Oven/combi magnetron aanschaffen, welke?

Discussie in 'De lounge' gestart door Rizzoli, 9 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Onze huidige combi heeft helaas een erg slecht oven functie. Alles moet er 2 keer zo lang in en de meeste dingen komen er dan nog niet warm en gaar uit.

Nu gaan we dus kijken voor een nieuwe maar ik weet echt niet waar ik moet beginnen. Hebben jullie goede ervaringen met een bepaald type?

Ik wil er graag de volgende dingen mee maken:
    Taarten/cupcakes
    Pizza
    Ovenschotels
    Vis/vlees
    Aardappeltjes

Ben benieuws naar jullie meningen

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja mijn ervaring is met elke combi dat de ovens veel minder goed zijn dan gangbare ovens.

Wij hadden (hebben) een combimagnetron, in ons vorige huis paste geen gewone oven. Nu we verhuisd zijn heb ik er eindelijk een normale oven naast en dat werkt echt 1000 keer zo goed. De combi gebruik ik nu alleen nog als magnetron. Dus als het enigszins kan zou ik altijd kiezen voor een aparte oven.

3. Fransa

Fransa Niet meer actief

Zou eerlijk gezegd denk ik dan een gewone oven kopen en een losse magnetron. Heb slechte ervaringen met combis en voor onze nieuwe keuken dan ook beide gekocht.

4. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.066
    2.557
    113
    Limburg
    Ik heb de Samsung mc457tdrcbb en daar ben ik super tevreden over!
    Dit is er een van 45 liter dus lekker veel ruimte. Ik ben flink aan het bakken geslagen sinds ik m heb en alles lukt! Bij mijn vorige combi mislukte altijd de quiche, dat probleem heb ik nu niet meer.

5. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Voor hetgeen je allemaal wilt maken heb je echt een gewone oven nodig ik heb 3 nieuwe combi magnetrons gehad bij geen 1 kon ik er goed broodjes cakes pizzas etc meebakken.
    Ben zoooo blij met mijn grote oven nu wat een verademing na combi magnetrons voor mij nooit meer.

Voor af en toe een ovenschotel of afbakbroodjes op te warmen dat soort dingen lukt er nog wel mee maar meer dan dat ook niet.

6. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Wij hebben het nieuwste model van Miele. Echt super!!! Zowel magnetron als oven.. Ik wil nooit meer anders!

7. Cabb

Cabb Niet meer actief

Ik heb een Sharp combimagnetron en die bevalt eigenlijk erg goed. Heb hem echt uitgezocht op de ovenfuncties dus grote binnenruimte en hier kan je gewoon een rekje in schuiven ipv alleen het draaiplateau te gebruiken.

Ben er super tevreden over. Doe wel altijd bijvoorbeeld saucijzenbroodjes die op 180 graden moeten op 190. En als iets op 200-220 moet voor 8-10 minuten doe ik altijd 10 minuten op 220. Gewoon vaak gebruiken en dan merk je het vanzelf wel wat het beste bij je oven past. Laats nog lekker appeltaart in gebakken, regelmatig ook cake en ovenschotels werkt allemaal prima.

Heb m al 3 jaar en koste toen rond de 250 euro en heb hem bij bobshop.nl gekocht. Super fijne zaak, geen verzendkosten dus vaak de voordeligste, al mijn andere apparatuur daar ook vandaan.

Deel Deze Pagina