Wie heeft er ervaring met een Outwell tunneltent, we hebben een super mooie gezien, deze: Vermont XLP tunneltent | Outwell Ik hoop iemand te treffen mete rvaring met dit type tent/merk. Of andere grote opties qua tenten, niet te ingewikkeld op te zetten etc. Max prijs 1500 euro, liefst wat minder.
In die tenten word het volgens mij vrij warm zomers. Wij moeten ook een nieuwe en gaan voor een falco tent ook makkelijk op te zetten, alleen wat boven budget rond de 2000-2300 euro.
Ik zou geen 100% polyester doen, je zweet de tent uit in de zomer en het blijft lang warm (onze ervaring). Wij hebben een polycotton tent. Stond dit jaar overdag volop in de zon, was bloedje heet in de tent, maar eenmaal in de schaduw was het zo weer afgekoeld. Enige nadeel is dat het niet snel droogt na een regenbui. Een polyester tent wel, eventueel zelf te drogen met een doek.
Niet bekend met outwell. wij hebben via marktplaats een Bardani Salerno incl. luifel gekocht. Dikke katoenen tent met bisonyl grondzeil. Klimaat bleef met 35 graden ook echt goed. Nadeel is dat je een wat groter pakket hebt, maar dat hij ook veel duurzamer is. Vooral ook het grondzeil, kan bijna niet kapot. als ik 1500 euro zou uitgeven aan een tent zou ik dus echt kiezen voor een katoenen tent omdat je daar gewoon veel langer mee doet over het algemeen. Van bardani zijn ook grotere tenten. Maar ga anders eens een dagje naar een grote kampeerzaak waar ze verschillende merken hebben, dan kun je de verschillen zien en de voor- en nadelen op papier zetten.
Katoen, check, is ene goede en ook beter mochten we over ene paar jaar naar het buitenland gaan. Maar phoe, in de 2000 euro vin dik echt een beetje teveel. Wel mooie tenten. We hebben nog een jaar, ik ben ook wel specifiek op zoek naar een tent met vast grondzeil.
Wij hebben onze tunneltent van marktplaats voor 500 euro gekocht, inclusief servies/pannenset/bestek en nog wat spullen en echt zo goed als nieuw...bleek toevallig de advertentie van één van onze buren te zijn maar zagen meer goeie in de prijsklasse 500/1000 euro. Kan een tunneltent wel aanraden, het vaste grondzeil is ideaal en man kan 'm alleen opzetten (in een kwartier staat ie rechtop)...wel een katoenen ja!
wij hadden een redwood willow 6 via mp. erg fijne en grote tent vankatoen. hebben hem verkocht omdat wij hem te groot vondenm hebben nu een redwood spurce voor 4 personen. ook prima tent maar eigenlijk te klein om in nederland te kamperen als het regent. ik ga dus weer op zoek naar andere tent maar bardani en redwood zijn wel mijn favorieten merken! en goed te doen op mp! succes
Tip: najaar komt eraan, dus ik verwacht dat er de komende maanden de tenten van dit jaar met flinke korting weg gaan. Dus een tent van nu 2000 kun je dan misschien voor 1500 krijgen.