Kleine stinkende zweetvoetjes!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Gijsje, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Mijn zoontje heeft echt al vanaf dat ie paar maanden oud was snel last van zweetvoetjes,wist niet eens dan het kon bij die kleintjes!
    Wat ik em ook voor schoentjes aangeef,zelfs bij sandalen heeft ie het.
    Herkenbaar voor jullie en wat voor schoentjes of andere tips? (Thuis op blote voeten/sokken)

2. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Dat hoor je idd niet vaak!
    Tips:
    - wat je al doet lekker veel op blote voeten lopen.
    - Schoentjes afwisselen (max 2 dagen dezelfde aan)
    -Leren schoenen, geen kunststof.

3. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Hier ook hoor.
    Maakt inderdaad niet uit welke schoenen hij aan heeft.
    Zelfs na het badje, met schone sokjes aan ( zonder schoenen) heeft hij binnen een half uur zweetvoetjes ;)
    Ik heb gee idee wat je er aan kunt doen.
    Ik hoop hier ene tip te lezen.

4. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    leren schoenen zijn idd de oplossing of anders leren inlegzooltjes. Als het niet leer is, dan stinken de voeten van Tim zó erg!

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    #5 Arevinol, 4 jul 2012
    Laatst bewerkt: 4 jul 2012
    Mijn dochter heeft er ook wel last van, maar niet bij open schoentjes en ook (meestal) niet bij leren schoenen.
    Dus hier altijd leren schoenen, ook omdat ik goede schoenen sowieso erg belangrijk vind. Maar met dit weer draagt ze gewoon slippertjes. Nergens last van (alleen pikzwarte voeten :p).

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zelfs of vooral in zijn teva's, ieks bah!

Papa niet, mama niet, 't is toch wat!:D

7. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    hier ook regelmatig zweetvoetjes... ook al toen ze heel klein was. Leren schoentjes gaan wel iets beter ja, maar helemaal weg is het dan ook niet

8. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Insmeren met zinkOLIE (van dr swaab) sokjes aan en na een tijdje is het waarschijnlijk over (zo zijn er meerdere familieleden van de zweetvoeten afgekomen).
    Let op dat je de OLIE versie gebruikt (goed doorroeren voor gebruik) en niet de zalf.....

9. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Dat haal ik bij de Tuinen ofzo?

Wij hebben trouwens zelf geen last van zweetvoeten.

10. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Neehoor gewoon bij de drogist: dio, etos of kruidvat of zelfs apotheek volgens mij
    Een wit potje met gele/blauwe tekst

Huid > Dr Swaab Zinkolie - DIO Drogist

Enig nadeel hiervan is wel dat het spul een witte laag achterlaat dat ziet er niet zo netjes uit en het an vlekken. Vandaar de tip van de sokjes weer aan!

11. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik koop alleen schoenen die zowel van buiten als van binnen leer zijn. En dan nog merk ik verschil per merk.

12. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Zoontje heeft er ook last van

Leren schoenen halen geen drol uit bij hem. Hij zweet er gewoon doorheen als een klein ottertje :p
    Ook in leren sandalen drijft hij gewoon weg

13. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Dank je,ga het proberen.

Hij is niet de enige zie ik al wel,pfffff nu is het niet zo erg maar ik moet er toch niet aan denken dat als ie net als zijn vader maat 48 krijgt wat voor lucht er vanaf komt!!!

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@jacky: hoe lang gebruik je dat dan?
    (en gewoon een paar paar oude sokken die daarna in de prullenbak kunnen.. dan is vlekken niet erg)

15. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    aha dit ga ik voor mezelf ook eens proberen. heb er aardig last van :(

16. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Gebruik is een beetje naar gelang de klacht. Gebruik het eerst bijvoorbeeld eens 2-4 weken 2x per dag ('s ochtends en 's avonds) en daarna nog een periode 1x per dag.
    Als je merkt dat je voeten droger blijven gedurende dag zou ik een dus overgaan naar 1x per dag.

En qua vlekken. Je kunt je sokken wel gewoon wassen hoor (gebruik wel witte sokken), maar denk bijvoorbeeld om je beddengoed, vloerbedekking en dergelijke!

17. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Mijn man had er altijd last van (mede door zijn werkschoenen), hij had diverse (dure) middeltjes gebruikt zonder gewenst resultaat. Hij heeft dit gebruikt en heeft er geen last meer van!

En dit middeltje was binnen mijn familie ooit eens het advies van de dokter.

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon heeft er ook last van. (Hij heeft het van mij, vrees ik.) Ik ga bij zo'n klein mannetje niet met allerlei rotzooi lopen smeren hoor. Ik laat hem gewoon veel op blote voetjes of sokjes lopen. (Zelfs in zijn leren slofjes heeft hij er last van.) Ik had crocs voor hem gekocht, in de hoop dat dat voldoende ventilatie zou opleveren, al zijn ze van plastic. Maar nee hoor, nog steeds zweetvoeten. Nu probeer ik hem klompjes aan te smeren. Maar dat vertikt hij op dit moment nog. :D

19. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    sorry hoor, maar zinkolie is geen rotzooi hoor. wordt ook gebruikt voor luieruitslag. Of smeer je z'n billetjes bij eventuele uitslag ook niet in?!
    nee, je moet je lekker je hele leven met zweetvoeten lopen, dat is lekker!

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Jacky78: Ik krijg de indruk dat jij je persoonlijk aangevallen voelt ofzo. Dat is niet de bedoeling. Ik vind het niet nodig om mijn zoon met allerlei zalfjes, crèmes en toestanden in te smeren voor iets waar hij zelf geen last van heeft. Als jij dat wel wilt doen, mag je dat helemaal zelf weten. Ik vind het nogal ongepast om een opmerking te maken als "nee, je moet je lekker je hele leven met zweetvoeten lopen, dat is lekker!", alleen maar omdat een andere moeder een andere keuze maakt dan jij.

Deel Deze Pagina