Welke van deze dierentuinen is leuker we willen gaan met de 1e verjaardag van onze dochter en grotere zus van 5. Dierentuin Amersfoort vinden we leuk maar daar al vaker geweest.
Zou niet kunnen kiezen. Burgers zoo erg leuk, alleen deel bij leeuwen ert erg afgezaagd. Voor mijn gevoel een "vergeten" stukje. Loop er altijd zo raar doorheen. Ouwehands is erg leuk! Mooi indoor speeltuin voor de kids erbij. Favo blijft hier toch echt Amersfoort
Burgers Zoo! Ik heb allebei bezocht de laatste 3mnd en Burgers is toch wel leuker vonden wij. Ouwehands is zeker ook heel leuk, maar Burgers is vooral leuk omdat je echt die verschillende gebieden hebt. Hoewel Ouwehands dan weer het berenbos heeft en panda's, maar die panda's vond ik persoonlijk niet zo spectaculair. Binnenspeeltuin in Ouwehands is wel heel leuk, maar in Burgers is ook veel speelgelegenheid.
Ik vond in Ouwehands de dieren beter zichtbaar dan burgers zoo. Voor kleine kinderen dierenrijk in Nuenen of zooparc Overloon ook aanrader al hebben ze niet alle ‘grote’ dieren
Ik had ergens gehoord dat bij burgers zoo de dieren wat verder weg zouden zitten en minder makkelijk met de buggy in vergelijking met ouwehands? Of valt dat wel mee dus?
Zie nu net ook bij jou staan dat de dieren wat beter zichtbaar zouden zijn bij ouwehands. Lastige keuze want die verschillende gebieden bij burgers zoo klinkt ook wel leuk maar moet wel ook wel beetje zichtbaar zijn idd!
Beide hebben hun pluspunten. Ouwehand, heb je de panda s en een zeeleeuwenshow. Het berenbos vind ik ook mooi. Ze hebben nu een nestje nevelpanters die schattig zijn. Toch is burgers mijn favoriet. De bush, desert en ocean. Het heuvelachtige terrein en de sfeer. Met kinderen in de leeftijd van die van jou zou ik zooparc overloon ook erg geschikt vinden. Je kunt er tussen de pinguins lopen. De dieren zie je daar echt van dichtbij. Ook echt een leuke dierentuin. Niet supergroot maar mijn dochter van 5 vindt hem super.
Prima te doen met buggy. 2 weken geleden nog geweest. Burgers Zoo absoluut favoriet ivm verschillende zones en leuke speeltuinen. Maar de kids zullen beide geweldig vinden.
Je zal overal een leuke dag hebben. Ik maak op grond van prijs/aanbieding ook soms wel een keuze. Veel plezier!
Op beide dierentuinen een abonnement (gehad). Ik vind Burgers Zoo mooier, meer afwisseling en meer te zien en meer gericht op de dieren. Ouwehands is meer gericht op speelgelegenheid en vertier voor (kleine) kinderen. Inderdaad ook makkelijker met een buggy. Beide dierentuinen zijn leuk hoor, maar Burgers Zoo heeft mijn voorkeur.
Hier op allebei een abonnement (gehad). Mijn voorkeur heeft ouwehands. Dieren zitten dichterbij. Makkelijker met de kinderwagen/buggy. Overzichtelijker. Kinderen kunnen verder weg lopen. Rustiger (fijn met kinderen ) Mooie indoorspeeltuin. Handig met slecht weer. Burgers zoo. Mooie gebieden zoals de bush en de ocean. Vlindertuin. Mooie, vernieuwde buitenspeeltuin. Omgeving ziet er mooi uit. Nadeel van burgers vind ik vooral de drukte en het feit dat je toch wel aardig moet duwen met een kinderwagen. De dieren zijn minder goed zichtbaar.
Mijn all time favorite is toch wel Burgers Zoo. Vooral de ocean vind ik echt prachtig, zo mooi. Hele fijne sfeer en mooi aangelegd. Dieren zitten inderdaad soms wel wat verder weg, maar dat betekent dat ze wel lekker de ruimte hebben. Dat is alleen voor kinderen misschien wat lastig uit te leggen en ook niet zo leuk.
Met kleine kinderen zou ik kiezen voor ouwehand: veel speelgelegenheid, minder ver lopen, dieren zitten dichterbij. Met grote kinderen of volwassenen zou ik voor Burgers gaan.
Met jonge kinderen vind ik Ouwehands wel echt heel leuk. De dieren zijn goed zichtbaar en er is veel te spelen. De binnenspeeltuin met het ‘riviertje’ waar kinderen in kunnen spelen is super, mijn kinderen waren er niet uit te slaan.
Wij zijn vandaag bij Burger's zoo geweest. Vorig jaar zijn we nog bij Ouwehands dierenpark geweest. Beide keren dus met de kinderwagen. Maar in Burger's zoo was het wel een behoorlijke klim soms, het is er echt heel heuvelachtig en in ouwehands is dit niet het geval. Maar wij vonden Burger's zoo echt veel mooier dus als het voor jullie geen probleem is om veel heuvels op/af te moeten met de kinderwagen zou ik voor Burger's zoo gaan.
Wij hebben ook op allebei een abonnement gehad. Burgers nu nog. Burgers is wat groter naar mijn idee en kan je langer doorbrengen. De buitenspeeltuin is erg leuk, de binnenspeeltuin stelt niet veel voor. Aan de andere kant: de binnen gedeeltes (bush, ocean, desert, mangrove) zijn ideaal voor als het slecht weer is. Als het warm en zonnig is, is het wel echt enorm heet daar binnen. En elke dag vanaf 9u open, vind ik ook handig met kids die altijd vroeg op zijn! Ouwehands is ook erg leuk, maar gevoelsmatig wat ouderwetser. Daarmee ook knusser vind ik. De binnenspeeltuin is echt geweldig! Maar ook daar: als het zonnig en warm is buiten is het al snel wel érg heet. Bij Ouwehands kan je wel veel meer buiten lopen. Ik zou daarom denk ik bij erg warm weer daar voor kiezen. Wel iets later open dan Burgers meen ik me te herinneren, maar goed wij zijn er een jaar geleden voor het laatst geweest, dus misschien is dat veranderd. Over het algemeen: ik vind burgers het mooist. Daarom hebben we daar nu alweer voor het tweede jaar een abonnement van.