Hallo, Ons dochtertje van nu bijna vijf maanden heeft onlangs ontdekt dat ze het wel erg fijn vindt om op haar buik te gaan liggen. Papa en mama zijn daar niet zo blij mee, aangezien ze dus soms ook met haar gezicht in het matras gaat liggen. Vrienden hebben ons aangeraden een Aerosleep matrasje aan te schaffen. Ik vraag me nu af wat handiger is, zo'n Aerosleep matrasje of echt een Nanny Care (misschien dat dat weer wat overdreven is)? Ik hoor graag jullie ervaringen met beide producten!
Hoi Anne, Ik heb nog geen ervaring met de producten, maar ben wel informatie erover aan het opzoeken. Op Stichting Onderzoek en Preventie Zuigelingensterfte - Veilig Slapen staat ook nog een stukje over de aerosleep. Succes met je keuze ennuh... ik lees hier even mee! Groetjes, Nyn
Ik heb nog een andere suggestie voor je die wij ook hebben en we zijn er heel erg tevreden over. We hebben het slaapsysteem van Purflo gekocht. Dat is een kunststof frame waar je een hele stevige, luchtdoorlatende hoes omheen doet en een ademend hoeslaken (ook van Purflo). Onze dochter slaapt ook al een tijdje op haar buik en zelfs als ze helemaal met haar gezichtje in de matras ligt, hoor ik haar nog rustig ademen. Ze slaapt er heerlijk op en het zakt ook helemaal niet door. Nog een ander voordeel hiervan, mocht ze 's nachts spugen, zakt het min of meer door de matras heen, waardoor ze niet in de spuug ligt. De hoes kan gewoon in de wasmachine. Wij hebben het gekocht bij Baby Dump, als je googlet op Purflo kan je er alles over lezen.
Mijn dochtertje wil ook soms op de buik slapen. ik heb zelf de aerosleep en ben er zeer tevreden over! ze kan gewoon met haar gezichtje in het matras liggen en dan nog adem halen. niet dat het gebeurd, ze is heel sterk in haar nek.. ik heb het zelf ook geprobeerd en ik vind dat het echt wel een goed systeem is.