Ons kleintje (nu 10 weken) slaapt ontzettend slecht in d'r eigen bed. Zowel overdag als 's nachts. Ze is heel moe, huilt dan heel veel maar valt niet in slaap. Op het moment dat we haar op pakken legt ze d'r hoofd tegen ons aan en slaapt... Wie herkent dit en wat heb je er aan gedaan? Ik probeer d'r echt wel even te laten huilen, maar zodra ze helemaal over d'r toeren ga ga ik toch naar d'r toe. Een aai en een speen en weer weg, maar na 3 x kan ik het echt niet meer aan horen en haal d'r er dan toch uit. We zijn bij een osteopaat geweest, die heeft d'r behandeld en vind nu niets meer wat een oorzaak zou kunnen geven. Andere klachten die ze had zijn wel over dus hij heeft goede dingen gedaan. Als we d'r inbakeren wordt ze helemaal woest, ben dus op zoek naar de gouden tip, wie helpt me?
Heb helaas geen gouden tip voor je. Kan wel vertellen hoe wij het aangepakt hebben. Na advies van lactatiedeskundige ,mijn zoontje dronk vaak en sliep overdag half uurtje aan een stuk, hoop commentaar CB over beiden dus haar maar gebeld omdat ik aan mezelf twijfelde. Zij zei dat sommige kindjes "huidhonger" hebben en gewoon dicht bij je willen zijn en dan wel goed slapen. Gaat na verloop van tijd weer over en dan komen ze vanzelf in een ritme. Draagdoek was een goede optie. Zag zelf knopen niet zitten. Ben bij 3 maanden draagzak gaan gebruiken. Werkte vaak goed om tot rust te komen en in slaap te vallen. Soms kon ik hem dan weg leggen andere keren sliep hij tegen me aan. Verder sliep ons zoontje vaak beneden overdag. En hij is vrij snel 's-nachts in een slaapzak gegaan. Vond hij fijn en dan was het meteen duidelijk dat het nacht was. Verder helpt een kort en duidelijk ritueel. Bij mijn zoontje speelde er meer waarvoor we bij 10 mnd medicatie kregen. Nu is hij ruim een jaar. Slaapt altijd in zijn eigen bedje. Gaat op vaste tijden 's-middags en 's-avonds naar bed en hoeft zich nooit in slaap te huilen, heeft ook geen speen. Dus dat hele CB foldertje over slapen, vind ik voor mijn kindje onzin. In slaap laten huilen heeft bij ons nooit gewerkt en we hebben het, met grote tegenzin, echt wel geprobeerd. Wordt weleens gezegd dat als je baby's niet "leert" om in hun eigen bedje in slaap te vallen, het dan nooit wat wordt. Is bij ons (en bij meer mensen)dus echt niet het geval. Heb een folder van de "slaap-poli" gekregen. Daar staat ook in dat een babytje in principe na een minuut of 10 in slaap moet vallen. Dus die 30-45 min huilen van het CB is onzin. Succes, ik vond die eerste 10 maanden met mijn zoontje best heftig. Heb niet gezien of het jullie eerste is, maar probeer altijd te doen wat goed voelt voor jou. Iedereen staat met adviezen klaar maar jij kent je kindje het beste. Scheelde bij ons een hoop stress. Hoewel hij veel opgepakt, rondgedragen enz. is, is mijn zoontje echt geen "verwend nest" geworden. Maar zwaar was het vaak wel.
Oei,vervelend hè. Echte tips heb ik niet voor je. Maar ons mannetje kon ook erg slecht zelf in slaap vallen in zn bedje. Bij ons op schoot of in de kinderwagen (wandelend) geen probleem, maar zelf in slaap vallen in zn bedje........... De tip heb ik niet voor je, maar ik hoop dat het je gaat lukken om de kleine zelf in bed in slaap te laten vallen. Wij hebben er hier namelijk nog steeds problemen mee. Hij valt of huilend in slaap of tijdens de fles. Of we zijn gewoon een tijdje bezig om hem over zn rug te aaien, uiteindelijk winnen we wel! Maar helemaal alleen kan hij het dus niet (ja, na 1 uur huilen wel, van vermoeidheid). Ik hoop dat iemand dé tip voor je heeft!
