Ervaringen met PVC zelfklevende vloer

Discussion in 'De lounge' started by judithvdc, May 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. judithvdc

judithvdc Bekend lid

Dec 1, 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Ons nieuwbouwhuis wordt over ongeveer 3 weken opgeleverd.
    Het hele huis is verwarmd d.m.v. vloerverwarming.
    Beneden gaan we een pvc click vloer leggen. Aangezien dit best prijzig is zitten we voor de 1e verdieping en de zolder te denken aan een zelfklevende PVC vloer (met plakstrip aan de onderkant).

Wie heeft hier ervaring mee? Het lijkt makkelijk te leggen, maar blijft het er strak in liggen na een tijdje?

2. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    4,220
    62
    48
    around the corner
    Wij hebben 1 kamer gelegd met pvc-platen (idd die zelfklevende).
    Het lijkt dus heel erg op het leggen van laminaat, alleen werkt het veel sneller.
    Wat wij wel hebben gedaan is de vloer eerst voorstrijken met een of ander plakgoedje (weet zo snel de naam niet meer) om te voorkomen dat de lijmlaag misschien snel los zou laten.
    Inmiddels ligt het alweer een jaar of 2,5 en ziet er nog steeds prachtig uit, nergens verschoven, geen opkrullende randjes oid., echt top!
    Het is overigens wel behoorlijk dun, wij hebben in dat kamertje dan geen vloerverwarming, maar het ziet eruit als een houtvloer, alleen het loopt als beton zeg maar, hard en koud... ;)

3. vera91

vera91 Actief lid

Aug 4, 2010
    344
    55
    28
    Female
    #3 vera91, May 7, 2013
    Last edited by a moderator: May 10, 2013
    Hallo ik zag je vraagstelling.
    Mijn vriend heeft een bedrijf in onder andere dit type vloeren.
    Ik had deze vraag even aan hem voorgelegd.
    Hijzelf werkt niet met zelfklevend pvc omdat het na verloop van tijd zijn hechting verliest in combinatie met de vloerverwarming en/of vloerkoeling.
    Het zou het beste zijn om pvc aan te schaffen die door middel van een beter hechtende lijmsoort verlijmd kan worden.

4. judithvdc

judithvdc Bekend lid

Dec 1, 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Van welk merk is jullie vloer? Kan je er achterkomen wat voor 'plakgoedje' jullie hebben gebruikt? Was dat lijm of misschien een primer?

5. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    4,220
    62
    48
    around the corner
    Ik ga morgen even kijken of ik nog ergens een stuk heb liggen met het merk erop, is te lang geleden...
    Zal ook ff nadenken over 'het goedje'! ;)

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    We hebben ook pvc zelfklevende vloer. Het ziet er super uit, werkt heel snel en na 3 jaar ziet het er nog steeds net zo goed uit als in het begin. Wij hebben het van het merk handy floor en hadden verder geen plakgoedje nodig. Het enige waar je voor moet zorgen is zo egaal mogelijke ondergrond.

Share This Page