Wat is qua gevoel het verschil tussen een gebroken en een gekneusde enkel?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sann, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Afgelopen maandag ben ik van de trap gevallen en lag mijn enkel prachtig mooi dubbel geklapt onder me. Kon er niet op staan, hij werd binnen een minuut megadik en blauw en deed vreselijk zeer. Naar de huisarts gegaan en die dacht dat de stand wat afweek dus door naar het ziekenhuis voor een foto. Op de foto was geen breuk te zien maar zowel daar als bij de huisarts werd gezegd dat als het net gebeurd is dat het dan vaak wat lastig te zien kan zijn door de zwelling en dat soms dan een dag later een foto uitwijst dat het toch gebroken is.
    Nou heb ik gisteren het drukverband er af gehaal en het is nog erg dik en flink blauw. Ik kan het wel wat bewegen met pijn, maar er niet tot nauwelijks gewicht op zetten. Ik twijfel dus heel erg wat ik nou moet doen. Morgen even de huisarts bellen of het nog even de tijd geven tot maandag. Ik weet ook niet of het kwaad kan als ik tot maandag wacht als het evt toch gebroken mocht zijn.
    Weet iemand hier iets van?

2. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Als de stand niet goed is moeten ze dat zsp rechtzetten. Staat hij goed kun je gerust wachten. Even niet op staan en goed hooghouden en eventueel koelen. Neem pcm voor de pijn.

Toch zou ik zeggen ga voor het weekend er even heen. Dan weet je waar je aan toe bent, mocht het gebroken zijn kan gips je veel verlichting geven.

3. mieke

mieke Bekend lid

hoi sann

ik zou toch even terug gaan naar de ha
    al is het maar voor je gemoedsrust alleen
    dat je nog een foto laat maken van je enkel
    bij mijn nichtje was dit inderdaad ook het geval zat toch een scheurtje in het bot

beterschap en lekker omhooghouden je enkel

veel liefs mieke

4. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik zou even langs de huisarts gaan hoor!

5. sill

sill Bekend lid

28 jul 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    Oei, klinkt pijnlijk meid..

Het enigste wat ik je kan vertellen uit ervaring, is dat een kneuzing meer pijn doet als een breuk..

Meer weet ik niet, sorry.

Sterkte! :)

6. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    de huisarts dacht dat de stand afwijkend was maar ik zie er op de zwelling na niet veel geks aan. Ik zal anders morgenochtend wel even bellen wat ik nou het beste kan doen. Gelukkig hebben we een automaat dus kan ik wel gewoon naar het ziekenhuis rijden.

7. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik ben door mijn sport 3x door mijn enkel gegaan, 2x links en 1x rechts. In geen van de 3 gevallen gebroken, maar kan je vertellen dat het aanvoelde van wel. Doet echt flink zeer. Na 3dagen deed het nog goed zeer maar was de echt onhoudbare pijn er vanaf. Het was toen ook dik en blauw. En echt pijnscheuten.

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    #8 Luuz, 28 jan 2011
    Laatst bewerkt: 28 jan 2011
    Qua pijn doet een kneuzing meere pijn.. Zelf rijden lijkt me niet verstandig.. Als de ha bijv nieuw verband aanlegd of in het ziekenhuis gips en onderweg gebeurd iets ben je niet verzekerd als je zelf achter het stuur zit.. Heeft oom agent uitgelegd nadat ik hetzelfde deed.. Je kan er beter zo weinig mogelijk op steunen..

9. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Zijn het niet je enkelbanden ? of inderdaad gewoon een kneuzing,
    ik heb een slechte rechter enkel, die gekneust,gebroken,gescheurde enkelbanden enz al mee heb gehad het hele rijtje af :( maar als ik het hoor denk ik dat het gewoon je enkelbanden zijn die je wat verrekt hebt en/of kneuzing van je enkel.
    Je kan voor alle zekerheid nog is je HA bellen,
    en je enkel hoog houden, het liefst iets hoger als je knie leggen ivm de zwelling. en veel rust houden.
    Beterschap!

Deel Deze Pagina