Weer ff een vleesvraagje. Ik heb zaterdag eind van de middag kip gekocht en in de koelkast gelegt niet aan toegekomen om dat te bakken en gister bij schoonmam gegeten. Het is hooguit 20 min uit de koeling geweest want bij thuiskomst gelijk onderin in de koelkast gelegt. Ik heb toen ook haaskarbonades uit de diepvries gehaalt en ernaast gelegt. Kan ik dit nog bakken/stoven ?? Of weggooien?
er staat toch een houdbaarheidsdatum op? of niet? 20 min. moet kunnen dat gebeurt meestal met boodschappen doen lijkt me. Dus als de houdbaarheidsdatum nog geldt kan het prima.
Staat er op de kip niet een houdbaarheidsdatum? Anders zou ik zeggen dat de kip nog wel kan. Die haaskarbonades ben ik niet zo zeker van.
Nou denk eerder dat kip niet meer kan dan de karbonades. Maar met dit weer zou ik het niet meer vertrouwen, ik had het laatst ook met kip maar ik heb het weggegooid.
normaal gesproken gooi ik het ook weg de dag erna. Maar de laatste tijd wordt er nogal veel en vaak vlees weggegooit en wil wat zuiniger worden haha Zal zo ff naar de houdbaarheidsdatum kijken, Koelkast is eigenlijk zo goed als neit open geweest dit weekend
Hoezo met dit weer? Het ligt toch in de koelkast? Ik zou er niet eens over nadenken hoor, ik doe meestal op zaterdag boodschappen en vlees enzo en dat gebruik ik ook gewoon op maandag of dinsdag nog. Kan makkelijk. De haas vind ik ook een ander verhaal omdat die uit de vriezer in de koeling gegaan is, maar dat zou ik vandaag nog wel aandurven
Dus je gooit altijd vlees wat een dag in de koelkast heeft gelegen zonder naar de houdbaarheidsdatum te kijken weg?
De dag nadat je het gekocht hebt weggooien? Waarom dat dan, da's toch helemaal niet nodig? Vlees is (indien gekoeld) echt wel langer houdbaar dan een dag hoor..gelukkig wel
Zolang de houdbaarheidsdatum nog goed is en de kip geen rare kleur heeft kan je het gewoon eten hoor! Idd, ik zou juist voorzichtiger zijn met het ontdooide vlees...
Ja. Sta eigenlijk nooit zo stil bij de houdbaarheidsdatum bij vlees. Best stom eigenlijk, ook wel zonde. Als ik vlees bak/kook/stoof eten we het ook alleen nog 1 dag erna mocht ik overhouden. Denk dat ik een stuk zuiniger kan/moet zijn met dat soort dingen
Nou idd.. ik vind dat eigenlijk best wel erg, vooral met vlees. Het is toch een dier wat hiervoor geslacht is en dan gewoon weggesmeten word. Hier gaat echt nooit vlees weg, zelfs als er op een bord nog een paar stukjes liggen bewaar ik dat voor de volgende dag voor op de boterham ofzo.
Ohhh sorry ik heb het verkeerd gelezen, ik dacht dat het later weer 20 min. uit de koeling was geweest! Maar nee joh als je het direct inde koeling hebt gedaan dan is het gewoon houdbaar tot de datum die erop staat.