Ik ben inmiddels 6 weken zwanger. En ondanks dat je overal leest dat je nog gewoon kunt vrijen, vinden mijn vriend en ik dit nu toch een beetje eng...... Ik ben gewoon bang dat er iets misgaat als gevolg van... hebben hier meer meiden last van?
ik denk altijd maar zo, voordat het kind er ook maar iets van merkt moet hij zo diep zijn doorgestoten dat ik het al uitgil van de pijn! tegen ja baarmoedermond aankomen tijdens de sex is niet fijn, en zolang dat neit gebeurd kan je kind er dus ook niets van merken. Wel opletten dat je niet veel bloedverlies hebt na elke vrijpartij, dan kan er misschien wel iets mis zijn (hier trouwens wel zo nu en dan een gesprongen adertje, dan een beetje rozig/bruinig verlies gedurende een dagje maar dat kan dus echt geen kwaad) Moet wel zeggen dat zowel manlief als ikzelf veel meer genieten van de sex, door de beter doorbloeding is het voor mij nog lekkerder, maar voor hem ook omdat alles wat strakker is
hoi Allereerst gefeliciteert Had ik ook heel erg hoor mijn man had die angst niet maar heeft respect voor mij gehad en luisterde als ik zei dat ik het eng vond. Moet zeggen voor ons persoonlijk ging het vanzelf over zeker na de eerste echo met 11 weken. gewoon doen wat jullie prettig vinden,je kan ook op andere manieren lief zijn voor elkaar kruip op de bank lekker tegen elkaar Dit kan voor nu gewoon even genoeg zijn en geniet van je zwangerschap met zijn tweeen. liefs paula
vond het ook eng sloeg nergens op maar is gewoon een gevoel!! vooral toen we met 6 weken echo hartje hadden gezien vond ik het zo kwetsbaar Vriendlief had hier begrip voor en na 10 weken echo kwam het weer op gang haha Als het misgaat, is er iets mis met de aanleg van het vruchtje en komt het niet door een beweging of iets
Ik heb dit eigenlijk nooit zo gehad, maar mijn man wel. Die was erg bang dat het evt. weer een miskraam zou veroorzaken. Na een aantal goeie echo's is "de zin" weer terug gekomen en op het moment dat mn buik begon te groeien en dat ook hij onze zoon kon voelen, is de zin in seks weer gedaald. Hij vind het ook heel anders voelen, dan voor de zwangerschap. Ik zelf ervaar dat helemaal niet zo, maar hij wilt liever geen seks meer, dus hier is het handjes werk
Nadat ze bij mij een vlokkentest inwendig probeerden te doen en met een eendenbek en een tangetje aan mn baarmoeder getrokken hebben omdat ze er niet goed bij konden ben ik helemaal nergens meer bang voor. Geloof mij, van zo'n piemel gaat er helemaal niks stuk
Na 4 miskramen houden wij de sex voorlopig ook voor gezien, ook omdat ik snel bloedinkjes krijg. Ook fietsen en zwaar tillen doe ik niet. Maar uitwendig kan er ook heel veel... Over een aantal weken zal het e.e.a. wel weer op gang komen.
Het schijnt echt geen kwaad te kunnen, maar wij hadden dat toch ook wel hoor, zeker in het begin, dan voelt het nog zo 'fragiel'.
heel herkenbaar, we hebben vanaf de positieve test tot in week 35 geen sex gehad, en toen leek het ijs gebroken, mannetje was steeds bang dat het door sex nog mis kon gaan, toen hij hoorde dat het kindje ip vanaf die week in ons regionaal zh geboren mocht worden viel de angst kennelijk weg. je moet doen waar je jezelf goed bij voelt...
Las laatst in 1 van die MAMA of Kinderen tijdschriften dat seks absoluut geen kwaad kan. Je man/vriend kan echt niet bij de baby komen. Een miskraam wordt niet opgewekt door seks. Wel kan het zo zijn dat als het al fout zat, het door een hoogtepunt wordt verspoedigd. Ik heb in beide zwangerschappen gewoon seks gehad. Bij de oudste tot aan de uitgerekende datum (hielp helaas niks!!) en bij de jongste tot aan de 36 weken..... Toen voelde het niet goed meer
hebben jullie dan helemaal geen pijn bij het vrijen??? Wij hebben het 2x geprobeerd maar iedere keer loop ik de dag erna krom van de pijn. Ook verlies ik steeds bloed na de sex en als ik teveel heb gedaan. Hier dus geen pretje en wachten we maar
ja hier ook wel hoor, Na hoogtepunt trekt je baarmoeder samen en daar kan ik behoorlijk last van hebben!!
Blijft een lastig onderwerp. Hier wilde vriend eerst niet omdat hij bang was dat hij iets zou beschadigen. Toen hij wel weer wilde, was ik te misselijk of te moe. Had totaal geen libido, echt helemaal niks. Erg vervelend voor mijn vriend, vond ik. Maar kon er echt niks aan doen. Pas sinds een dikke week is mijn 'zin' weer terug. Gelukkig!! Die krampen herken ik wel. Au, kan flink pijn doen soms...dat is wel een domper. Bloedverlies heb ik nog niet gehad gelukkig. En ja, het is gevoeliger daarzo kan heel leuk zijn, maar moeten we wel rekening mee houden.
Bij de eerste twee totaal geen pijn, nu bij de derde (27 weken) merk ik dat ik alleen nog 's avonds sex wil. Als ik 's ochtends sex heb gehad heb ik daarna nog een uur of vijf last van m'n vagina. Blijkbaar kan ik er wel prima mee slapen. De seks zelf is ook niet altijd pijnloos. Wel jammer, ik heb nog wel sex maar een stuk minder vaak.
Bedankt voor jullie reacties! Inmiddels begint het ook bij ons weer op gang te komen. Nadat we merkte dat er eigenlijk niet echt iets anders was, gaat het eigenlijk steeds beter. Ook die verhalen van goede doorbloeding herken ik wel, voelt toch veel intenser!
geen bloedingen gehad + altijd hoogtepunt en nooit krampen. een keer onprettig halverwege doordat ik wat gespannen was, had net de 3d echo gezien was niet fijn en barstte plots in huilen uit onder de douche, heeft die schat mij lief getroost.
Hoi hoi, Heel herkenbaar, maar bij ons is het zo dat mijn vriend het niet aan durft. Hoe vaak ik ook zeg dat het geen kwaad kan... Wie weet dat dit nog gaat veranderen. Ik mis nu wel die intimiteit, maar dat komt ook omdat mijn vriend niet aan mijn borsten mag zitten omdat die zeer gevoelig zijn haha. We zien vanzelf wel hoe het gaat! Groetjes Milouu
Nee totaal niet herkenbaar nooi bang voorr geweest een lichaam is er op gebouwd alle artsen zeggen kan geen kwaad dus waarom zou ik mezelf dan in gaan beelden dat het wel kwaad kan maar uk snap ook wel dat het bij meerderen een gevoel is en dat kan je niet uit zetten hè! Probeer het rustig te doen en als het voor beide niet fijn is doe het dan niet want her moet voor beide goed voelen. Misschien gaat het na 3 mnd beter?