Maandag gaan wij met vakantie naar de Veluwe, we wilden maandag eerst naar Amersfoort, gewoon wat rondkijken, ergens lunchen etc. Alleen is de weersvoorspelling voor maandag niet heel best. Nu willen we graag een (niet te duur) alternatief. Museum of binnenspeeltuin bijv. Hebben jullie nog tips?
Vlakbij de dierentuin heb je superfun. Alles indoor en je kan er heel veel doen. Check de site ff Www.superfun.nl
Dierentuin Amersfoort. Zowel dingen binnen als buiten. En niet teveel van de weersverwachting uitgan want daar klopt vaak geen ene reet van. Zou van de week al meerdere keren slecht weer worden. Viel mee. Vandaag zou het slecht weer worden. Zelfde weerbeeld wat voor maandag voorspeld wordt. Hier schijnt nog steeds de zon.
Superfun heb je inderdaad bowling en trampolines geloof ik maar het speelparadijs is Monkey Town geworden. Daarnaast is er dit weekend ook een nieuwe geopend: Funky Jungle! En eventueel heb je Plezier nog in Soesterberg maar dat ligt even aan de leeftijd van je kinderen. In Utrecht Is Spoorwegmuseum ook leuk en best wat binnen…
Klopt hoor, we wachten het even af.. maar wil wel een back up plan hebben haha en ik heb een gruwhekel aan door de regen lopen.
Heb je al op de site van Kidsproof gekeken? Daar staan vaak goede tips op. Ik heb net even voor je gekeken en in het Oude Ambachten en Speelgoedmuseum in Terschuur (geen idee of dat ver rijden is), is een expositie van De Fabeltjeskrant. En als ik de leeftijd van jouw kinderen zie: het Nijntjemuseum in Utrecht is ècht een aanrader. Niet groot, maar zo ontzettend leuk!
Ik weet niet waar op de Veluwe je zit, maar Schateiland Zeumeren is weer open met nieuwe uitbaters, leuk voor de kids, binnen en buiten, bij mooi weer strandje met beach bar om de hoek. Entree bij online reserveren 8,95 per kind, ouders 3,50 incl koffie/thee. Aviodrome is misschien wat verder, maar ook veel binnen te doen (en tussen de buien door ook buiten veel te zien/spelen) Voor droog, maar niet heet weer: Pannenkoekrestaurant het Uilenbos in Lunteren heeft een mooie nieuwe speeltuin, maar eethuisje de Heuveltjes in Voorthuizen heeft de lekkerste pannenkoeken en ook een speeltuin en kabouterbos(je), aan de overkant een leuk wandelbos met zandhelling..
Nijntje museum, daarna lunchen bij de Rechtbank, en dan nog ff spelen bij de Kleine Dom (lange nieuwstraat 79, binnen en buiten), en dan nog ergens een ijsje halen Plezier in Soesterberg is ook erg leuke binnen speeltuin De houtzagerij in otterlo
Speeltuin plezier is nu dicht 't/'m 22 augustus.. Plan was om daar vandaag heen te gaan. Maar we hebben nu een andere leuke klim en klauter ontdekt. Funky jungle. Op de spaceshuttle 20 amersfoort. Vanaf het weekend pas geopend. Dus gloednieuw. Aanrader. Wij hebben ons er bijna 4 uur vermaakt.