Ik heb een zak AH oven friet liggen (verkeerde mee genomen) ik heb een elektro oven en wil ze dus daar in gaan maken, maar zou je ook op die maniek frikadellen kunnen maken of andere snacks? Uit de oven lijkt het me toch gezonder! Wat stoppen jullie allemaal in je elektro oven als Snacks?
Je moet kijken op de doos van de frikandellen, daar staan de bereidingswijzen op. Ik koop ook oven friet (dietist aangeraden) en oven aardappelkroketten en ik doe er ook kaaskroketten/chicken nuggets:fishsticks en loempias in. De smaak is wel anders (ze zijn droger en niet zo knapperig)
Ik doe eigenlijk alle snacks (behalve friet want die halen we wel bij de snackbar) in de oven. Wij hebben een oven met crispschaal en alles wat ik er bevroren in doe is in ca 15 minuten klaar en erg krokant. Ideaal en een stuk minder vet!
Ik vind de ovenfriet van Mc Cain heerlijk. Lekker knapperig en een stuk minder vet dan de frituur. Frikandel kan je ook in de koekepan bakken, maar de buitenkant blijft dan wel zacht.
in een oven (zonder crispfunctie) vind ik frituursnacks niet zo lekker. De bitterballen worden zo zacht dat je die meteen fijnknijpt en de frikandellen zijn van die slappe bleke dingen.
@Gekko, Ik haal ze in de Delhaize of de Colruyt ( is wel in Vlaanderen). En de frietjes mag je wel de smaak niet vergelijken met die van de frituur. Smaakt niet zo krokant, maar is wel stukken gezonder
Hier gaat friet in de oven, en dan net zo lang tot ze lekker knapperig zijn (niet zwart ) aardappel kroketjes, aardappel bolletjes/schijfjes, etc. Frikadellen, bitterballen, nah ja.. gewoon alle snacks dus Vind het erg lekker uit de oven!
Remia heeft kroketten die in de oven kunnen. En de crunchy ovenfriet van Aviko is erg lekker, vind ik.
We hebben eigenlijk alleen maar speciale ovenfriet in de oven gehad, aardappeldotjes en ovenkroketten. (Mora geloof ik). Verder doen we weleens een frikandel in bladerdeeg in de oven, verder geen ovensnacks eigenlijk..
Thnx dames Ben bezig met de lijn dus wil dit ook een keer proberen, ik denk woensdag of zaterdag, zal vast allemaal niet zo lekker zijn als uit de frituur maar wel stukken gezonder zoals wat jullie ook zegen.
offtopic ... had ik dit topic maar nooit gelezen ... kroketten kaassouflees ... en dan in Frankrijk wonen waar ze die niet om de hoek hebben .... KNOR KNOR. Smakelijk!