Eerst sterilisatie en dan IVF

Discussion in 'MMM clubs' started by rietje, May 26, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rietje

rietje Actief lid

Jun 12, 2010
    430
    13
    18
    Noord-Holland
    Hallo allemaal,

Ik zit met een lastige situatie.
    Doordat ik een dubbele baarmoeder heb en 1 eierstok die verstopt zit, moet ik me eerst laten steriliseren voordat we een IVF traject in kunnen gaan.
    Als ik me niet eerst laat helpen dan kan het vocht wat uit de eierstok komt schadelijk zijn voor het vruchtje en dat wil ik natuurlijk niet.
    Alleen nu zit ik met het dilemma welke sterilisatie zal/moet ik doen?
    De hystereoscopische sterilisatie of de essure methode?
    De één is een "operatie" terwijl het veertje (essure) zo geplaatst is, maar het veertje is niet zo goed in het nieuws geweest.
    Sowieso zal er aan beide voor en nadelen zitten, maar ik wil weten wat zouden jullie doen en waarom?
    En heeft er iemand al ervaring met 1 van deze methodes?
    Ben nu in ieder geval al bezig met afvallen, was ook een eis van de gyn, om er beter voor te komen te staan.

2. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Allereerst, jouw eierstok zal naw niet verstopt zitten. Het zal wel je eileider zijn waar het om gaat.
    Het klopt dat je keuze hebt uit die twee opties om je te laten steriliseren. Ik heb zelf toen ik voor die keuze stond gekozen voor de hysteroscopische operatie.

Voordelen essure: geen snijwonden, geen narcose
    Nadelen essure: duurt enkele maanden voordat het dichtgegroeid is, sommige mensen hebben last van de veertjes die geplaatst worden. Maar ook pijn tijdens de ingreep doordat ze wel in je lopen te wroeten en de pijnstilling niet altijd afdoende is.

Voordelen operatie: je mag daarna direct verder
    Nadelen: narcose, snijwonden en dus littekens, pijn aan schouder door het gas wat ze in je spuiten.

Ik heb mij twee of drie dagen knap ellendig gevoeld, maar ben blij dat ik voor deze methode ben gegaan.

Verder: vervelend dat je voor deze keuze staat. Hopelijk lukt het je goed om af te vallen en straks om zwanger te raken.

Share This Page