Hoi allemaal Moet even mijn verhaal kwijt ik werk 36 uur per week als verzorgende ig en mijn vriend werk 40 als elektromonteur. Ik werk wisselende diensten. Mijn vriend werkt de afgelopen weken veel over is dan pas. Om 20.00 thuis hij doet verder niks meer dan thuis. Nu was de hond vandaag ziek en overal lag shit om maar zo te zeggen kan het beestje ook niks aan doen ik poetsen enz. Dan komt mijn moeder en het is altijd een zooi bij jullie poets toch is wat meer enz. Ze bemoeit zich overal mee zelfs met de kleur van mijn haar overal heeft ze commentaar op . Hoe krijg ik het voor mekaar dat mijn vriend wat meer doet? En we moeten zaterdag met mijn ouders uit eten alleen na wat mijn moeder de laatste dagen heeft gezegd ben ik er beetje klaar mee iemand tips? Liefs chantal
Tip: Communiceren. Zeg tegen je moeder dat ze je niet helpt als ze steeds kritiek levert, maar dat het je een vervelend gevoel geeft. En tegen je vriend dat ie meer moet doen omdat jij het niet allemaal in je eentje kan. Succes!
Ik zou tegen je moeder in ieder geval zeggen: als het je niet bevalt kun je ook komen helpen. Wat je partner betreft, kun je niet aangeven wat ie moet doen of doet hij het dan nog niet?
Ja zeg ik Indd wel vaak. Als je thuis ben kun je ook keer stofzuigen is binnen paar minuten gebeurt maar ja dan zeg ie wel doe maar uiteindelijk gebeurt er niks :s