OV ergernissen

Discussion in 'De lounge' started by Wilma, Aug 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

En dan beweren sommige mensen dat het zo'n handig systeem is dat Chipkaarten ;)

2. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Ja joh!
    HANDIG: 'Helft automaten OV-chipkaart stuk' | nu.nl/algemeen | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

We gingen dus eergister oefenen met de tram. En wat denk je? STORING! halverwege stranden we...alsof dat joch (en ik!) nog niet zenuwachtig genoeg was. Krijgen we ook nog zoiets. Nouja...vandaag dus de eerste dag. Mama heeft er buikpijn van. Papa is hem achterna in de auto. En zoonlief trapt zich n ongeluk met n GROOOOTE tas met boeken op zn rug...
    Ik mis een smiley die zn nagels bijt! :p

God wat zal ik blij zijn als mn man zo belt datie aangekomen is op bestemming.... pfffffff

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ik reis iedere dag met de trein, dus ik heb genoeg OV ergernissen. Zo was ik lekker fit na mijn vakantie afgelopen maandag, dus ik denk: Ik begin eens een uurtje eerder. Ja, niet dus. Seinstoring. Was in totaal 2 uur en 3 kwartier onderweg i.p.v. de 'normale' 1 uur en 20 minuten. Daarvan is overigens 20 minuten gewoon met de auto.

Ik ben in ieder geval blij dat ik alle reiskosten kan declareren.

4. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Arm joch. Issie helemaal alleen met de fiets naar de tram. Opgebeld dat hij er stond, de tram om 8:34 zou komen en het 8:35 is en hij er nog niet was! (met lichte paniek in zn stem) dus ik uitgelegd dat dat bij benadering was en dat de eerst volgende gewoon de tram is waar hij in moet (komt er maar 1 dus ach :D)
    Staat hij uiteindelijk dus waar hij moet zijn....issie de weg naar school kwijt :(
    Kon de verwarring zenuwen en teleurstelling over zichzelf in zn stem horen. Dus gerust gesteld en gevraagd waar hij dan nu stond. En toen hoorde ik gelukkig mn man zn stem die er dus ook was. Dus nu heeft hij hem naar de juiste richting gedirigeert.
    Maar hij heeft de hele reis wel in zn uppie gedaan! Ben ik toch even stiekem heel trots op hem!:D

Tja, LadyXochi met de auto zou mn zoon er 20 a 30 mins over doen afhankelijk van het verkeer. Maar als mn man straks weer werk heeft kan dat niet meer. Dus maar meteen met fiets en dan met tram.
    Heb geen nagels meer over nu!
    Maar mn buikpijn en rugpijn (van de stress) zijn nu wel weg :p

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ wilma: ah arm mannetje! Ik kan me jouw stress ook erg goed voorstellen ;) Pff moeilijk hoor om je kind zo los te moeten laten, wetende dat hij ook stresst. Dan was mijn overgang naar de middelbare school eigenlijk heel makkelijk. Ik had 5 vriendinnen die met mij naar school fietsten en we zijn gelukkig nooit verdwaald.
    Maar inderdaad super knap dat ie het toch maar even heeft gedaan!

6. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Wat zul jij trots zijn op je kleine vent. En ik vind dat jullie als ouders ook trots mogen zijn op jezelf. Natuurlijk heeft hij het alleen gedaan, maar wel in de wetenschap dat zijn ouders er voor hem zijn als backup. Ik vind het geweldig hoe jullie hem het gevoel van zelfvertrouwen geven en de vaardigheid aanleren om dingen zelf te doen, terwijl jullie hem toch de eerste keren 'begeleiding' geven.

7. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Hij was zo blij toen papa ineens naast hem stond :p
    En nou moet hij straks om kwart voor 4 weer terug. Als hij nou de tram maar kan vinden (en aan de goeie kant opstapt....anders staat hij dalijk op Amsterdam CS :$)

Ben idd erg trots op meneertje. Als je je bedenkt dat hij voor heen in zn uppie nog nooit verder is geweest als de straat uit naar n vriend (tis wel n straat van n kilometer lang, maar toch) en naar de winkel 3 straten verderop!
    Maar blijft moeilijk hem los te laten gewoon omdat er zoveel variabelen zijn die het hem allemaal zo moeilijk kunnen maken dat hij even echt niet meer weet hoe of wat te doen door zn PDD-NOS. Simpel weg aan de verkeerde kant de trambaan af komen (uit de tram en dan rechts af ipv links af en dan rechts voor het winkelcentrumpie ipv er links voor staan en HOP meneer weet niets meer van hoe hij bij zn school komt (achter het winkelcentrumpie) Dat was dus net het probleem.
    Maarja...3 hoeraatjes voor de mobiele telefoon (en papa die hem achterna was gereden!):D

Share This Page