poesjes of katertjes

Discussion in 'De lounge' started by anastasia, Jun 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anastasia

anastasia VIP lid

Jul 29, 2007
    7,702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Hallo allemaal,
    Wie kan mij helpen? Ik wil heel graag 2 kittens
    Ik ben zelf gek op poezen, en ik wil mijn kinderen ook graag leren om te zorgen voor een dier.
    Nu heb ik ervaring met katten en poesjes, en mijn voorkeur ligt eigenlijk bij een poes. Omdat ik de ervaring heb dat katertjes na verloop van tijd gaan sproeien in huis of de tuin als er veel andere katers in de buurt zijn ( teritorium afbakenen)
    Nu kan dat natuurlijk toeval zijn.

Is er hier iemand die mij kan adviseren in wat te doen? Bedoel ik hoop dat we met een beestje 20 jaar geluk mee hebben en dan wil ik er wel zorgvuldig over nagedacht hebben.
    Dus advies is welkom

2. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

Jun 19, 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, als jij je kater laat castreren sproeien ze vaak niet.

Verder, heb zowel poezen als katers, beide gevallen 3 geloof ik, en ik heb echt geen voorkeur.

3. tamren

tamren Bekend lid

Oct 25, 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Als je ze op tijd laat steriliseren of castreren, maakt het voor mij niets uit!!!!!!!

4. anastasia

anastasia VIP lid

Jul 29, 2007
    7,702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Nee dan niet, maar je kunt ze toch pas na een jaar laten castreren???

5. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,815
    4,057
    113
    Ik zou voor een poes gaan. Wij hebben 2 katers gehad (eentje hebben we nog) en beiden hadden blaasgruis waardoor ze gingen binnen plassen. Wij hebben ook een poes en die heeft daar nooit last van gehad.

6. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier een kater en bij mijn ouders thuis ook een kater.
    als jij je kater op tijd laat casteren, die van mij was 5 mnd, dan is de kans klein dat ze gaan sproeien, die van ons heeft nog nooit in huis gesproeid, ik heb hem uberhaupt nog nooit zien sproeien

7. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    Varieert een beetje per dierenarts. Geloof dat die van ons met een maand of 9 a 10 geholpen is.
    Ze zeggen vaak dat katers wat aanhankelijker zijn. Gaat bij ons wel op vergeleken met de 2 poezen, maar als je ze buiten laat zijn ze wel weer K heb eerlijk gezegd niet echt een voorkeur

8. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

Jun 19, 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, als ze een maand of 7 a 8 zijn. Sommige dierenartsen doen het vanaf een half jaar. Ikzelf heb met alle mijn beide katers nu ze gedaan toen ze 9 maanden waren. Dit ivm de groei van de kat.

9. hardloper

hardloper Niet meer actief

Ik wilde graag een poes maar in het asiel hadden ze alleen een kater. (Word nu geknipt:() Hij sproeit niet en is zo enorm lief, mijn kinderen kunnen echt alles met hem doen. Ik ben zo blij met hem:D. Ik dacht dat poezen misschien meer knuffelbaar waren, maar ik ben om hoor. Ik denk dat het niet zo veel uitmaakt, maar dat je gewoon echt mazzel moet hebben.

10. Maedra

Maedra Fanatiek lid

Oct 29, 2009
    1,558
    0
    36
    Rotterdam
    Het karakter verschilt echt per kat en dat heeft niet per se met geslacht te maken. Mag ik je de tip geven (misschien zit je daar niet op te wachten hoor, of was je het al van plan) om niet automatisch te gaan voor kittens uit een nestje maar om ook eens bij een asiel in de buurt te gaan kijken? Daar zitten vaak heel veel lieve volwassen katten te wachten op een nieuw huis, waarvan al bekend is hoe hun karakter in elkaar zit en die al gecastreerd of gesteriliseerd en gechipt zijn :)

11. anastasia

anastasia VIP lid

Jul 29, 2007
    7,702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Ja normaal gesproken zou ik wel in het asiel gaan kijken, echter heb ik met het asiel in de buurt echt hele slechte ervaringen.
    Nu heeft toevallig de kat van mijn schoonouders een nestje en daarom kijk ik er ook zo naar ;)
    Die heeft echter nog 2 katertjes..

