Helm therapie

Discussion in 'Verzorging' started by acnaib, Aug 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. acnaib

acnaib Bekend lid

May 19, 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Niels heeft een voorkeurs houding gehad. Hij heeft hiervoor fyshio therapie. Op dit moment doet ie het harstikke goed ; hij ligt veel op de buik, slaapt ook veel op links(rechts was voorkeur) al met al gaat ie de goede kant op. Alleen zijn we op het punt aangekomen ofdat we met de helmtherapie moeten gaan starten of niet.
    Ik zelf heb eigenlijk het idee dat het zelf moet gaan bijtrekken en dat de voorkeurshouding weg is.
    Maar ik wil natuurlijk het allerbeste voor mijn kind.
    Daarbij is het nog niet bewezen dat helm therapie beter is als zonder. Dus ik ben eigenlijk een beetje tegen maar twijfel toch nog.
    Wie heeft er ervaring of een mening over?

2. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    Hoeveel % is de afwijking?? Hier was het uiteindelijk 114% dus echt nodig, die helm!

Mijn zoontje heeft nu een tijdje (6 weken denk ik) een helmpje op en moet nog paar maandjes. Tot nu toe vinden wij dat er echt al heel snel verbetering te zien is en zijn er dan ook erg blij mee dat hij hem heeft!!! Na ongeveer 4 weken was de afwijking al van 114% naar 107% gegaan, super dus!
    Naast dat het mooi is om te zien vinden wij er ook wel wat nadelen aanzitten hoor..
    -Hij is minder knuffelbaar (POK die helm weer tegen je neus/hoofd)
    -bij warm weer kun je hem helemaal uitkleden maar de helm houdt erg veel warmte vast
    -het stinkt, ook al maak je hem regelmatig schoon, vooral bij zweetweer!
    -het ziet er gewoon een beetje raar uit, mensen kijken echt. Ze weten vaak niet wat het is en hebben er zelf vreemde ideen voor (trainen nekspieren, voorzichtigheid ivm buggy, enweetikveelwatmeer..)

Maar voor ons weegt het voordeel echt op tegen de nadelen hoor!!! Ik heb ook het idee dat het bij jongetjes net wat zichtbaarder is omdat ze (waarschijnlijk) in een later leven ook vaak kort haar hebben/kaal worden!!

En vergeet niet je door te laten sturen door de fysio, anders betaal je je scheel. Een helmpje kost ons nu niks, maar anders zou het rond de 1000-1500 euro zijn geloof ik.

Foto Noah met helmpje:
    Noah's leventje

3. Brien24

Brien24 Actief lid

Jul 12, 2008
    149
    0
    0
    Hier ook een moeder die een zoontje had met een sterke voorkeurshouding. Hij heeft het afgeleerd en het gaat nu ook veel beter ligt veel op zijn zij en draait veel op zijn buik. Voorde vakantie nog een meting gedaan en hij was vooruit gegaan. Nu moeten we 7 september weer terug en ben erg benieuwd wat ze gaat zeggen of hij nu wel of niet moet of wat ze nog wilt gaan hij doen hij zat op 108% wat de laatste keer is gemeten weten we niet want we waren op vakantie en moesten bellen en we waren het vergeten te vragen op hoeveel % hij nu zat

4. acnaib

acnaib Bekend lid

May 19, 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Niels is vanmiddag opnieuw gemeten , hij zat op 114,8% dus ja, het was erg hoog. Vandaar dat de beslissing genomen moest worden.
    Nu heb ik net gebeld voor de uitslag, want was erg nieuwsgierig en................hij zat nu op 110%. In 2 maanden tijd bijgetrokken.
    Dus de helmtherapie is van de baan voorlopig. Want het gaat zo ook de goede kant op.
    Ben stiekem reuze blij!:D

5. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    Gelukkig maar!!!! Hopelijk trekt het helemaal vanzelf bij, scheelt je een hoop moeilijk doen :) Blijf wel opletten en meten hoor, een helmpje kan nog tot een maand of 6.
    (wij zijn er gelukkig alweer bijna vanaf, nog een maand of 2,5..)

6. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    Nathan heeft wel een helmpje op. Hij was ook een twijfelgeval maar hebben er toch voor gekozen het wel te doen. Het is gewoon niet zeker of de afplatting weg gaat zonder helmpje en zou het pas echt erg vinden als hij later nog een plat/ scheef hoofdje zou hebben. Daarbij is nathan papa kaal dus als hij later dat kapsel krijgt is een rond hoofd helemaal wel zo fijn;)

Nathan heeft totaal geen last van het helmpje en wij zien ook nu al resultaat.

7. Tammie26

Tammie26 Bekend lid

Dec 18, 2007
    656
    0
    0
    Rotterdam
    Mijn zoontje heeft ook vanwege een voorkeurshouding een helmpje gehad.
    Hij is afgelopen maandag een jaar geworden en toen was het grote moment daar het helmpje mocht af en hoeft hij niet meer op!!:D
    Ik ben er erg tevreden over en het heeft tot een mooi resultaat geleverd..

8. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    2,362
    0
    36
    Female
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Mijn dochter had ook voorkeurshouding, ik legde haar altijd op de andere kant en ik gaf flesvoeding (helaas) en dan deed ik haar tussen mijn benen. Met haar hoofdje is alles nu goed gekomen en ze had geen helmpje nodig, ze heeft nu een mooi rond hoofdje, godzijdank :D

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    mijn zoontje heeft nu al een flinke afplatting door een voorkeurshouding en volgt ook 2x per week fysio. er is al wel wat verbetering maar uit de meting blijkt dat de afplatting net te erg is en de kans dat het alleen met fysio rechttrekt is erg klein. met 5 maanden volgt weer een meting maar de optie voor een helmpje is besproken. waarschijnlijk gaat hij die eennodig hebben.mijn zoontje heeft een verkorte nekspier vandaar de voorkeurshouding

als hij een helm gata nodig hebben dan doen we dit. er is niet bewezen dat het helpt maar ook niet bewezen dat het niks doet. op internet kan ik er alleen positieve verhalen over vinden dus ik heb er geen twijfel over. het zal even lastig zijn maar denk dat hij me over 18 jaar dankbaar is. vooral bij een jongen is het goed zichtbaar en kinderen worden tegenwoordig toch a overal om gepest dat ik een helmpje wel wil proberen. helpt het niks dan heb ik alles geprobeerd maar wil die kans niet laten schieten

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Mag ik brutaal zijn en even inbreken in dit topic? Ik merk namelijk dat onze dochter ook een zeer duidelijke voorkeurshouding heeft. Ik probeer al in zoveel mogelijk situaties haar de andere kant te laten gebruiken, maar ik voel dat haar hoofdje echt asymmetrisch is! Ze draait ook erg snel terug als ik haar hoofdje draai in haar slaap. Ze huilt niet veel ofzo, lijkt geen nekpijn te hebben. Toch maak ik me wel zorgen hierover. Wie moet ik bellen? VK? CB? Fysio? Huisarts?

Jullie succes allemaal, hopelijk worden alle koppies weer mooi van vorm!

11. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    2,362
    0
    36
    Female
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ik zou naar de dokter gaan die hebben meer kennis hierover lijkt mij :)

12. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    je zou eens een afspraak bij een osteopaat kunnen maken. Die kan voelen of er inderdaad iets vast zit bij haar en dit ook losmaken.

13. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    okee dan bl ik de huisarts, kan ze me evt doorverwijzen....

erg bedankt en succes allemaal;)

Share This Page