Ovaluatietesten van het Kruidvat?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door nenatje, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evi 1981

evi 1981 Actief lid

20 nov 2007
    182
    0
    0
    omg nijmegen
    oke bedankt! :thumup:
    xevi

2. Milla

Milla Niet meer actief

Hallo,

Hier hetzelfde probleem, ik zit vandaag op cd 9 en de kruidvat test geeft al positief aan. Erg vroeg naar mijn idee. Voor de zekerheid ga ik maar aan de klus maar het lijkt me heel onlogisch.

3. Ik heb ook al van meerdere mensen gehoord dat die testen soms een vals positief resultaat geven. Ik vind het best wel raar. Zou andere testen nemen. Ik heb Clearblue gebruikt en Sensitest en daar ben ik echt wel heel tevreden over. Als het deze ronde niet raak is ga ik voor de gein eens die van Kruidvat proberen.
    Trouwens, wat ik heb gelezen, een ovulatietest zou pas vanaf ongeveer 10DPO positief kunnen worden op het HCG hormoon. Vaak nog later.

4. Milla

Milla Niet meer actief

Je bedoelt op het LH hormoon, klopt, ik ging dan ook niet uit van een positieve test, ik wil alleen een beeld vormen van de cyclus door iedere dag een opbouwend lijntje waar te nemen, maar nu is er geen opbouw mogelijk, vreemd hoor, ik denk dat ik maar andere ga kopen!

5. Nee ik bedoel wel op het HCG hormoon.. LH en HCG lijken best wel op elkaar. Wat ook op die site staat die Ramona gaf, is dat een ovulatietest test op de stof die bij beide aanwezig is.
    Trouwens een opbouwend lijntje is er niet bij LH, de piek komt altijd ineens. Ervoor en erna kan de test compleet negatief zijn (dat heb ik altijd..). Opbouw is dus haast onmogelijk.

6. Milla

Milla Niet meer actief

Hoi Desiree,

Bedankt voor je antwoord, je hebt gelijk, ik verwarde de cd en de dpo..
    Op de site van Fertilityfriend (ken je die site?) staan heel veel foto's van positieve en negatieve ovutesten, ook vaak van dag tot dag van dezelfde persoon, je hebt gelijk dat een test niet langer dan een aantal dagen echt positief is maar wel zie je vaak de lijn steeds duidelijker worden en dan weer minder duidelijk. Hoe dan ook, ik druf er niet meer op te vertrouwen en heb besloten de digitale ovulatie testen van Clear blue morgen te kopen. Ze zijn wel duur, maar in ieder geval betrouwbaar.
    Hoe bevalt sensitest voor jou? Ik heb ze ook maar daar vind ik de test streep ook altijd erg donker, dan nogal voor onzekerheid zorgt. heb jij dat niet?

7. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

24 mrt 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Bij mij zijn de ovulatietesten juist wel opbouwend en ook weer afbouwend. Ik gebruik die van babyboomshop, ben er wel tevreden over.
    Die van de kruitvat heb ik nog nooit gebruikt.

8. Dat scheelt wel als je dat hebt.. maar wel gek als je een tabel ziet van een LH piek komt ie zo plotseling opzetten dat je een dag ervoor nog maar weinig moet hebben.. maar ja misschien ben ik wel een uitzondering.
    Die van Clearblue heb ik ook gebruikt, ik twijfelde of ik een postieve en negatieve test nou kon herkennen, nou uiteindelijk makkelijk dus. Bij Sensitest is er wel altijd een lijntje bij mij, maar alleen bij LH piek duidelijk donker en de rest heel wat lichter. Voor mij niet verwarrend.
    Ik heb ook foto's van de testen in mijn album dan zie je duidelijk het verschil.. Is het bij jou anders dan? Met Clearblue hoef je niet aan lijntjes te twijfelen in ieder geval, dat is wel heel fijn aan die testen.
    (En ik temp ook, houd me kaartjes bij FF bij)

9. Milla

Milla Niet meer actief

Vandaag dag 10 en opnieuw een positieve kruidvat test, clear blue en sensitest zijn nog niet positief dus ik ga er vanuit (ook vanwege dat het blijkbar vaker voorkomt) dat kruidvat een valse uitslag geeft!

Deel Deze Pagina