Moet vanmiddag naar de dierenarts. Hij kan geen brokjes meer eten, hij wil alleen maar van volle yoghurt likken en van de saus van nat voer, dat ik maar heb gekocht. Astronautenvoer raakt hij niet aan. Hij heeft geen koorts en is niet verkouden. Hij is volledig ingeënt, ontvlooid, ontwormd. Hij is 15 jaar. Wat kan het zijn? Een rotte kies? Iets met zijn lever? Ik houd mijn hart vast ...
kan vanalles zijn meid Hoop dat er wat in zijn mond zit waar hij last van heeft maar dat zou je zelf ook wel kunnen zien denk ik. Hoop dat het niets ernstigs is meis
Heb je hem al eens op een barf-dieet gezet? Dat kan ook gepureerd of heel fijn gesneden... Je zou bijv. om uit te proberen kippenlevertjes kunnen halen, heel fijn snijden en aanbieden, is ook goed voor zn ijzergehalte! Kies/tandproblemen kan, niet eten is vaak een eerste teken van gebitsproblemen, maar op deze leeftijd kan er zoveel spelen...
Ik hoop voor je dat het niets ernstigs is. Maar het kan ook zijn dat het beestje "gewoon op" is. Zag het wel vaker in de praktijk dat katten op leeftijd gewoon stopten met eten en afvielen. Er leek niets mis met ze te zijn,maar ze aten gewoon niet meer.
Hij heeft altijd barf gehad tot een jaar of 4 geleden. Hij kreeg het echt niet meer weg. Dus je koopt een zak brokken en hij ging weer eten, glimmen en genieten! Wat kan het nog meer zijn? Gewoon zeggen hoor, dan ben ik een beetje voorbereid.
Hoe lang eet hij nu echt niet? Wat is de kleur van zn oogwit / slijmvliezen rond ogen en in het bekkie?
Wij hebben hetzelfde gehad met onze poes. Het was helaas de lever die niet meer werkte. Welke kleur is het tandvlees? en de huid die je bij de oren ziet? Drinkt hij nog wel?
Onze kat was ook op leeftijd en wilde niet meer eten. In eerste instantie bleek er volgens de dierenarts sprake te zijn van een rotte kies. Kies eruit gehaald, maar de toestand verbeterde niet. Integendeel, de narcose bleek ook schade aan de nieren te hebben toegebracht en kat raakte ook nog eens in een shock door een te laag suiker. Na drie weken op en aan naar de dierenarts is de kat uiteindelijk overleden. Hij was gewoon op van ouderdom en kon niet meer. De narcose heeft enkel het proces versneld. Hij was waarschijnlijk 17, maar we weten het niet zeker aangezien de kat ooit zwaar verwaarloosd en mishandeld gered is uit een hele nare situatie. Hierdoor was het moeilijk te schatten. Niet echt een hoopvol verhaal, maar bereid je wel voor. Uiteraard kan het ook iets heel anders zijn wat makkelijk te verhelpen is. Veel sterkte ermee! Erg naar als je dieren iets mankeren .
Toen mijn kat niet at had hij niesziekte ( en hij nieste niet eens ) Toen ik in zijn mondje keek had hij er allemaal blaren in zitten.. Toen gelijk naar de dierenarts gegaan en die zei dat het niesziekte was. Ab kuurtje mee en een paar dagen later was het over..
Lijkt me goed om naar de dierenarts te gaan met hem.. Er kan van alles zijn, suikerziekte, nierproblemen, leverproblemen, of gewoon een infectie oid.. Als je hem na laat kijken weet je wat het is en of je er iets aan kan doen. In ieder geval niet te lang mee door blijven lopen! Zoveel hebben die oudjes niet bij te zetten en mensen komen vaak te laat onder het mom van: "het zal wel ouderdom zijn".. @ zogelukkig: Katten kunnen inderdaad 20 worden, maar ook niet alle mensen worden 100, dus 15 is al behoorlijk op leeftijd
Oh, vind het zo erg, heb echt een knoop in mijn maag! Hij is ooit aan komen lopen. Het is niet zo'n sterk beestje. Wiebelt een beetje, heeft het gauw koud, dus het lijkt heel wat. Is gauw gestressed ook. Maar er is nu niks veranderd de laatste tijd. Een rotte kies trekken moet dat echt onder narcose? Daar is hij nu te zwak voor, hij weegt denk ik nog maar 3,5 kilo ... Hij ziet niet geel ofzo. Ik heb ooit een kat verloren aan FIP, die zag helemaal geel. Ohw, beesje, wa heb je toch? Waar moet het bloed allemaal op getest worden? Hoe test je suiker? Bedankt voor jullie hulp allemaal!!!
