Programma bruiloft

Discussie in 'De lounge' gestart door mumtobe21, 31 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Wat was jullie programma op jullie bruiloft?

Ik zit een beetje in m'n maag met de overbrugging tussen ceremonie en het feest voor de gasten die dus niet mee gaan eten.. ;)

er komen best wat mensen van verder weg en die zouden (in onze voorlopige planning) s'middags komen voor de ceremonie van een uurtje en zich daarna zo'n 4 uur zelf moeten vermaken (ergens eten) tot het feest begint om 20.00 uur.

Nou zou je zeggen: Het is JULLIE dag dus JULLIE bepalen hoe en wat
    maarrrr... ik ben ontzettend bang dat als ik dit op deze manier door ga zetten dat er een hoop mensen gaan zeggen: "Sorry, maar dan komen we alleen naar het feest"
    en aangezien we niet zo'n hele grote familie en vriendenkring hebben ben ik bang dat er straks maar 10 man bij de ceremonie aanwezig is en daar zou ik heel verdrietig van worden! :(

Duss... iemand tips?

2. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    Heb t zelf niet gehad bij mijn bruiloft.. Maar volgens mij komt dit bedt goed, ze kunnen de stad in (als die een beetje in de buurt is) om wat te drinken en te eten.. Weet niet of er tussendoor nog een receptie is waar ze ook welkom zijn?

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb dit ook gehad. Gasten die van ver moesten komen werden bij mij automatisch daggast, aangezien ik vindt dat je het niet kunt maken om mensen 2 uur heen, 2 uur terug kunt laten rijden voor 4 uurtjes feest. En al helemaal niet als je ook nog wilt dat ze bij de ceremonie aanwezig zijn. Dan vind ik het persoonlijk best raar als mensen zich dan 4 uur zelf moeten gaan vermaken en zelf voor hun eten moeten zorgen. Het staat niet uitnodigend is mijn mening en ik zou dan idd zelf ook alleen maar (of misschien helemaal niet eens) naar het feest gaan. Maar dat is mijn mening.

4. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Geen tips, maar ik zou in dit geval ceremonie skippen.
    Voor mij teveel nuteloze tijd ertussen.

5. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik zou dan zelf ook niet naar de ceremonie gaan en alleen het feest. Ik had me er niet lekker bij gevoeld als mensen op onze bruiloft zoveel tijd zichzelf moesten vermaken. 4 uur is nogal wat eigenlijk.... Zeker als mensen vrij moeten nemen voor de ceremonie en daarna weer 4 uur niks is, denk ik dat veel mensen geen vrij gaan nemen en alleen naar het feest komen.
    Waarom geen uitgebreide lunch voor de daggasten en dat iedereen die naar de ceremonie komt óók welkom is bij het avondeten. En dan doe je als avondeten een (goedkoper) buffet. Immers heb je dan met de belangrijke daggasten al geluncht.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Heb je niet de mogelijkheid om die gasten die van verder komen, op te laten vangen in het huis van iemand die wel dichtbij woont? Zodat ze de keuze hebben om naar de (een) stad te gaan en wat te gaan of om gewoon rustig aan te doen en zich bij iemand thuis te vermaken.

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Wij hebben ook mensen wat verder weg hebben niemand specifiek uitgenodigd voor gemeentehuis maar gewoon tijd en plaats op kaart gezet en dan moet iedereen maar kijken of ze willen komen

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou dan ook alleen naar het feest komen, ik zit er niet op te wachten om mezelf 4 uur te moeten vermaken...

9. minon

minon Niet meer actief

Wij hadden na het gemeentehuis een kekdienst die natuurlijk ook openbaar is. Daarna bruidstaart aansnijden en dine mede daggasten en dan pas feest. We hadden zelf niet echt mensen die van ver kwamen maar ik zou als het niet echt bijzondere mensen voor je zijn gewoon de gegevens op de kaart zetten en dan moeten ze maar zien. Anders kun je er ook een briefje bij in doen met een aantal tips van de omgeving dat ze bijvoorbeeld een museum kunnen bezoeken en een goed reataurant kunnen eten. en als het mensen zijn die je echt na staan dan kun je ze wel uitnodigen bij het diner/ of daggast laten zijn.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij zaten daar toen ook mee, wilden om 11 uur trouwen en ook diner erbij, maar zaten dan met de lunch. Wij zijn uiteindelijk om 16 uur gaan trouwen (moesten toch rekening houden met Lisa's slaapje, dus of vroeg trouwen, of later) en daarna korte receptie en daarna eten en taart, daarna het feest. Familie/goede vrienden waren de hele dag (vanaf 16 uur dus) uitgenodigd en de rest kwam na 20:30. Deze planning is ons heel goed bevallen en geen gat ertussen.

11. Melief

Melief Niet meer actief

+1 en daarbij zou een hapje ergens eten mij op teveel extra kosten jagen. Je moet er al heen rijden van ver, Kado enzo. En bij de Mac vermaak je je geen 4 uur!

12. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Geen idee hoe je dit moet oplossen.
    Idd je kunt een "huis" ter beschikking" stellen voor de wachtende mensen. Maar dat moet je ook willen.
    Of ergens op een goedkope locatie een arrangement voor de mensen regelen (maar dat gaat je weer een hoop geld kosten)

Persoonlijk zou ik de ceremonie ook overslaan, geef ik eerlijk toe.
    Vier uur is een lange tijd.

In elk geval... fijne bruiloft!

13. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    Ja, ben ik het mee eens. Ik zou dan eerder kiezen voor een wat eenvoudiger maaltijd voor iedereen, dan chique voor een klein groepje.

14. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Goedemorgen,

Tja die indeling blijft vaak een lastig phenomeen.

Dagindeling hier:

1. Groep 1 (mannetje of 15) werd hier thuis ontvangen met een luxe lunch met alles erop en eraan. Zij zijn vervolgens richting centrum vertrokken om zich nog even op te frissen in hun hotel + de daglocatie was al een uur voor aanvang geopend voor daggasten. Wij zijn na de lunch foto's gaan maken.
    2. Groep 1 + groep 2 (in totaal 42 man) zijn ontvangen op de daglocatie waar er getrouwd werd (14.30-15.30) en daar hebben we vervolgens in het heerlijke zonnetje met z'n allen geborreld. Vervolgens hadden wij een hele oude tram geregeld voor een ritje door de stad die ons bij locatie 1 oppikte en naar locatie 2 bracht (loopafstand dus de gasten die geen hotel hadden en van buiten de stad kwamen konden zo makkelijk in het midden hun auto parkeren). Vervolgens hebben wij een driegangen diner gehad.
    3. Groep 3 (160 man), oftewel de avondgasten werden ontvangen terwijl wij ons nog even konden opfrissen. We (lees: ceremoniemeesters) hadden gevraagd of iedereen rond een bepaalde tijd aanwezig wilde zijn zodat wij onze rentree konden maken als iedereen er was.

Op deze manier hoefde we niemand weg te sturen, waren we de hele dag compleet en kwamen er alleen maar mensen bij. Dat is precies hoe wij het wilde. Overdag chique, klein en intiem en 's avonds een lekker fout feest. Het is jullie dag en dat telt uiteindelijk het meest. Je kunt uiteindelijk nooit iedereen blij maken.

Zo hadden wij bijvoorbeeld ook nog wat mensen die naar de trouwceremonie wilde komen, maar dat hebben we afgehouden. We wilde het tenslotte klein houden en we hebben expres een redelijk strakke scheiding aangehouden voor dag en avondgasten. Zo hebben wij geen ooms en tantes uitgenodigd overdag (behalve per opa en oma een oom en tante om hen te begeleiden, zodat deze taak mogelijkerwijs niet op onze ouders terecht zou komen).

Wij hebben expres ook geen receptie gehouden, omdat het alleen maar voor meer komen en gaan zorgt en wij dat persoonlijk zo min mogelijk wilde voorkomen.

Zorg gewoon dat je doet wat bij jullie past en waar jullie je goed bij voelen. Je zou bij de uitnodiging op een los a4tje (wat 9 van de 10x extra wordt toegevoegd door de ceremoniemeesters) bijv ook suggesties kunnen toevoegen waar het leuk vertoeven is in de tussenperiode. Dit wordt heel vaak zo opgelost.

Heel veel succes met alle verdere voorbereidingen!

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hier was het niet minder chique. wij hadden uiteindelijk 60 daggasten. Ik kom zelf uit R'dam en woon in Twente. Al mijn familie (en die is best groot) komt uit het westen. Dus alle ooms en tantes waren uitgenodigd + 1 nichtje, en kon mijn man niet zeggen tegen zijn ooms en tantes, jullie zijn geen daggast. dus hier waren alle ooms en tantes ook daggast. Wij hebben alleen de neven en nichten uitgenodigd waar we wat mee hadden anders hadden we rond de 400 gasten ;) Toen hebben we geshift.
    Ik heb in de omgeving van het restaurant een aantal bed en breakfast gebeld en daar de info aan mijn familie doorgegeven, dat wanneer ze ergens wilden slapen, ze daar en daar konden boeken, dus alle bed en breakfast in onze omgeving zaten vol op onze trouwdag :p

Overigens hebben wij geen receptie gegeven maar een groot feest, toen kwamen er nog zo'n 70 mensen bij.

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij hadden ook veel gasten van ver weg en hebben een uitgebreide broodmaaltijd georganiseerd voor iedereen die aan wilde schuiven: een paar soorten maaltijdsoep erbij, wat verschillende soorten brood, kroketten en daarmee hebben we heerlijk gegeten :) En nog belangrijker: het was supergezellig met een grote groep mensen en een hele club kleine kinderen erbij, (wat voor mijn stiefkids ook wel weer zo gezellig was :)).
    Het trouwen op het gemeentehuis was ergens rond half 3 geloof ik, 's avonds om 19.00 trouwden we in de kerk en tussendoor konden de gasten dus in de zaal terecht die we gehuurd hadden (zaal in een kerk, waar we alles verder zelf geregeld hadden) met koffie en wat lekkers, zijn wij foto's gaan maken en hebben we daarna met z'n allen gegeten.

