Minpunten werkgerelateerd

Discussie in 'De lounge' gestart door alanopra, 16 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alanopra

alanopra Lid

28 aug 2014
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een tijdje terug ben ik afgewezen voor een baan omdat ik niet goed mijn 'minpunten' kon benoemen.

Ik heb jaren op een klantenservice gewerkt en heb hier zo veel ervaring opgedaan dat ik wel kan zeggen dat ik goed in mijn werk was. Eerlijk gezegd zou ik dan ook niet weten wat mijn minpunten op dit gebied zijn.

Ik ben wel eens benieuwd wat jullie zouden zeggen als jouw (eventueel) nieuwe baas naar je minpunten vraagt :)

2. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    dat ik geen 'nee' kan zeggen, denk ik
    dat ik te veel zelf wil doen

3. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    dat ik soms te leergierig ben, te graag wil etc.
    dat dingen wel eens rot mn strot uit komen (onbedoeld)

nee zeggen ben ik ook heel slecht in haha

4. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik heb een keer geleerd dat je het beste een minpunt kan noemen wat ook positief kan zijn.
    Bijvoorbeeld dat je te netjes bent waardoor je dingen meerdere keren controleert. Het pluspunt hier aan is dat je graag wilt dat alles klopt en dus waarschijnlijk goed werk levert door het controleren. Maar het nadeel is weer dat je werkzaamheden hierdoor langer kunnen duren.

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Als je verder volledig geschikt was, vind ik het wel een rare reden om afgewezen te worden.
    Meestal komen de mindere punt of ontwikkelpunten ook ter sprake in een functioneringsgesprek enzo.
    Een minpunt verpakken als pluspunt vind ik zelf wel erg doorzichtig. Iedereen heeft toch wel ontwikkelpunten? Is wel handig om er alvast bij te bedenken wat je daaraan kunt doen.

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Zo heb ik het ook altijd gedaan. Doorzichtig of niet, ik ben nog nooit afgewezen na een sollicitatiegesprek :)

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik wil teveel, te graag en te snel. Ben soms ongeduldig (omdat dingen graag op wil lossen). En ik ben soms te "Nederlands"... ik kan niet altijd politiek correct reageren, vaak is dat wanneer ik voor de 1000-ste keer iets moet uitleggen.

En ik ben echt wel goed in mijn werk, heb bergen ervaring, maar minpunten (of valkuilen noem ik ze liever) zal ik altijd blijven hebben helaas. Ik persoonlijk vind ook dat als mensen zeggen dat ze geen minpunten hebben, dat ze zichzelf niet goed (genoeg) kennen. Als ik iemand op sollicitatie zou hebben die dat niet kon benoemen, zou ik ook mijn twijfels hebben.

8. Clivia

Clivia Bekend lid

12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Mijn minpunt zou zijn dat ik teveel hooi op mijn vork kan nemen en snel zeg: dat doe ik wel - als er bijvoorbeeld bijgesprongen moet worden.
    Op korte termijn handig, op lange termijn niet zo (stress).

9. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Dit!

10. alanopra

alanopra Lid

28 aug 2014
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch een hoop dingen waarvan ik denk: oh ja daar herken ik mezelf ook wel in :)

Ik had zelf tijdens het gesprek aangegeven dat ik vrij hoge eisen aan mezelf en aan collega's stel. Ook redelijk perfectionistisch wat misschien ook niet altijd een pluspunt is. Maar dit vonden ze dus geen sterkte punten...

Daarnaast was ik trouwens niet flexibel genoeg voor de betreffende functie dus dat telde ook mee ;)

11. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.208
    1.264
    113
    Centrum België
    - nee leren zeggen
    - administratie
    - emoties te veel laten zien met momenten (meer pokerface houden en als je alleen bent of tenminsten in beperktere kring, dan pas ventileren)
    - presentatietechnieken

Deel Deze Pagina