Het kan idd van alles zijn. Is hij misschien niet ouder dan dat je denkt omdat het een aan loop kat was. Misschien was die ouder. Leeftijd zegt niet altijd wat over katten ze kunnen 22/23 worden maar sommige zijn met 15/16 jaar helemaal op. Nieren kan gebit kan een ziekte kan. Mijn moeders kat had vorige maand een ziekte weet niet hoe het heet kwam bij een of de 4 katten voor en en van de vier kon het overleven. Hij overleefde het. Ze was wel 450 armer. Ze had het er wel voor over. Sterkte er mee.
Och jee wat naar!! maar 15 is echt wel heel oud hoor. Gemiddeld worden katten 10 vertelde onze dierenarts en natuurlijk kunnen ze heel oud worden. Onze lieve kat is ook 15 geworden en is overleden aan schrompelniertjes. Ze had hier al jaren last van en dus ook een speciaal dieet, maar op het laatst was ze te ziek. Hebben haar ng 1 x opgekalefatert met een infuusbehandeling, maar vorig jaar werd ze broodmager, allemaal klitten in haar pels, misselijk en wiebelig en hebben we haar in moeten laten slapen op adies van de dierenarts. Heb ontzettend gehuild. Hoop dat het bij jullie iets simpels is, heel veel sterkte
Zowiezo verstandig dat je naar de dierenarts gaat... Bij een kat, zeker als hij al wat ouder is, moet je heel erg oppassen voor leververvetting als ze niet meer eten, dit kan al optreden na 2 dagen echt niets meer eten en dan is het einde zoek... Wat je voor nu nog kan proberen, schaaltje neerzetten met eigeel, makkelijk weg te krijgen en zo knapt hij misschien wat op... Ik zou hem in deze conditie niet onder narcose laten brengen tenzij het echt niet anders kan, een dier waarbij het gestel al zo verzwakt is kan heel verkeerd reageren op de narcose, zo ben ik uiteindelijk ook mijn husky op leeftijd kwijtgeraakt (narcose, kies trekken, insulten, stoppen met eten enz.) Bloedprikken: algemeen bloedbeeld, schildklier (t3/t4), suiker Heeft hij veel teken gehad afgelopen zomer? Dan zou je ook nog aan lyme kunnen denken namelijk... Sterkte vanmiddag, ik hoop dat het meevalt...
Nog een tip, stop met melkproducten geven zoals volle joghurt. Katten kunnen melkproducten niet verdragen zoals wij. Mensen geven ook vaak een schoteltje melk, maar dat is eigenlijk helemaal niet goed. Er zit een stofje in wat een kat niet kan verdragen en daardoor diarree krijgt. Dat wil je nu helemaal niet hebben als hij al niet eet en drinkt. Succes bij de dierenarts, hoop dat het meevalt.
Vind het een behoorlijke leeftijd hoor. Ik had gezien dat je sowieso naar de dierenarts gaat. Veel succes.
Kat is goed gekeurd! Alle bloedonderzoeken goed. Schildklierwaardes komen nog. Lichamelijk onderzoek goed. Hij had alleen wat rode plekjes achter zijn kiezen. Ze had er een Latijnse benaming voor, ben hem vergeten. Vaak zie je die bij wat oudere katten, zei ze, alleen was dit iets dieper roze dan normaal, nog niet rood te noemen. Dus is de conclusie: stress. De kat is heel gevoelig, beetje angstig ook. Mijn zoontje daar hebben we veel lichamelijke toestanden mee, die is ook best vaak verdrietig momenteel. Dat zou hij kunnen voelen? Of de storm die om ons huisje waait? Ga nu brokjes weken en gewoon goed in de gaten houden of hij eet. Zuivel mag ik niet meer geven, wat hier ook al is gezegd. Maar toen mijn andere kat die leverziekte kreeg, is me gezegd: beter iets dan niets, 2 dagen kan al fataal zijn! Maar dan geef ik in het vervolg wel plakjes rosbief ofzo. Hij is niet zo'n vleeseter meer.