17. Upkedupke

Upkedupke Bekend lid

30 okt 2012
    611
    0
    16
    Limburg
    Wij zijn om 14u getrouwd en hadden zo'n 30 daggasten. We hebben alle daggasten na het trouwen mee laten rijden naar de feestlocatie waar er geborreld werd en daarna gegeten.
    De overbrugging tussen ceremonie en feest was dus zo'n 3,5 uur. Maar niemand heeft dit als vervelend ervaren. Wij hadden overigens ook geen receptie.
    Er waren bij ons maar een paar mensen bij de ceremonie die uit zichzelf wilden komen kijken. Uiteindelijk zijn nog 2 van die mensen mee gaan eten.

Hoeveel mensen wil jij voor de ceremonie uitnodigen? Ik zou er zeker voor kiezen om die mensen ook mee te laten eten en borrelen om de tijd om te krijgen tot het feest.

18. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Hier hebben we alleen de mensen uitgenodigd die heel veel voor ons betekenen, dat was een man of 25.
    De avond voor ons huwelijk hebben we met een groep van 12 man zitten eten bij van der Valk zodat de wederzijdse families al kennisgemaakt zouden hebben voor de grote dag. (dit was een cadeau mede van mijn schoonouders)
    smorgens om 10:30 uur kwam iedereen naar mijn ouderlijk huis en waren er broodjes met koffie, thee, frisdrank, jus de orange (was mede cadeau van mijn ouders)
    Daarna om 11 uur kwam mijn aanstaande mij ophalen dus iedereen stond buiten om mij te bewonderen. (ik zat al die tijd boven samen met mijn beste vriendin en zus.)
    Toen waren er de broodjes en drinken)
    Tussendoor hebben we een officiële fotoshoot gehouden en de gasten waren op dat moment lekker aan het eten.
    Om kwart over 12 gingen we naar het stadhuis met aansluitend een rondvaarttocht door mijn woonplaats. (hier zat wat tijd tussen maar die hebben we benut door nog meer foto's te maken)
    Tussendoor bij de rondvaarttocht nog gestopt en daar een spoon genomen en werden we toegezongen door alle gasten.
    Om 17:00 uur werden we door die rondvaartboot afgezet bij onze feestlocatie (een american diner) hebben eerst een paar drankjes genomen met tussendoortjes en om 19:00 uur gingen we eten (lees: hamburgers die grote amerikaanse, milkshakes en dat soort dingen) en om 22:00 uur werden we weer opgehaald door diezelfde rondvaartboot die ons terug bracht naar onze auto's.
    Uiteindelijk was het feest rond 22:45 uur afgelopen en er word nu nog over gesproken omdat iedereen het zo ontzettend los vond en het niet voelde als een verplicht nummer.
    Wat bij ons bovenaan stond waren de woorden intiem, gezellig, vooral geen stijf gedoe en iedereen jong en oud moet zich kunnen vermaken....

19. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Dit is ons programma;

11.00 komt mijn vriend hier aan. Dan maken we foto's delen we de corsages uit e.d.
    11.45 gaan we richting de dierentuin.
    12.30 is daar de ceremonie
    13.00 gaan we foto's maken in de dierentuin en op de begraafplaats
    15.00 zijn we daar klaar mee, dus dan gaan we richting de feestzaal.
    16.30 komen wij daar aan, dan is er koffie thee en taart
    17.30 gaan we eten tot ongeveer half 8
    20.00 komen de gasten binnen, dan moeten wij eventjes naar huis toe (ivm verrassing). (wonen vlakbij de feestzaal)

En dan de feestavond tot en met 01.00

20. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Onze dagplanning was, na de kapper, foto's e.d:
    15.00: Trouwen!
    16.30: Vertrek vanaf stadhuis naar het restaurant met de daggasten.
    17.00: Het eten wordt geserveerd in het restaurant
    20.00: Feestzaal opent voor avondgasten
    20.30: Wij arriveren in de feestzaal met daggasten en stiefvader begint zijn optreden.

Voor ons werkte dit wel, de feestlocatie was in een andere plaats dan de rest van de planning. De mensen die echt wilden komen deden dat, maar er waren ook nog een paar mensen (familie) lichtelijk pissig omdat ze alleen naar het feest mochten komen en dat te duur vonden aan benzine.
    Eén iemand zei zelfs tegen me dat hij alleen kwam als ik zijn bus betaalde. How about no :')

Maar je hebt best snel mensen die op hun teentjes getrapt zijn dus probeer je er niet teveel van aan te trekken.

Deel Deze Pagina