Wij willen in de voorjaarsvakantie graag een paar dagen naar Parijs met de thalys. Het idee is om eerst naar Parijs te gaan voor 2 dagen (met de thalys vanuit Rdam) dan blijven we daar in een hotel. Daarna met de trein van Parijs naar Disney. Daar 2 dagen blijven (in een hotel wat bij disney hoort) en dan weer met de thalys terug naar Rdam. Maar, man en ik zijn beiden geen held met OV. Ik lees dat je sws 1 x moet overstappen als je van Parijs naar Disney met de trein gaat. Krijg nu al de zenuwen whaha Heeft iemand ervaring en/of tips? Met de auto of bus wil ik sws niet. Zoon van 9 jaar gaat mee, we zijn dus met z’n drieen.
Is prima te doen! Ik heb afgelopen zomer ook met het ov gereisd met de kinderen door Parijs. Weet je al waar je na aankomst in Parijs wilt verblijven? Even een paar praktische zaken: - je kunt het beste in de ochtend vroeg in Disney aankomen, omdat je toegang op de dag van inchecken al meteen geldig is. Dus als jullie 2 dagen in Parijs willen doorbrengen, zou ik 2 nachtjes Parijs doen en dan de 3e dag vroeg doorreizen naar Disney. Als jullie het alleen als overnachtingsadres zien, zou ik persoonlijk meteen naar Disney reizen en daar 2 nachtjes boeken. - Google Maps helpt je met de OV reis, dus als je aankomt op station x kan je via Google Maps (en dan de ov optie) navigeren naar je accomodatie of naar de bezienswaardigheden. Ook leuk om je zoon de route mee te laten zoeken. Je kan enkele reis kaartjes kopen voor de metro en die zijn volgens mij 2 uur geldig, betalen ging ook prima. - terugreis dus hetzelfde, je mag dag 2 de hele dag op het park, dus pas laat de trein terug nemen. Als je weet waar je wilt gaan overnachten, wil ik best meekijken. Wij zijn nog de Eiffeltoren opgegaan en de Champ Elysees.
Bedankt voor je reactie @Dubbelgeluk. Hier heb ik wat aan. Ik had nog niet aan google maps gedacht Nog 1 vraag; hoe kom je aan een kaartje voor het ov? Waar kan je die kopen?
je hebt kaart automaten in de metro stations Tickets Openbaar Vervoer Parijs | Voordeelkaarten OV Parijs (parijsalacarte.nl) hier staat het een en ander uitgelegd. dat is misschien fijn om even te lezen als je niet veel met ov reist.