Werkzoekende clubje

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MoedervanSafia, 21 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Hoi allemaal,

Er zullen vast meer dames/heren zijn die momenteel druk op zoek zijn naar een baan.

Het lijkt mij leuk om daarom een clubje hierover te beginnen om tips/opmerkingen/vragen/vacatures te plaatsen of gewoon om erover te praten.

Er bestaat al een club 'Moeders in de WW', maar ik zit niet in de WW, dus het is niet van toepassing voor mij ;)

:)

2. pebbels78

pebbels78 Actief lid

26 mei 2015
    216
    0
    0
    Ik ben mama van drie dochters en op zoek na een leuke partijen baan.

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Oh ja zoekende hier! Geen ww idd.

4. AnLo

AnLo Actief lid

16 nov 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben leerkracht maar wil wat anders. Iemand ideeën wat ik met mijn opleiding en ervaring kan?

Iedereen succes met het vinden van een (nieuwe) baan!

5. MoedervanSafia

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Klinkt misschien heel gek, maar kraamverzorgende? Is er namelijk heel veel vraag na. Vooral in onze regio is er een groot tekort.

Helaas zijn er geen kraambureau's die leerlingen meer aannemen, anders had ik mezelf zeker voor aangemeld ;)

6. AnLo

AnLo Actief lid

16 nov 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tip, maar het lijkt me moeilijk te combineren met een gezin.

7. MoedervanSafia

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ahh oke ;)

Logopediste misschien??

8. AnLo

AnLo Actief lid

16 nov 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat lijkt me idd een leuk beroep, maar dan moet je een 4 jarige voltijds HBO opleiding doen. Ook dit gaat helaas niet lukken als alleenstaande mama.

9. MoedervanSafia

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Als je eens langsgaat bij het UWV en samen met iemand bespreekt wat je precies kan doen met jouw opleiding en werkervaring..

Lastig he, werk vinden die bij je past..

Ik ben getrouwd met mijn partner, maar ook onze dochter is een factor. Ik heb wel een gastouder, maar ik wil niet dat al mijn salaris daar natoe gaat en er de hele dag blijft :(

succes in ieder geval!

10. Nesnes

Nesnes Lid

16 okt 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben momenteel ook op zoek naar werk. Vorig jaar mijn opleiding afgerond. Wat me wel moeite kostte met 2 kinderen. Om vervolgens met een diploma in een sector terecht te komen waar geen werk in te vinden is. Meer mensen met hetzelfde probleem? Ben nu vooral aan het concurreren met mensen die wel ervaring hebben. Heb MWD gedaan..

@MoedervanSafia: wat voor een werk zoek je? en lukt het al een beetje?

11. MoedervanSafia

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Eigenlijk zoek ik een baan binnen de verzekeringsbranche. Enkel zoeken ze mensen met jaren ervaring en dat heb ik helaas niet :(

Banksector vind ik niks, omdat het daar enkel om scoren gaat en het niet bij mij past..

Ik heb vandaag een gesprek gehad bij het uitzendbureau en maandag bij de werkgever. Ik hoop dat er iets positiefs uitkomt :)(werk in een distributiecentrum)

12. Nesnes

Nesnes Lid

16 okt 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ojaaaa, oké. Veel succes gewenst! Ik mocht op gesprek komen voor een hele leuke functie. Maar dat was op oproepbasis. Dat houdt in dat geval in dat je iedere seconde standby moet staan! Dat kan echt niet als je kinderen hebt. Trouwens als je geen kinderen hebt lijkt het me ook vreselijk. Kun je nooit iets plannen..

13. AnLo

AnLo Actief lid

16 nov 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    MvS veel succes maandag.

14. LSQ

LSQ Niet meer actief

Hoi allemaal,

Zou ik me bij jullie mogen aansluiten? Op dit moment ben ik ook op zoek naar een nieuwe baan en ben aan het solliciteren. Ik vind het lastig om aan te geven wat voor baan ik zoek, maar ik denk aan studieadviseur, beleidsmedewerker en project manager. Lastig omdat er verl concurrentie is met mensen wiens papieren beter aansluiten dan de mijne.

Ik kan even de naam niet terugvinden van degene die iets anders wil dan leraar. Wil je per se weg uit het onderwijs en niet meer lesgeven? Anders is vertrouwenspersoon iets of werken in de bijlessector? Wat voor docent ben je? Als je een vakdocent bent, kun je daar dan misschien wat mee?

15. AnLo

AnLo Actief lid

16 nov 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een vraagje. Ik zie vaak vacatures van beleidsmedewerkers. Wat houdt zo'n baan precies in? Wat doe je dan?

16. MoedervanSafia

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    wat doet/is een beleidsmedewerker

Hopelijk staat er nuttige informatie op :)

17. AnLo

AnLo Actief lid

16 nov 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt

18. AnLo

AnLo Actief lid

16 nov 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    MvS hoe is het maandag gegaan?

19. LSQ

LSQ Niet meer actief

bedankt voor de website. Legt het duidelijk uit 😀

20. MoedervanSafia

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Goed, ik heb een part-time baan :)

Ik heb morgen nog een sollicitatiegesprek bij een bedrijf voor traject kraamverzorgende leerling.. ik hooop sooooo op deze kans.. het lijkt mij heerlijk om een kraamvrouw bij te staan in het eerste week van de pasgeboren baby.. ik kan eigenlijk haast niet wachten op al die schattige babytjes :);)

Deel Deze Pagina