Met kids naar Londen in de herfstvakantie?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door bunchy, 20 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    Dit overwegen wij..
    Met de auto en dan de tunnel is volgens mij het snelste. Dan zou je er vanaf Utrecht in 7 uur wel moeten zijn..
    En dan een appartement in londen.
    Ik ben benieuwd naar alle tips?
    We staan aan het begin van de voorbereidingen dus alle tips zijn welkom; appartementen. Wat te zien, restaurants etc?
    En misschien ook een dagje buiten Londen nog..
    Benieuwd naar jullie ervaringen..
    We denken van zondag tm vrijdag.

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ja de tunnel of de boot, het verschilt per periode en voertuig soms wat het goedkoopste is.
    Wij zijn deze zomer geweest, met de boot, dat beviel ons heel goed.
    We zaten in een plaatsje in de regio. Vanaf daar naar het station gereden, auto geparkeerd en vanaf daar was het 16 ofzo minuten met de trein naar Victoria station.

Geen ervaring dus met appartementen of hotels in Londen. Let wel op dat ze daar ook milieuzones en weet ik veel wat hebben en parkeerkosten kunnen ook aardig oplopen. Vandaar dat we het zo opgelost hebben met een Airbnb, zaten we toch landelijk en rustig.
    Maar het schoot echt goed op met de reis er naartoe, ik overweeg het vaker te doen.

Loufoque vindt dit leuk.
  3. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.729
    4.878
    113
    Wij gaan altijd met de tunnel, is echt ideaal. Ik zou persoonlijk inderdaad accommodatie zoeken buiten Londen, maar wél ergens met een metro- of treinverbinding. Ik heb zelf 14 jaar in Loughton gewoond. Met de metro sta je in een half uur in het centrum, én het ligt aan rand van Epping Forest.

Houd er rekening mee dat je je auto tijdig online moet registreren voor de Ulez (óók als hij aan de normen voldoet)! En de Dartford tunnel tol moet je online regelen aangezien er geen tolhokjes meer zijn.

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Wij zijn 2 jaar geleden met de auto naar londen geweest. We hadden toen een parkeerplaats geboekt net buiten de milieuzone , vlak bij een metrostation en toen zijn we met de metro verder gereisd naar ons hotel. Was wel erg leuk om een hotel in het centrum te hebben.

Tips: - hotels van Premier Inn , staan niet op booking.com , zijn wel betaalbaar en kindvriendelijk.
    - alles van tevoren reserveren, ook als je bijv bij een restaurant wilt eten. De tijd dat je gewoon ergens binnen kon stappen is over.(zeker in weekends)

5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Als je zo kort gaat dan zou ik je aanraden om met het vliegtuig te gaan, zodat je optimaal je tijd in London kan genieten. Als je op London city landt, dan kan je direct de DLR pakken naar het centrum. Voordeel van deze luchthaven is dat je altijd snel door de douane bent.
    Sowieso is het handig om een meerdaagse metro pas te nemen, vooral als je veel wilt zien en doen is dat de goedkoopste manier.
    Qua hotel zou ik met kinderen inderdaad een Premier inn aanbevelen, deze hebben vaak familie kamers. Wel is het handig om een hotel op loopafstand van een metrostation te nemen.
    Afgezien van alle toeristische dingen, is het ook leuk om een high tea in The Ivy te doen. Dit moet je wel van te voren reserveren, kan gewoon online.
    Verder herken ik het niet dat je overal moet reserveren. Wij stappen juist altijd overal binnen en heb nog nooit gehad dat iets vol zit. Als je kinderen moe zijn en of je geen zin hebt om uitgebreid uit eten te gaan, dan kan je ook altijd ergens in een pub eten. Vaak heb je voor £5-7 een hoofdgerecht met een drankje erbij, en altijd prima te eten. Ontbijten in een pub is ook altijd een aanrader. Wel is het soms zo dat kinderen na een bepaalde tijd niet meer in de pub mogen komen, vaak na 21u.
    Een hoop mensen weten ook niet dat een hoop musea in Londen gratis zijn, dus als je een uurtje over hebt, is het leuk om te kijken of er een museum in de buurt zit.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Wij hadden overnachtingen (Airbnb en Premier Inn) gereserveerd en de boot, verder niets en we konden overal wel terecht. Misschien was dat meer i.v.m. Corona destijds?
    Wij waren er een paar weken geleden.
    Ook voor het British museum stond online iets over een tijdslot reserveren, dat ook niet gedaan, je kon zo doorlopen.
    Wel een high tea gereserveerd, maar dat was in een andere plaats bij een lokaal zaakje wat wel moest weten hoeveel ze klaar moesten maken. Was heel gezellig.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    #7 suus1983, 20 aug 2023
    Laatst bewerkt: 20 aug 2023
    Ik was met dochter en was blij dat we voor het eten hadden gereserveerd, want zoveel zat vol. Wij waren er in maart dit jaar.

Ik zie overigens niet de meerwaarde van de auto in Londen, dus die zou ik lekker thuis laten en vliegen of met de eurostar (wij gingen met de eurostar, heel goede ervaring mee). 4 uur ongeveer vanaf Amsterdam en je staat meteen in het centrum van Londen (en bij station 9 3/4 mocht je harry potter fans hebben).

