Outfit of the day (OOTD)

Discussie in 'De lounge' gestart door Spoetnik, 9 apr 2021.

  1. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Simpel blauw jurkje van Vero moda
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  2. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.644
    1.286
    113
    Nieuwe jurk is binnen. Houden of terugsturen? Niet helemaal mijn smaak, maar als we toch allemaal uit onze comfortzone gaan. ;)

    [​IMG]
     
    Kolibrie2 en Lola1982 vinden dit leuk.
  3. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    @zeilbootje ik vind hem wel leuk! Hij zit goed en zo op het eerste gezicht kan je em ook leuk op verschillende manieren combineren (qua schoenen/laarzen/pumps/sneaker enz, mouwen oprollen, jasje/vestje).
    Zelf weet ik wel dat als ik zelf heel erg twijfel ik het meestal toch niet aantrek...
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.644
    1.286
    113
    Thanks! Ik vind hem een beetje ‘taille-loos’, maar misschien hoort dat gewoon bij doorknoopjurken. Of ik moet het touwtje strakker aantrekken ;)
     
    Yaisa en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Of misschien een riem erop?
     
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik vind het een leuke jurk en inderdaad op veel manieren te combineren maar zoals nu op de foto krijg je er een heel recht figuur van dus ik zou nog even met de touwtjes en een riempje wat uitproberen en hem anders toch terug sturen.
     
  7. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ik zou hem terugsturen, ik vind op zich de print wel aardig en de jurk ook wel, maar qua combinatie wat tuttig/ouwelijk, als je begrijpt wat ik bedoel? En sowieso, bij twijfel, niet doen, ik heb heel lang dingen gehouden waar ik over twijfelde en maar heel zelden, bleek dat de goede keus. ;)
     
    Syane, Zeebra, 11131618 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Ik zeg:
    - Andere riem erop. Dat bijgeleverde riempje kan je beter in je haar doen.
    Mouwen iets omvouwen. Bij 3/4 mouw eindigt het rond je taille, optisch lijk je dan slanker.
    - spijkerjack of een kort jasje erop.
    - geen zwarte legging eronder, maar iets lichts erop. Een panty bijv.

    Draag hem ook anders, skinny jeans eronder, met een top. En draag hem open als een lange blouse.
    Evt met een riem erover.
    Wel altijd je mouwen iets opstropen.

    Is dit niets voor jou, dan terugsturen. Dan blijft ie hangen in je kast
     
    Mop81, Kolibrie2, 11131618 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hier sluit ik me volledig bij aan!
     
  10. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    As ik iets heb geleerd afgelopen jaren: kleding moet direct goed zitten. Elke twijfel, ook is die nog zo klein, resulteert in een retour. Ik heb ook de regel: > 1 jaar niet gedragen = weg ermee (hoe zonde ik het ook vind). Op die manier heb ik gefaseerd mijn kast opgeruimd afgelopen periode (zwanger zijn ondersteunt mijn opruimwoede). Ik heb liever een minimalistische kast met goede basis items die eindeloos te combineren zijn dan allemaal van die halve 'successen'. Ben geen puber meer :p
     
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh en geen skinny jeans onder een jurk dragen svp, noch een denim jack erover. :eek: Voor mij staat dit gelijk aan de zero's trend van alle broeken in je laarzen stoppen. Nee nee nee. Een kledingstuk an sich moet voor mij verfijnd genoeg zijn en voor zichzelf spreken. Dus óf een jurk met een panty/legging en eventueel een vestje of blazer erbij.. óf een jeans met heerlijke sweater, blouse, hoodie en indien goed gecombineerd met een goed denim jack erboven! :thumup: Mits de juiste flatterende combi dan, maar das mijn smaak :)
     
  12. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    https://www.perfectlybasics.nl/blog-de-doorknoopjurk-een-jurk-twee-manieren-om-te-stijlen-0000010004141012.aspx

    ik bedoelde het zo, maar wij deden er een leren knoopriem erover. Zodat je weer taille krijg. Deden we ook bij de lange basisvesten. Maar heel eerlijk, wij verkochten veel leuker prints jurken of juist effen. Ook belangrijk, de lengte vd jurk.
     
