Hallo allemaal, We wonen nu bijna 9 jaar in ons huis en ik ben toe aan nieuwe kleuren, verf, behang, vloerbedekking etc. Ik wil starten met de woonkamer, maar ben een enorme denker en denk nu:' waar moet ik beginnen?' Ik wil de muren verven, plinten verven (hoog opstaande plinten tegen onderkant van de muren, de nis verven en de deuren verven. Kortom, hoe pak ik het klussen aan, where to begin??
ik zou zelf de volgorde aanhouden die je nu noemt... Beginnen met de muren, dan de plinten en daarna de nis en de deuren... (tenzij je gaat behangen. dan zou ik de muren als laatste doen) Maar dat zegt iemand die van haar man geen kwast meer mag vasthouden in huis
Haha Nanette. Teveel geklust? Ik eerst eens naar de kluswimkel gaan om materiaal en verf te kopen. Iemand inspiratie bij lavendel? Welke andere kleur past er bij?
Inderdaad van boven naar beneden werken. Muren, plinten en dan de deuren, nis en de vloer als laatste. Zo hoef je niet bang te zijn dat je nieuwe vloer straks onder de verf komt.
Wij zitten er midden in.....en een bende dat het is pfffff niet tegen op schoon te maken dus laat ik het maar even.
Ik was net bij de buurvrouw en haar broer is zzp'er (klussenbedrijf). Hij noemde dat je eerst de plinten (lakverf) moet doen en daarna de muren (muurverf). muurverf is op waterbasis en kun je zo weer wegpoetsen als je gemorst hebt, lakverf niet. Dus, eerst de plinten, deuren etc en daarna de muren.