Ik vind seizoen 1 nog steeds de beste, toen kon ik echt niet stoppen met kijken. In het mooie schotland en de chemie tussen Claire en Jamie Ik denk dat ik seizoen 7 ook heel goed ga vinden en sowieso vind ik outlander een goede serie en mooi gemaakt. Maar ken genoeg mensen die het niks vinden, dat snap ik ook.
Mee eens, ik vind het de mooiste serie die ik tot nu toe heb gezien. Maar vanaf seizoen 4 wel een stuk minder leuk. Er zijn een aantal dingen waar ik op hoopte. 1 daarvan is Master Raymond, zou ze die nog eens tegen komen.
In die tijd waren verkrachting en verminking aan de orde van de dag, dus heel romantisch is het niet. Sommige scènes zijn behoorlijk heftig (Jamie en Randall bijvoorbeeld), maar geeft wel een beeld van die tijd. Veel is ook op echte geschiedenis gebaseerd. In de boeken staat dat het tijdreizen heel pijnlijk is en ze daarom dus niet zo gemakkelijk heen en weer kunnen. Jamie kan niet door de stenen, alleen de mensen die de stenen “horen”. Brianna vind ik zelf het verhaal doen vertragen en seizoen 5 heeft me moeite gekost doorheen te komen. Heb wel erg veel zin in seizoen 7 en 8.