Dat je mijn post over body positivity compleet naast je neer legt vind echt heel jammer. Het is namelijk zo belangrijk. Ook in dit topic. Toch hoop ik dat je de volgende keer een compliment misschien anders vorm geeft. Anderen naar beneden halen is niet nodig. Daarmee verpest je je compliment trouwens ook. Ik zou me niet prettig voelen bij een compliment dat zegt dat ‘heel dik niet tegen mijn lichaam op kan’ bijv.
Nogmaals, ik vind dat je het veeeeelll te serieus opvat voor een post die van mijn kant complimenteus bedoeld was. Niets meer of minder. Waarschijnlijk heb ik een pijnpunt bij je geraakt. Dat kan natuurlijk. Als ik een compliment maak, en zo zit ik in elkaar, is het nooit mijn bedoeling om anderen naar beneden te halen. Echt waar, je denkt veel te ver door en haalt er te veel woorden en aannames op mijn post bij. Kijk, wat je zegt over dat elke vorm mooi is, ja vind ik ook. Een boel andere dingen die je zegt: ja klopt. Maar om zo door te draven over mijn post vind ik op z’n zachtst gezegd wat overdreven als je weet wat de pure intentie was. En die pure intentie: die schrijf ik nu al een paar keer.
Dat moet je mij ook niet aantrekken, terwijl sommige mensen het prima kunnen hebben. Ah joh, daarom is er denk ik zoveel verschillende kledij (wat een ouderwets woord ). Voor elk figuur wat past
Ik heb ook een korte fauxfur jas met capuchon en die heb ik ook veels te weinig gedragen omdat ik voor een oud roze kleurtje heb gekozen en dit zo een kleur is die zo opvalt (als in heb je haar weer met der jasje) zal zo een foto zoeken... Love deze outfit!!! Ga je mijn eigen Nel Veerkamp noemen hoor!
Ik heb een panter zomer maxi jurk van Ambika volgens mij, echt mijn favo zomer jurk, maar dan met pastel kleurtjes door de panterprint heen.
Leuk jack, lekker simpel. Mooie kleur. Vind dit soort jasjes alleen Leuk op jeans dus koop zelf niet zo snel gewatteerde zomer/tussen jasjes.
Zo noemt C me ook En m’n familie en collega’s Heel toevallig heb ik ook zo’n fauxfeur jas gekocht. Vorige week bij de Hema Daar heb ik nog nooit een jas gekocht. Niet omdat ze niet leuk zijn hoor maar ze waren nooit echt iets voor mij. Ik heb een eekhoorntjeskleur. Snap je wat ik bedoel? Veel te warm voor nu, maar alvast voor volgend jaar. Wie laat die nou hangen voor 21 euro
Deels mee eens, ik vind persoonlijk vaak de vorm niet mooi of lelijk maken maar de uitstraling van de persoon wel. En zodra die uitstraling zelfverzekerd en vrolijk/vriendelijk is vind ik een persoon heel vaak direct al mooi en knap. Dat wil niet zeggen dat ik een onzelfverzekerde vrouw niet mooi vind trouwens (voor er woorden in mijn mond gelegd gaan worden!). Maar dat zelfverzekerde en vriendelijke qua houding en uitstraling maakt voor mij echt een groot verschil in of ik vrouwen mooi of niet vind.
Ik loop een paar dagen te zweten in mijn werkschort Niets leuks om te showen, maaarrrrr woensdag ben ik een nachtje in Rotterdam en dan ga ik toch LOSSSS in de Bijenkorf!
@GossipGirlxoxo waar heb je dat geblokte (roze en witte) jasje vandaan? Dat is zoooo mijn stijl jasje
Je haalt letterlijk andere mensen naar beneden door te zeggen dat ze niet op kunnen tegen haar lichaam. Je kan dat niet zo bedoelen, en je kan zeggen dat je niet zo’n persoon bent, maar je doet het wel. Ik neem het niet te serieus en ik maak geen aannamens, ik ga uit van wat jij letterlijk zegt en wat je zegt is een perfect voorbeeld van body shaming. De intentie maakt hier niet uit, wat er gezegd wordt maakt uit. Ik was helemaal niet uit om hier zo’n groot ding van te maken maar aangezien je het absoluut niet snapt (of wil snappen) voel ik de noodzaak om het uit te leggen. Want het is gewoon heel belangrijk om te realiseren dat woorden kracht hebben.