Outdoorjas

Discussie in 'De lounge' gestart door yaro, 10 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yaro

yaro Niet meer actief

wie kan mij helpen? Ik zoek een goede outdoorjas, voor in de winter of 3 in 1. Echter heb ik een budget van max 100 euro.

Het hoeft geen jas te zijn die 10 jaar mee gaat, maar liever ook geen jas die na 1 seizoen uit elkaar valt. Of die waterdicht zou moeten zijn maar na een paar maanden niet meer waterdicht is zoals mijn huidige softshell jas.

Goed waterdicht is een must. En het liefst geen softshell.

De merken die ik ken zijn vooral boven budget. De goedkope die ik kan vinden (50-60 euro) lees ik vooral minder goede recensies over. Iemand die de tip heeft?

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Zelf geen ervaring mee, maar heb wel goede dingen gehoord over de jassen van bon prix. Maar zelf niet een grote bonprix fan (maar shop er wel omdat ze pyama onesies hebben in grotere kindermaten), dus niet boos worden als het tegenvalt ;). In ieder geval hebben ze veel keuze in outdoor jassen.

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik denk niet dat een goede outdoor jas te koop is voor €50-60

Ik heb een human nature jas van de ANWB en die is echt heerlijk, maar was wel €150

4. yaro

yaro Niet meer actief

Ja bonprix gekeken, toch klagen veel daar over de kwaliteit. Nou hoef ik geen jas die 10 jaar meegaat, maar ben dan al snel bang dat hij niet waterdicht genoeg is. Ik wandel graag en merk dat ik gewoon minder graag loop als ik toch dwars door de jas nat word.

Hoger dan 100 euro wil ik niet gaan. Omdat ik nog aan het afvallen ben. En als ik een tijd op streefgewicht ben wil ik mijzelf best trakteren op een hele goede Outdoorjas, maar vind dat nu nog zonde. Maar voordat ik dat aandurf wil ik zeker 2 jaar verder zijn. Die tijd moet dus te overbruggen zijn.

5. yaro

yaro Niet meer actief

Misschien moet ik dan toch maar voor een bonprix jas gaan en hopen dat hij lang genoeg meegaat.

6. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Sue87 vindt dit leuk.
  7. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    wachten op de uitverkoop en zo een dure jas voor een mooie prijs scoren?

Janna vindt dit leuk.
  8. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Decathlon heeft veel jassen, regenjassen en ook skijassen, in verschillende prijsklasses. Meeste zijn prima voor een paar seizoenen.
    Zelf heb ik een mooie jas bij bever in een uitverkoop geshopt. Super mooie jas met 70% korting. Maar dat is vaak pas de sale na de winter, dus heb je nu niet zoveel aan.
    Ook jassen van perry sport zijn vaak wel oke.

9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.183
    10.747
    113
    Ik heb een jasje van Falcon, volgens mij van de AktieSport. Prijs weet ik niet meer, maar volgens mij ruim onder de 100 euro (en was vast ook uitverkoop).

10. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Ik heb 5 jaar geleden een ski jas gekocht bij de aldi voor, ik denk, 60 euro. Super kwaliteit! De mouwen beginnen nu wat te slijten, maar hij is nog steeds wind en waterdicht, en heb m nog niet 1 keer hoeven behandelen met een spray o.i.d.
    Je kunt misschien ook van dat tent spray gebruiken om je jas weer waterdicht te maken? Dat scheelt helemaal een boel geld. Ondertussen google ik ff en zie dat je softshell jas dan niet meer zo goed ademt, dus als je dat ervoor over hebt is dat wellicht nog een optie. Succes!!

11. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.336
    113
    Vrouw
    Bij de lidl gaan aankomende week de skijassen in de aanbieding, zijn echt altijd prima spullen. Mijn dochter skiet er ook in.
    Prima outdoorjas, waterdich en winddicht en niet te warm.

12. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Outlet van Nomad! Mijn vorige was 80€ en ging 5 jaar mee.. nu 2 jaar een nieuwe weer van Nomad ook die prijs. Er zat een outletwinkel in rosada, maar die is weg helaas...

13. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Kwaliteit weet ik niet. Maar bij wehkamp zag ik leuke jassen van kjelvik.
    Over lidl jassen hoor ik goede ervaringen.
    Zelf heb ik vaak jassen van c&a en die bevallen goed. Ik heb voor de winter een skijack.

14. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Kijk eens bij de Decathlon, zoals hier boven ook getipt wordt!
    Niet duur, wel ruime keus!

15. yaro

yaro Niet meer actief

Bedankt voor de reacties! Ik heb een aantal leuke dingen gezien. Sale is het niet echt de tijd voor volgens mij zo voor de winter.

16. Treez

Treez Niet meer actief

In heb ooit via marktplaats een north facejas gescoord in hele goede staat. Ik heb er toen 40 euro voor betaald (nieuwprijs 400 euro) en vijf jaar later is het nog steeds mijn favoriete outdoorjas. Moet je willen tweedehands, maar als je er geen problemen mee hebt, kun je daar goedkoop een goede jas scoren.

17. yaro

yaro Niet meer actief

2e hands heb ik zeker geen moeite mee. Maar een jas wil ik wel graag kunnen passen. Ik kijk wel in de buurt en bij de kringloop, maar verder zal het dus online bestellen of in een winkel worden.

18. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.836
    5.567
    113
    In de outlet in Roermond hebben ze een winkel van The North Face en 1 van Jack Wolfskin.
    Vaak superjassen voor mooie prijzen ( ook onder de €100,-)

19. yaro

yaro Niet meer actief

Ik heb er net 1 besteld bij decathlon. Ben benieuwd of het iets is. Bedankt voor alle tips!

20. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Je kunt met een goede spray ook andere jassen gewoon waterdicht maken. Ik heb er eentje van Kiwi, die is echt wel goed. Wel even buiten doen want die luchten zijn denk ik niet echt gezond.

Deel Deze Pagina