsbakken. En als er wat leuks in zit neem ik het mee en leg het thuis op zolder tot er een geschikt kind voor dat kadotje jarig is en dan pak ik het in.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    15 euro voor beste vriendjes, 10 voor klasgenootjes. Als ze geld vragen doe ik tegenwoordig 7, 50 en wat lekkers erbij. Ben erachter gekomen dat de meesten dat doen.

14. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.192
    1.052
    113
    Vrouw
    €5 euro. Mijn dochter had dit jaar iets van 12 feestjes Haha ik heb daar echt geen budget voor.
    Voor de meiden vaak knustelspul gekocht, voor jongens had Mn dochter van die waterspeelgoedjes uitgezocht.

15. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

€10 voor gewone vriendjes
    €15-20 voor haar beste twee vriendinnen

Kinderen van vrienden en familie krijgen €25-50, hangt van de band en het cadeau af.

16. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Rond €5. Al vaak wat leuks kunnen scoren. Belleblaas accessoires hebben vaak leuke prijsjes, of knutselpakketjes.

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze jongste heeft nog geen feestjes gehad. Bij de vriendjes van onze oudste wordt vaak om bonnen gevraagd. Dan geven we meestal een bon van € 7,50 of € 10,- Als we een cadeautje kopen, zitten we meestal ook tussen die bedragen in. Ik kijk dan inderdaad vaak bij kruidvat e.d.

Ik vind bonnen wel minder leuk om te geven, maar vanuit onze zoon bezien snap ik wel dat kinderen daarom vragen. De "kleine" doosjes van lego / playmobil worden hier vaak al zelf van het zakgeld gekocht. Na een verjaardag is het dan juist leuk als ze die bonnen bij elkaar kunnen leggen om een duurdere doos te kopen die voor een 6 of 7 jarige anders niet makkelijk bij elkaar te sparen is.
    Het uitpakken van een hoop (kleinere) cadeautjes is erg leuk. Maar ook vaak dubbel. En bij onze zoon zie ik wel dat het speelplezier een stuk groter is bij het zelf uitkiezen van een duurdere legodoos die hij nog niet had en waar hij al vaak watertandend naar heeft staan kijken.

Deel Deze Pagina