Na twee gefaalde ICSI behandeling in NL, overgestapt naar Gent

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Roossssssssss, Feb 11, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roossssssssss

Feb 11, 2024
    27
    6
    3
    Female
    Ik ben een vrouw van 40 en samen met mijn man hebben wij kinderwens. Wij zijn al zo lang bezig en willen zo graag dat onze droomd vervuld wordt dat wij aan niets anders kunnen denken en alleen maar gefocust zijn op dit traject. In Nederland hebben ik 3 x IUI gehad en 2 x ICSI behandeling. In totaal heb ik maar drie terugplaatsingen gehad.
    Eerste ICSI:
    1 verste tp gehad van een driedaagse en 1 cryo tp, 2e cryo heeft het niet overleefd met het ontdooien. ( zonder resultaat)
    Tweede ICSI
    1 verse tp gehad van een driedaagse.
    Cryo heeft het niet overleefd met ontdooing.
    Ik heb nog noooit een positieve zwangerschapstest gehad.

Als reden hebben zij aangegeven dat we pech hebben??!!!???
    Met andere woorden twee vergoedde pogingen zijn we nu kwijt met maar drie tp’s.
    Ik kon mijn derde en laatste poging die vergoedt wordt niet riskeren dus ben ik overgestapt naar UZGent.

In UZGent heb ik extra onderzoeken gehad zoals bloedonderzoek en hysteroscopie.
    De uitslagen daarvan waren goed. Niets bijzonders te zien. Ik heb heel veel injecties gekregen voor stimulatie en kan na een bloedonderzoek met goedkeuring van UZGent mogelijk de derde cyclusdag starten met een korte stimulatieschema.
    Gent is voor ons 3,5 uur rijden dus heen en terug 7 uur rijden, dat is voor alleen een bloed en echo onderzoek niet te doen.
    Ons ziekenhuis OLVG wilt meewerken met bloed en echo onderzoeken ( follikelmetingen)
    Echter is het probleem dat UZGent de uitslagen hiervan dezelfde dag voor 13.00 uur
    al binnen wilt hebben.
    Nou is mijn vraag….
    Zijn er mensen die ook bloedonderzoek hebben gehad in OLVG en hoe hebben jullie het geregeld om de uitslag van het bloedonderzoek voor 13.00 uur binnen te krijgen want ik weet dat het meestal veel langer duurt om de uitslag te kunnen krijgen.
    Daarnaast ben ik benieuwd of de gefaalde ICSI poging toch echt met mijn leeftijd te maken kan hebben. Daarom ben ik een beetje op zoek naar positieve verhalen van vrouwen rond mijn leeftijd want ik ben de hoop nu echt helemaal kwijt.
    Zijn er vrouwen op mijn leeftijd (40) die vruchtbaarheidsbehandeling hebben gehad en zwanger zijn geraakt?

Alvast hartelijk dank voor het lezen van mijn verhaal!

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,797
    8,466
    113
    Female
    Ik ben wel wat jonger maar mijn eerste 2 behandelingen waren ook heel teleurstellend. Gelukkig waren de 2 rondes daarna wel beter.

Ik heb trouwens geen ervaring met bloedonderzoek, in Duitsland waar ik onder behandeling ben wordt geen bloedonderzoek gedaan rondom de terugplaatsing. Ik laat wel in Nederland echo's maken en die uitslagen moet ik idd ook voor 12u mailen naar de kliniek

3. Roossssssssss

Feb 11, 2024
    27
    6
    3
    Female
    Dank voor je reactie. Heeel veel succes met de behandeling!

4. Kramertje

Kramertje VIP lid

Apr 4, 2019
    7,270
    5,870
    113
    Female
    Hoi, herkenbaar hoor. Hier 7x een ICSI poging gedaan. Wel altijd voldoende follikels maar altijd weinig bevruchtingen en geen, of 1 terugplaatsing per poging ( aldaar ook zoveel pogingen want waren er zo doorheen).
    Totaal 3 pogingen zonder terugplaatsing omdat er of geen bevruchting was of ze stopte met delen. Helaas is het zo dat vanaf 38 jaar de eicelvoorraad flink begint af te nemen en de eicelkwaliteit slechter wordt.
    Ik heb uit die 7 pogingen totaal 6 terugplaatsingen gehad waarvan 4 zwangerschappen. Helaas zijn deze ook allen fout afgelopen (2x een missed abortion bij 11 weken en 9,5 dagen een en 2x een vroege miskraam).
    Wij zijn na die 7e poging (behandelingen gehad in Nederland, België en Duitsland) overgestapt naar Spanje. Daar kregen we te horen dat er minder dan 2% kans was op een vitale zwangerschap. Dit ivm leeftijd. Wij zijn overgestapt op eiceldonatie en meteen de 1e poging, 1e terugplaatsing een vitale zwangerschap en inmiddels een zoontje van 2 jaar. Ik ben bevallen toen ik bijna 42 was.

Toen wij in het UZ Gent liepen deden wij de folikkelmetingen en echo’s ook in ons ziekenhuis om de hoek. Zij worsten dat Gent voor 13 uur de resultaten wilde dus ik werd voor de echo altijd vroeg in de ochtend gepland en kon dan ook meteen bloedprikken. Zij kruiste op het formulier “spoed” aan en dan kreeg ik meestal zo rond de middag de bloedresultaten door. Ging dus prima hier.

