Even klagen over de buren

Discussie in 'De lounge' gestart door Floddertje, 10 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floddertje

Floddertje Actief lid

10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Dames,
    Mag ik even van de gelegenheid gebruik maken om mijn hart te luchten over mijn buren?

Mijn buurvrouw is een alleenstaande moeder van twee jonge kinderen. Beide kinderen zijn enorm druk, waar zij naar mijn idee niet zo goed mee om kan gaan. Ze schreeuwt regelmatig net zo hard als haar kids, soms wel harder.

Wij kunnen in ons huis alles horen wat er bij hun gebeurd. Geren door de woonkamer, geschuif met de stoelen, gegooi met speelgoed, stampen op de trap en dus ook schreeuwen en huilen.

Op zich geen probleem. Leefgeluiden oke en ik vind het voor haar al moeilijk genoeg om in je eentje twee kleine kinderen op te voeden. Wij hebben haar dus wel laten weten dat we alles horen, maar aangegeven dat het op zich niet zo'n probleem is voor ons. Daar was ze heel dankbaar voor.

Maar nu... nu heeft de buurvrouw afgelopen weekend een piano gekocht! Een piano! Zo zitten wij thuis dus al twee dagen te luisteren naar het gebonk op de piano. Geen van de kinderen of de moeder kan spelen.

Mijn man is er gisteren al heen geweest en hij heeft gezegd dat het nu wel een beetje te gortig wordt. Kijk, kan een van de gezinsleden ook echt piano spelen dan is het wat anders. Dan horen wij muziek. Nu horen wij slechts gebonk, geknal, gedreun... kortom HERRIE!

Mag ik hier even zeggen dat onze buurvrouw wat mij betreft gek geworden is? Een piano. Niemand kan spelen en er gaat ook niemand op les. Nee, mevrouw vindt het gewoon zo mooi staan in de woonkamer.

2. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Tja, heel vervelend. Kan me goed voorstellen dat het je behoorlijk irriteert. Maar denk dat je er vrij weinig aan kan doen.

Misschien kan je aan voorstellen om bijvoorbeeld alleen tussen 14.00 en 16.00 te spelen. Heb je daarna lekker rust.

Veel sterkte met je buurvrouw.

3. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    moet er stiekem toch een beetje om lachen, om hoe je het omschrijft dan he. een piano omdat het mooi staat. hahahahha, en dan niemand die piano kan spelen. ik deel je gedachte dat ze mischien wel gek is geworden ja.

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Oh erug!
    Mijn buuv heeft een piano en denkt zelf heel goed te kunnen spelen. Ik vind het iets minder, maar dat gebonk lijkt me vreselijk!

5. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    pfff je bent er klaar mee meid

6. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Geloof dat t hier niet om "piano spelen" gaat maar meer over kinderen die spelen gaat (met vuistjes op toetsen) ;)

OT: Zou gillent gek worden! En dat ook duidelijk laten weten.

7. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Pffff, ik moet er niet aan denken. Ik zou dan zélf keihard Mozart ofzo opzetten en laten horen hoe een piano moet klinken.

Anders zou ik aan die buurvrouw vertellen dat ze ook pianos hebben waar een koptelefoon op kan!

8. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Tja buren....weet er helaas van mee te praten!

Suc6! Met Jan Vane in opleiding! ;)

9. streepjes

streepjes Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    LOL
    Dit is echt grappig..
    Ik ga een viool kopen en op de tafel leggen, want dat staat zo mooi hahaha!

10. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Dit valt nog mee......wou dat ik zo'n buurvrouw had, die van mij wil je niets over weten, geloof me..........dat is pas erg!

Maar ik leef met je mee ;)

11. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.759
    904
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Meid,ik leef met je mee,kweet er helaas alles van...
    Maar,nog 3 maanden doorbijten and we're outta here! :evil:

12. 2bb

2bb Niet meer actief

oooh ik weet precies wat je bedoelt, weg genieten in je eigen huis als de buren zoveel geluid maken! Koop een klopboor en boor af en toe een gaatje op vreemde tijden "omdat het zo mooi staat" ;) kijken hoe ze dat vindt...

13. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Wat zei de buurvrouw toen je vriend ging klagen?

Ik snap sommige mensen echt niet hoor...als ze al weet dat jullie alles kunnen horen, ga je toch niet ook nog een piano in huis halen? :(

14. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wat kunnen buren toch vervelend zijn! Gelukkig zijn de buren die we nu hebben niet zo maar ik weet nog heel goed hoe het was met onze buren in het vorige huis: muziek op het topvolume van 10 tot 10 en ik kon niet eens mijn eigen keuken in zonder stoned te worden van HUN joints (lang leve geweldige ventilatie).

Misschien is het een idee om in elke stad en dorp een wijk te maken voor helse buren, dan kan de rest eindelijk rustig wonen.

15. Care

Care Actief lid

28 okt 2008
    348
    0
    0
    managementassistent/directiesecretaresse
    Rotterdam
    Ik snap hoe je je voelt. Wij worden ook doodziek van onze boven buren.
    Door al het gezeik en de herrie hebben we maar besloten om een huis te kopen. Eind van het jaar wordt het opgeleverd en dan kan de rust eindelijk beginnen.

Ik hoop voor jou dat het snel minder wordt. :)

Sterkte met die mafkezen :)

16. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

sorry hoor maar ik vindt jullie erg respectloos hoe er wordt gepraat over "de buurvrouw en kids".
    tjemig maak er niet zo'n drama van zeg! een huis is om in geleefd te worden en als die mensen graag een piano in huis willen hebben omdat t mooi staat en ze het leuk vinden om er lekker op de tingelen wie ben jij dan om er zo over te praten! ipv dat je het met je buurvrouw over hebt ga je op internet klagen over ze! erg onvolwassen!

17. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    volgens mij is TS al bij de buurvrouw geweest..?

18. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

ja om te zeggen dat ze alles kunnen horen.. en dat het met de piano wel de spuigaten uitloopt..
    laat de mensen lekker leven in hun eigen huis!

wij hebben ook wel luidruchtige buren met 3 kleine kids die lawaai maken en snachts wakker zijn en het hele huis bij elkaar gillen.. maarjah daar doe je weinig aan he! laat ze lekker leven!

19. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Wat betekent TS? :) vraag is me nu al heel de tijd af haha

20. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    ieder zijn eigen mening respecteren!en waar jij tegen kan dat hoeft niet te zijn dat een ander er ook van gedient is natuurlijk ;)

Deel Deze Pagina