En volgens mij zijn 2 katertjes bij elkaar niet zo'n succes

12. Maedra

Maedra Fanatiek lid

Oct 29, 2009
    1,558
    0
    36
    Rotterdam
    Als het broertjes zijn kan het juist supergoed gaan is mijn ervaring. :)

13. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier een poesje en katertje gehad. De kater was eerst wat schuwer en ging meer z'n eigen gang. Poesje aanhankelijker maar ook irritanter.
    Bijv. als ze te weinig aandacht kreeg naar haar zin, poepte ze ons bed onder.
    Of als de kattenbak vies was (lees 1 drol) poepte ze ervoor.
    Of ze wilde naar buiten en als ze daar was, weer naar binnen.
    Kater ging gewoon lekker z'n eigen gang. Kwam 's avonds bij je liggen, verder zag je 'm overdag niet zoveel of hij lag te slapen.
    Bakje eten en hij was tevreden.

14. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

Sep 6, 2009
    2,001
    0
    0
    begeleidster
    Belgiƫ)
    Wij hebben 2 raskatten (britse korthaar) een kater en een poes, moet zeggen dat de poes zoveel aanhankelijker is dan de kater.
    Poes komt altijd op schoot liggen, laat het niet toe als je een boek leest want mevrowtje komt haar er gewoon bovenop leggen;)
    Kater is wat meer op zichzelf, is een hele luie kat die het liefst een hele dag ergens veilig een dutje doet;)
    Mijn ervaring is dus dat poezen aanhankelijker zijn dan katers maar dat zal gewoon varieren hoor.
    Poes heeft paar weken geleden een nestje kittens gehad en ook hun karakters liepen ver uiteen.
    Veel succes met je beslissing:)

15. anastasia

anastasia VIP lid

Jul 29, 2007
    7,702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Ik heb vroeger 2 katertjes geahd uit 1 nestje en die waren na 1,5 jaar tot bloedens toe met elkaar aan het vechtten ! Echt terretoriumdrang. Ook gingen ze sproeien terwijl ze wel gecastreerd waren.
    Helaas is er 1 weggelopen de ander is nog altijd bij mijn ex.

Hier in de tuin zijn veel katten van de buren die ook plassen in de tuin. Ik ben een beetje bang dat nieuwe poesjes/katertjes dat dus ook gaan doen om hen terretorium aan te gaan geven. Maar misschien heb ik dat wel mis..

Ik wil gewoon niet over 1 nacht ijs gaan.

16. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    wij hebben voor een katertje gekozen hij wordt ook gecastreerd , komt niet buiten maar voor t sproeien zeg maar ,
    een poes wordt ook krols dat lijkt me 10 keer erger mja ook die kan je steriliseren .
    dit is onze kater :) :D hij is nu 11 weekjes oud

17. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Zowel katers als poezen kunnen sproeien ! De oplossing is gewoon op tijd laten helpen. Dit kan gewoon met 6 maand, dus wachten tot ze een jaar zijn of totdat ze krols zijn geweest/hebben gesproeidt is onzin.

18. Skye

Skye Niet meer actief

Hier wordt altijd geadviseerd om katertjes te laten castreren zo rond de 6-7 maanden! Poezen zo rond de 8-9 maanden! En daarna maakt het eigenlijk niet meer uit of je nou een poes of een kater in huis hebt, je moet toch gewoon karakter afwachten!

19. mama van JS

mama van JS Niet meer actief

eigenlijk maakt het niet heel veel verschil.

Als je ze laat helpen is een katertje natuurlijk goedkoper.

Het is niet zo dat een vrouwtje per se rustiger is ofzo, zal toch echt eigen keus moeten zijn.

Trouwens hier ervaring met zowel katers als poezen. Heb nu 2 katers en 3 poezen en ook vanuit huis veel katten gehad.

20. mama van JS

mama van JS Niet meer actief

en ze laten helpen is echt per arts verschilt. Hier mocht de poes met 6 maanden al en de kater pas met 9 maanden

Share This Page