  13. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik deel je mening volkomen en mijn regel was 6 maanden niet gedragen (als in afgelopen herfst/winter of lente/zomer niet) dan ging het in een doos. Die doos bleef nog 1 jaar staan, als ik het in dat jaar ook niet uit de doos haalde mocht het weg. En toch.... heb ik spijt van bepaalde dingen die al 5 jaar weg zijn. De afgelopen 2 jaar heb ik mijn kast niet meer uitgezocht en hij puilt uit dus ik moet maar ik zie er zo tegen op omdat het zoveel werk is.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Die mening deel ik dan weer niet, ik ben van mening dat een spijker jack juist leuk op jurken kan en vind vestjes op jurken snel truttig worden.
     
    Ysabella, zonnetje2015, Spectre en 9 anderen vinden dit leuk.
  15. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ligt er wel aan hoe. Een basic zwarte tricot jurk tot net boven de knie, met heerlijke blote benen (dit vind ik het allermooiste bij jurkjes), mooie sneakers, een statement ketting en statement matte lipstick kan hartstikke sportief worden met een denim jack idd. Nu ik erover nadenk. Maar ik stel me nu een gebloemde midi jurk voor met ballerina's, datzelfde gebloemde riempje, een jeanslegging eronder en een denim jack. :p. Dan zou ik zeggen: nehh... ;)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oef 6 maanden.
    Ik ben zo stom geweest om tijdens mijn zwangerschappen mijn kasten uit te ruimen. Altijd doe ik dit op 2 momenten. Moment 1: ik begin te merken dat kleding niet meer lekker zit. Vaak rond 8 weken. Ik pas het dan nog wel maar voel me er niet mooi in. Result = opruimwoede.

    Moment 2: zo rond de 18/19 wk: ik pas veel niet meer en hetgeen ik wel pas bezorgt me een muffin top. Result = me ellendig voelen en opruimen.
    Zo heb ik tijdens de vorige zwangerschap dus een tas vol mooie werk kleding per ongeluk weggegooid. Ik wilde dat nog bewaren just in case ik het ooit weer zou passen :rolleyes: maar het is dus in de vuilnis band. Doodzonde want ik had net daarvoor geïnvesteerd in een bordeauxrode paperbag broek in een slimfit met een geweldige strik op navelhoogte die mijn post zwanger buikje mooi had moeten verbergen na de zwangerschap. Prachtige zandkleurige satijnen blouse erin en ik zou me na de zwangerschap weer op mijn best voelen. Maarja dat feestje kon ik wel vergeten.

    Die momenten heb ik nu weer gehad en met man afgesproken dat hij de 2 vuilniszakken vol kleding op de vliering zette. Heeft ie ook gedaan. Ik mag van mezelf die zakken pas 2 maanden na de bevalling weer openen en herbeoordeling. Want hoewel ik feitelijk zeer rap na de zwangerschap mijn oude gewicht terug heb en mijn kleding gewoon weer pas (na de kraamweek? Geen idee?), zitten veel broeken gewoon nog niet lekker en na een maand of 2 lekkere strakke leggings voelt mijn buik al veel beter aan. Ik ga nu dan ook echt investeren in een goede buikband.

    Die hormonen he. Oh oh oh wat kan ik me dan serieus ellendig voelen. Ik heb dan serieus het gevoel dat ik die stapel kleding nooooooooit meer aan kan haha!
     
    Zeebra en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  17. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.644
    1.286
    113
    Bedankt voor alle tips!!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. prjbt

    prjbt Niet meer actief

    zonnetje2015, Spectre, siets en 9 anderen vinden dit leuk.
  19. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.006
    25.456
    113
    afgrijselijk!!

    nee hoor, staat je erg leuk! :)
     
    prjbt vindt dit leuk.
  20. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dan hebben we toch dezelfde mening en smaak :p
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina