Wat voor werk vanuit huis doe jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lentezon18, 9 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentezon18

Lentezon18 Niet meer actief

Ik zoek iets nieuws. Het liefst iets vanuit huis en goed te combineren met kleine kinderen, maar wat? :)

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben gastouder:). Bij mij thuis en perfect te combineren met mijn kinderen:thumup:

3. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik houd voor een groot bedrijf de social media kanalen bij, maak banners voor de website, zorg voor regionale reclame werk en binnenkort gaan we beginnen met nieuwsbrieven. Ben ik per toeval ingerold.

Emama, Ysabella, Huismuisie en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. Lentezon18

Leuk! Ik heb daar al vaak aan zitten denken, maar zou dan eerst een soort opleiding moeten doen en ik vraag mij af of het de moeite waard is als je 5,- per kind krijgt en dan nog belasting moet betalen en nog bedjes etc moet aanschaffen?

5. tuc

tuc Niet meer actief

Ik had al SPW 3 dus de opleiding hoefde ik niet. Anders volg je de gastouderroute, is goed te doen hoor.
    Je kunt altijd je eigen uurtarief bepalen, maar als je rond de 5 euro per uur per kind zit en je hebt 5 kindjes verdien je 25 euro per uur. Ik vraag mij af hoeveel zp leden dat uurtarief halen;):p
    Als je meerdere klanten heb dan kun je je als zzp'er laten inschrijven en heb je heel veel belastingvoordeel. Ik heb zelfs nog nooit hoeven betalen, altijd teruggekregen.
    Campingbedjes e.d. hoeven via mp echt niet zo duur te zijn. En je staat er versteld van wat je aangeboden krijgt als mensen horen dat je go wordt of bent.

Ysabella en Lentezon18 vinden dit leuk.
  6. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

kun je dan ook gastouder zijn zonder je in te schrijven als zzp'er? Ga je dan als go in loondienst bij een organisatie als er niet genoeg klanten zijn?

7. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    38 dollar bruto per uur. Maar ik heb veel meer kids in mijn klas dus in praktijk verdien ik minder per kind haha

tuc vindt dit leuk.
  8. Mama&Go

Mama&Go Actief lid

5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    Zonder zzper kan ook, je geeft je inkomsten dan op bij overige verdiensten. Gastouderbureaus nemen echt geen gastouders in dienst.
    Nee als je niet genoeg kinderen hebt dan klopt het leuke?! Sommetje niet en sta je de hele dag te werken voor 5 of 10 euro per uur. Ook moet je er nog belasting over betalen én je bouwt geen pensioen op en als je ziek bent heb ook geen inkomsten. Je vrije dagen en vakanties zijn ook onbetaald.
    Kortom iets minder rooskleurig...

Advies van campingbedjes vind ik ook niet handig: heel veel GGDs en gastouderbureaus vinden ze niet veilig en willen ze niet zien. Ze zijn ook bedoeld voor logeerpartijtjes, niet voor vast.

Ook moet je er tegen kunnen dat je thuis bent en geen collega's hebt. Ik heb er door de jaren heen weer heel veel zien afhaken en terug naar het Kdv zien gaan of die iets heel anders zijn gaan doen.

Ysabella, RoIn, DastyQueen en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

Nee je kunt niet in dienst. Je geeft je inkomsten dan op als overige werkzaamheden. Als zzp'er werken is wel voordeliger.

DastyQueen vindt dit leuk.
  10. tuc

tuc Niet meer actief

Campingbedjes zijn helemaal niet onveilig, hoe kom je daar bij? De GGD vindt campingbedjes prima, alleen mag je dat extra matras niet gebruiken.

Pensioen kun je ook zelf regelen. Er is altijd een risico dat er minder kindjes zijn, maar in de 6 jaar dat ik het doe heb ik dat nog niet mee gemaakt. Zit juist altijd vol.

Geen collega's is idd jammer, maar ik ga iig niet meer terug naar het kdv. Nu kan ik echt doen met de kinderen waar ik voor opgeleid ben zonder al die administratieve rompslomp.

DastyQueen vindt dit leuk.
  11. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Als je kleine kinderen hebt en je wilt vanuit huis werken dan is er niet veel keus.
    Kinderen vragen altijd aandacht als je net dat belangrijken telefoontje moet plegen of je hebt een deadline om je werk in te leveren.

En als je maar 1-2 kindje hebt dan verdien €5-€10 per uur. Maar je bent wel thuis met de kinderen, geen opvang nodig. En als je alleen thuis zou zijn met je eigen kinderen verdien je ook niets.

Lentezon18 en DastyQueen vinden dit leuk.
  12. Mama&Go

Mama&Go Actief lid

5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    .....

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar ze worden toch ook niet door alle kindjes dagelijks gebruikt? Meeste kinderen zullen hooguit 3 dagen komen en slapen dan een paar uur in een campingbedje.

tuc vindt dit leuk.
  14. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ik werk voor 2 bedrijven als zzp'er waarbij ik voor allebei 1 dag thuis werk en voor allebei 1 dag buitenshuis. Een dag is het lastig te combineren met de kleine, maar gelukkig komt mijn moeder dan ook helpen. (En het tarief van 25pu haal ik omhoog.)

Tuttebella vindt dit leuk.
  15. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Ik ben geen officieel gastouder, maar pas wel op een aantal kindjes thuis. Oa op een nichtje.
    Mensen weten me nu te vinden en heb 4 kindjes viavia gekregen ;) Geen hele dagen, want dat wil ik niet. Behalve nichtje dan, die wel structureel.

16. Lentezon18

Wat bedoel je met dat laatste? :)

17. Blijdorp

Gewoon als reactie op tucs berichtje over hoeveel zp-leden dat tarief zouden halen. Verder niks :)

Tuttebella vindt dit leuk.
  18. Lentezon18

Oké! En wat voor werk doe je dan precies of is dat privé?

19. Blijdorp

Deels ben ik docent bij een beroepsopleiding en deels onderzoek ik websites. Gedetailleerder wordt wel privé;)

20. tuc

tuc Niet meer actief

Was een grapje van mij he;)

Deel Deze Pagina