Over 2 weken wordt onze jongste 3. Wij vieren de verjaardagen altijd in het weekend en gaan op de dag zelf een dagje met onze jongens weg. Wie heeft er nog leuke tips voor een uitje met 2 actieve jongetjes van 5 en 3?En dan dus wel iets wat ook echt leuk is voor de jongste (ik kan zat dingen bedenken waar hij zich ook best vermaakt, maar die vooral voor de oudste leuk zijn, zoals een hoop musea). De Efteling overweeg ik nog, maar we zijn in september al 3 dagen geweest en gaan in mei weer, dus liever iets anders (al hebben we hier wel 2 grote fans in huis). Een hoop andere leuke pretparken voor jonge kinderen zijn in de winter dicht, dus dat schiet niet op! Ik zoek iets in Zuid-Holland, Brabant, Zeeland, Gelderland, Utrecht, Flevoland of Noord-Holland. Daarbuiten vind ik voor dagje te ver rijden.
Spoorwegmuseum zat ik aan te denken, maar ik weet niet of dat al leuk is voor de jongste. Vast wel op een 'ik hobbel achter mn broer aan en heb het sowieso wel naar mn zin' -manier, maar omdat dit zijn verjaardag is wil ik iets doen wat juist voor hem ook heel leuk is. Iemand ervaring met het spoorwegmuseum?
Hah wat grappig, mijn jongste werd vandaag 3: gister gevierd en vandaag een gezinsuitje! ☺️ Van ons mocht hij zelf kiezen, hij is gek op dieren en koos natuurlijk voor de dierentuin. We zijn toch maar weer voor Blijdorp gegaan, hij houdt van bekende dingen en routine. Waar houdt je jongste van? Niet perse van dino's dus?☺️
Oh lastig he! Mijn dochtertje wordt in februari 1 en ik vind het maar lastig iets leuks te bedenken, vooral omdat het dus echt koud is. Een zomerkindje was handiger geweest. Maar misschien vinden ze Sealife in Scheveningen leuk?
Spoorwegmuseum is zeker leuk met een 3 jarige! Dierentuinen zijn ook leuk, misschien amersfoort, die is niet zo groot, en er is nog een soort dinopark bij. Verder zou je een dagje zwemmen bij een centerparcs kunnen overwegen. Als het niet op vrijdag of in het weekend is is het ook niet zo druk.
Ik ben laatst in het spoorwegmuseum geweest, onze jongste is ook net drie en die vond het groots vermaak. Ik dacht even een kort bezoekje te brengen, maar ben er uren gebleven.
Mijn kinderen kiezen zonder twijfel voor het nijntje museum. Vinden ze super leuk. En is eventueel nog gemakkelijk te combineren met ergens iets eten of zelfs met het spoorwegmuseum als je dat zou willen.