Maar meid toch, je kleintje is nog zoooooo klein! Lekker bij je houden. Dat slapen in het eigen bedje komt vanzelf wel als hij zich veilig genoeg voelt en eraan toe is! Alleen laten huilen zou ik écht niet doen!! Misschien is het boek 'de taal van huilen' van Aletha Solter iets voor je?
Hoewel het bij ons toen niet heeft geholpen kan het meschien wel iets voor jullie zijn. Onze ha was op huisbezoek (doen bij ons standaart) en wij vertelde hem dat ons zoontje niet wou slapen (alleen was dit alleen overdags) Hij gaf als tip een radio zachtjes aan te zetten want sommige baby's houden juist van geluid om zich heen. Of om een kledingstuk met jou geur eraan bij hem/haar in het bedje te leggen. Hoop dat je hier meschien wat aan hebt.
hier sluit ik mij volledig bij aan, lekker bij je houden dan alleen in zo een bedje op een kamertje ik heb mijn dochter altijd overdag in de kinderwagen beneden gehad,ze sliep ook niet in haar bedje. komt vanzelf goed hoor,gewoon eraan toegeven wat je gevoel zegt.
Het lijkt wel of ik ons verhaal lees! Wij hadden namelijk precies hetzelfde met onze dochter (14 weken) Na 3 maanden hadden we het probleem gevonden, ze kan gewoon niet op haar rug slapen. Ze ligt nou op haar zij met zo'n speciaal kussen en ze slaapt als een roos! Overdag wil ze nog steeds niet in haar bedje maar snachts wel en daar ben ik al hartstikke blij mee na 3 maanden elke nacht een drama. Op haar buik valt ze ook gelijk in slaap maar dat vind ik een beetje eng, vandaar dat wij haar op haar zij leggen. Misschien heb je hier iets aan, voor ons was dit wel de gouden tip. Succes, hopelijk is gaat het snel beter!!
ik zou de kleine ook nog gewoon lekker bij je in slaap laten vallen. dat ritme en in het eigen bedje slapen komt vanzelf wel. mijn oudste dochter heeft de eerste 10 dgn bij mij in bed geslapen. de jongste veel langer.
TS, jullie verhaal is eigenlijk hartstikke helder. Je baby vertelt heel duidelijk wat er scheelt, ze wil gewoon bij jou zijn. Ik zou aan die behoefte voldoen, dat gaat echt wel over.
Dit! Waarom zou je je kindje laten huilen als dat voor jou niet goed voelt? T wurmpje heeft 9 maand lekker warm in je buik gezeten en zo'n bedje is alleen maar koud en groot en alleen....
ja dat zou ook heel goed mogelijk kunnen zijn want mij valt op nu je het zegt dat ons meisje nu altijd op haar buik slaapt ze is wel nu 1,5 jaar
hier het zelfde. mijn zoontje is 12 weken. hij heeft nu ook medicijnen tegen de reflux, maar heeft dan nog goede en slechte dagen. ik heb zelf het vermoeden dat hij snel overprikkeld is. bijvoorbeeld, gister ochtend verjaardag met drukte --> 's middag alleen slapen tegen mamm, 's avonds nog met papa naar de winkel geweest 's avonds niet willen slapen. wat gisteren hielp is hem even tegen je aan zetten even knuffelen en dan wil meneer nu wel slapen. dus gewoon bij je houden ik ben trouwens een dagboekje bij gaan houden (sinds gisteren hoor) om te kijken of er een patroon in zit.
Bij mijn oudste herken is dat overprikkelde heel erg. Altijd als we iets gedaan hadden (al was het maar ff blokje om) moesten we daarna eerst minimaal een half uur binnen weer 'rustig spelen', anders kon ze echt niet slapen. Het is hier vooral begonnen toen ze op het KDV is gestart. Ze heeft tot bijna een jaar ingebakerd gelegen, omdat ze gewoon echt der rust niet kon vinden. De eerste maandjes heeft ze heel veel bij mij op de arm/schoot/bed geslapen en later regelmatig in draagdoek gezeten. En idd in slaap wiegen en als ze diep in slaap was, kon ik der meestal wegleggen. (maar ook reflux kindje)