5. Suusjelief89

Nov 16, 2020
    20
    18
    3
    Ik heb ook bloed via OLVG (west) gedaan icm Gent. Als je zorgt dat de bloedonderzoeken spoed / cito zijn en je een digitaal account hebt bij OLVG dan krijg je je uitslagen voor 13u digitaal en kan je ze doorsturen naar Gent. Ik heb de formulieren voor bloedonderzoek destijds via m’n verloskundige gekregen en zij schreef er zelf gewoon cito op (met de hand). Maar als je via OLVG doet zullen zij dit ook wel doen. Mijn ervaring is dat je er telkens heel duidelijk bij moet zeggen dat het in het kader van een fertiliteitsbehandeling is, dan is ineens veel meer mogelijk (bijvoorbeeld bloedafname zonder afspraak) en leven ze veel meer mee. Succes!!

6. Mokski

Mokski Actief lid

Apr 9, 2023
    305
    235
    43
    Female
    Hi.. ik weet niet of Jette (B) verder is voor je. Maar Jette staat erg hoog aangeschreven mbt fertiliteit..
    Weet je of ze ook je amh en fsh hebben getest in Gent? Is ook via een bloedafname.

Ik ben op 38,5 jaar gestart met de vooronderzoeken bij fertiliteit in het ZOL Genk (ons ziekenhuis). Daar kwam uit dat ik een redelijk laag eireserve had.
    Een week voor mijn 39ste verjaardag had ik, na de 2de iui, een positieve test in handen.
    Fertiliteit kan slagen ook al heb je minder goede kaarten en/of hogere leeftijd.
    Het is een persoonlijke medische situatie en waar soms ook wat geluk mee gepaard gaat.

Ik duim mee voor een snel en goed resultaat voor je ♡

7. Roossssssssss

Feb 11, 2024
    27
    6
    3
    Female
    Ik ben heeel blij voor je dat je na zo een lange weg uiteindelijk toch een zoontje hebt gekregen! Want ik weet precies hoe het voelt om al die teleurstellingen te moeten verwerken.
    Hoop dat iedereen die graag moeder wilt worden het uiteindelijk toch gaat lukken.
    Het is al zo moeilijk allemaal en dan komt er ook nog leeftijdfactor bij. Je voelt je machteloos….

Ik zal de arts van het OLVG vragen of hij er spoed op wilt zetten!!
    Dankjewel!

8. Roossssssssss

Feb 11, 2024
    27
    6
    3
    Female
    Dank! Ik vragen aan de arts of hij er spoer op wilt zetten. Ben eigenlijk wel benieuwd of je nog steeds in behandeling bent in Gent en hoe het is afgelopen.

Suusjelief89 likes this.
  9. Roossssssssss

Feb 11, 2024
    27
    6
    3
    Female
    Heel lief van je, dankjewel!!

Ja mijn amh en fsh was perfect. Ik ben echt heel blij voor je dat je test positief is, hoop echt dat iedereen dit kan meemaken. Ik gun het mezelf maar ook echt iedereen die moeder wilt worden.
    Ik weet dat een fertiliteitstraject een heel zwaar en moeilijke weg is daarom word ik erg blij als ik dit soort positieve berichten lees dat het wel gelukt is uiteindelijk..

10. Suusjelief89

Nov 16, 2020
    20
    18
    3
    Nee ik ben niet meer in behandeling, ben nu 24 weken zwanger van ons derde kindje! Alle 3 de zwangerschappen via Gent trouwens, allemaal ICSI en allemaal in 1 keer gelukt. Mega succesverhaal hier dus :)

Mokski and Panda95 like this.
  11. Roossssssssss

Feb 11, 2024
    27
    6
    3
    Female
    Wauww! Wat mooi om te horen! Geniet van je zwangerschap. Dit succesverhaal geeff mii ook weer hoop!

Suusjelief89 likes this.
  12. Mokski

Mokski Actief lid

Apr 9, 2023
    305
    235
    43
    Female
    Helaas kan ik je niet veel vertellen over Gent e.d. maar dacht een positief verhaal mbt fertiliteit en leeftijd is mss wat hoopgevend. Vond het zelf best lastig om overal te lezen en horen dat vanaf een bepaalde leeftijd het zo lastig kan zijn.

allesinds wel al goed dat die waarden goed zijn.
    Bij mij vonden ze 1 eileider/eierstok niet. Hadden ze wel een HyFoSy gedaan, ze zeggen wel dat de schuim er voor zorgt dat de eileiders ook mooi open zijn dan, dus ook bevorderlijk. Maar of dat klopt weet ik niet :roflmao:. Misschien Dat dit nog soelaas kan bieden aangezien dit alleen handig is bij iui.

Dat is het.. je gunt iedereen om moeder te worden. Maar je eigen het hardst. :)
    Ik weet precies hoe het voelt.
    Mijn zoontje is inmiddels al geboren en bijna 6 weken.
    Ik hoop van harte dat je straks een kort traject mag hebben met een mooie uitkomst.
    Liefs.

13. Suusjelief89

Nov 16, 2020
    20
    18
    3
    Dankjewel! Heel veel geluk, ik hoop dat jij ook snel zwanger mag zijn!!

Share This Page