Hallo, Ons dochtertje van nu bijna vijf maanden heeft onlangs ontdekt dat ze het wel erg fijn vindt om op haar buik te gaan liggen. Papa en mama zijn daar niet zo blij mee, aangezien ze dus soms ook met haar gezicht in het matras gaat liggen. Vrienden hebben ons aangeraden een Aerosleep matrasje aan te schaffen. Ik vraag me nu af wat handiger is, zo'n Aerosleep matrasje of echt een Nanny Care (misschien dat dat weer wat overdreven is)? Ik hoor graag jullie ervaringen met beide producten!
Hoi Anne, Ik heb nog geen ervaring met de producten, maar ben wel informatie erover aan het opzoeken. Op Stichting Onderzoek en Preventie Zuigelingensterfte - Veilig Slapen staat ook nog een stukje over de aerosleep. Succes met je keuze ennuh... ik lees hier even mee! Groetjes, Nyn
Ik heb nog een andere suggestie voor je die wij ook hebben en we zijn er heel erg tevreden over. We hebben het slaapsysteem van Purflo gekocht. Dat is een kunststof frame waar je een hele stevige, luchtdoorlatende hoes omheen doet en een ademend hoeslaken (ook van Purflo). Onze dochter slaapt ook al een tijdje op haar buik en zelfs als ze helemaal met haar gezichtje in de matras ligt, hoor ik haar nog rustig ademen. Ze slaapt er heerlijk op en het zakt ook helemaal niet door. Nog een ander voordeel hiervan, mocht ze 's nachts spugen, zakt het min of meer door de matras heen, waardoor ze niet in de spuug ligt. De hoes kan gewoon in de wasmachine. Wij hebben het gekocht bij Baby Dump, als je googlet op Purflo kan je er alles over lezen.
Mijn dochtertje wil ook soms op de buik slapen. ik heb zelf de aerosleep en ben er zeer tevreden over! ze kan gewoon met haar gezichtje in het matras liggen en dan nog adem halen. niet dat het gebeurd, ze is heel sterk in haar nek.. ik heb het zelf ook geprobeerd en ik vind dat het echt wel een goed systeem is.
Onze dochter van 8 weken slaapt sinds een week ook op haar buik, en wij hebben een Aerosleep matrasbeschermer. Deze leg je over het matrasje heen, en daar weer overheen doe je een hoeslaken die ook ademend is. Zo kan je kindje met het hoofdje/gezichtje op het matras alsnog goed ademhalen. Wij zijn er zeer tevreden over!
ik heb de Nanny vindt het gewoon een prettig idee dat ik wordt gewaarschuwd als hij onder de dekentjes ligt bijvoorbeeld. Echt een superding, ik geef hem ook gewoon mee aan de kinderopvang. groetjes
volgens veilig slapen is niet aangetoond dat deze producten effectief zijn en zij raden ze dus ook niet aan. ik heb ze zelf nooit gekocht, vind het eerlijk gezegd gewoon geldklopperij. ukkie slaapt op zijn buik sinds hij zich kan omrollen van buik naar rug (maand of 4-5 was hij, geloof ik). hij is erg sterk en ik heb me ook nooit zorgen gemaakt of hij wel zou blijven ademen.