Wij zaten in een hotel, niet in een appartement, maar mocht je dat overwegen is dit een heel fijne (niet heel goedkoop).

Radisson Blu mercer street. Ligt echt letterlijk in het centrum en op loopafstand (maar dat is eigenlijk alles wel) van de metro. Wij hebben alles met de metro gedaan en een oyster card van te voren besteld. Heel handig.

En misschien heel overbodig, maar denk aan Paspoorten ipv id kaarten.

Nellie4, cowgirl80 en owly vinden dit leuk.
  8. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    Thanks mensen!

We hopen op een airbnb of hotel (met ontbijt) met parkeerplaats te vinden..
    Centraal in Londen misschien wel zo leuk? Of toch in de meivakantie en de omgeving van Londen mee pakken?
    Hoeveel dagen zullen we gaan? Parijs Waren we 4 nachtjes.. ongeveer net zo lang rijden denk ik.

9. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Belangrijkste
    Iedereen heeft een paspoort nodig
    Id kaart geldt niet

10. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Heb een tijd in Londen gewoond. Mijn favoriete restaurant is Wahaca. Super leuk Mexicaans restaurant waar je allemaal kleine gerechtjes kunt bestellen. Ook super leuk met kinderen. Ze hebben 3 locaties, maar die aan Southbank is het leukst en het lekkerste.

Verder leuke dingen
    - Borough Market
    - Leadenhall market (overdekt)
    - Ergens uitgebreide afternoon tea
    - Naar een musical
    - Covent Garden (eten, drinken, winkelen)
    - hop on and of bus, komt langs de meest leuke plekjes
    - er zitten hele leuke musea in London, maar is dan even kijken wat jullie leuk vinden
    - je kan nog een dagje een uitstapje maken naar Windsor Castle is Bath en Stone Edge.
    - er zijn allemaal thematische rondleidingen. Wij vonden die van Harry Potter echt fantastisch. Maar je hebt ze ook van Shakespeare tot James Bond.
    - Neals Yard, super leuke winkeltjes
    - Sky Garden, zou je aanraden om een kaartje te kopen in de vakantie. Echt een hele leuke plek voor een hapje/drankje. Als het slecht weer is kan je binnen ook de tuin bekijken. En het is echt een waanzinnig uitzicht over de stad.

Dingen die ik zou laten is the London Eye en andere grote toeristische attracties. Kost je een vermogen en het valt een beetje tegen.

11. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    @Oilell mag ik vragen waar je die rondleiding hebt geboekt? Mijn dochters zijn groot HP fan en we gaan in de meivakantie richting Londen.

12. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Die van See your City wandel+boottocht. Wij hebben ook de studio van WB bekeken, dat is ook een aanrader (wel prijzig).

13. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Dank je wel. De studio gaan we sowieso heen. Ik ga eens kijken bij die rondleiding.

14. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Heb je al kaartjes?

15. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Het is echt heel lastig om als buitenlander je te registreren voor de Ulez-zone. Ik kreeg het niet voor elkaar in elk geval 2 jaar terug. En dan wordt het een dure grap om met je auto het centrum in te gaan. Dan moet je of een hotel buiten het centrum, of je auto achterlaten op een parkeerplaats.

16. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.729
    4.878
    113
    Registreren voor Ulez is niet moeilijk hoor. Je kunt dat via deze link doen: https://www.epcplc.com/tfl_registration/register
    Je moet een kopie van je kentekenbewijs overleggen als ik me niet vergis. Het is niet veel werk maar je moet het wel ruim voor vertrek doen.
    Houd er rekening mee dat de Ulez-zone steeds uitgebreid wordt. Je zit echt al heel snel (ongemerkt) over de grens heen, en je krijgt absoluut een boete wanneer je geflitst wordt (die boete(s) kun je overigens wel aanvechten, in elk geval als je auto binnen de vrijstellingsnorm valt, maar het is een hoop gedoe weet ik uit ervaring).

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Bovendien wil je daar toch helemaal niet rijden? Niet te doen, veel te druk en je weet niet waar je heen moet, ook nog aan de andere kant van de weg. Nee, zou er niet snel voor kiezen om centrum londen met een auto te doen.

Zeebra vindt dit leuk.
  18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Mocht je een foto willen laten maken bij station 9 3/4 (wel erg leuk vind ik), houdt er dan rekening mee dat het heel druk kan zijn. Dochter heeft een dik uur in de rij gestaan (tussen alle volwassenen).

Sophy vindt dit leuk.
  19. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.729
    4.878
    113
    Ulez geldt niet alleen in centraal London. Het hele gebied binnen de M25 valt er binnenkort onder. En een groot deel van Greater London is prima aan te rijden hoor.

https://tfl.gov.uk/modes/driving/ultra-low-emission-zone/ulez-expansion-2023

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ja ik snap het wel als je daar in de buurt op vakantie zou gaan, maar persoonlijk snap ik niet waarom je alleen naar Londen zou gaan met de auto. Dat metro systeem daar werkt zo goed, je kunt overal komen zonder auto. Waarom de auto meenemen? Wat is het voordeel tov de trein of vliegtuig bijvoorbeeld? Wellicht qua prijs, maar zo duur vond ik de trein niet als je een goed moment uitkoos.

Nellie4 en Zeebra vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina