hey ik zie nu pas een topic over echos. Wil ik hier ook nog wel een keer mijn verhaal vertellen. 9 jan. krijg ik een echo. De eerste. Ik heb geen idee hoe ver ik ben. Ik denk nu ongeveer 5 weken. Omdat ik alleen op 30 nov. en 2 dec. geklust heb en mijn andere cylcussen steeds zo lang waren, ga ik ervan uit dat ik nu ongeveer 4,5 week ben. Toch? Of moet ik dit anders tellen? Nou ja, in elk geval ben ik zo bang dat er helemaal geen hartje is en dat ik helemaal niet zwanger ben of dat het mis is. Ik heb ook nog geen verschijnselen. Ik ben hier echt zo bang voor. Ik vind het echt eng gewoon. En het duurt nog wel ff voordat het 9 jan. is, dus moet ik zo lang in spanning zitten. Wie heeft tips of verhalen? Of een idee of dit vaak fout gaat? Iets om mij gerust te stellen?
Hoi Bloem, Je zwangerschap kan je uitrekenen door de datum, van de eerste dag van je laatste menstruatie te nemen, en dan hoe lang je cyclus normaal ongeveer duurd. Als je deze 2 gegevens weet kan je het uitrekenen in het linker kolommetje bij 'babybanner'. Ik zelf weet aan de hand hiervan dat ik om en nabij de 6 weken zit. Ik heb zelf ook nog geen echi gehad of zelfs een afspraak bij de vk heb ik nog niet gehad. Wel al bij de ha hoor. De symptomen die ik heb vallen ook reuze mee. Ik ben af en toe wat misselijk en lusteloos, maar als je niet beter wist zou het ook een grieperig gevoel kunnen zijn Maar dat je dus geen of weinig symptomen heb is helemaal niet raar of erg hoor! Dus maak je maar geen zorgen! Ik neem aan dat je wel een positieve test hebt gehad, dus je mag er wel vanuit gaan dat je zwanger bent, want een negatieve test is meer onbetrouwbaarder dan een positieve. Iig gefeliciteerd met je zwangerschap en niet te veel druk maken Liefs.
Hoi, ik heb al tig testen gedaan en allemaal positief, maar ik ben zo bang voor de echo, bang dat er niets te zien is. Ik weet niet hoe ik de kerst en oud en nieuw door moet komen. Zo erg, want ik wil er van genieten!
oh trouwens mijn cyclus is erg lang en onregelmatig dus daar kan ik niet van uitgaan. Maar we hebben alleen die twee dagen geklust zonder condoom, voorheen gebruikten we nog een condoom en dat is ook een raar idee dat het in een keer gelukt is.
Ja maar wat is de eerste dag van je laatste menstruatie? En er zal toch wel enig regelmaat in je cyclus gezeten hebben? Mijne verschilde ook wel wat dagen nu en dan. Anders neem je een tussenweg. Kies je de korste en de langste en dan ertussenin Maar het is echt niet gek dat je nog niets voelt hoor, want eigenlijk als je 4 weken bent, ben je eigenlijk maar 2 weken. De eerste 2 weken heeft het bevruchte eitje de tijd nodig om naar de baarmoeder te komen en in te nestelen dus dat je niets voelt is niet erg!
er zat totaal geen regelmaat in, nadat ik gestopt ben met de pil was mijn cyclus al volgt: 30, 60,47 en 42 en toen zwanger. 2 november was ik voor het laatst ongesteld en dus alleen op 30 nov en 2 dec geklust
dan moet je vanaf 2 november rekenen! je zou dan ongeveer rond 11/08/07 uitgerekend zijn http://www.zwangerschapspagina.nl/cgi-bin/plan/plan.pl dan zou je 6 wkn + 4dg zwanger zijn
Ja dat is uitgegaan van een cyclus van 40 dagen ofzo? Denk dat je het idd kan houden op een week of 6... Gewoon geen zorgen maken. Ik ben ook zo ver, en heb eigenlijk niet zo veel symptomen hoor.
Nou meid dat moet je echt niet doen hoor! Me vriendin heeft 3 kids gehad en bij geen van alle was ze ziek of iets dergelijks. Lkkr hoor als je zo zwanger bent Nee hoor, verspil je tijd nou maar niet met je eigen zorgen maken want daar is volgens mij helemaal geen reden voor, echt!
Hoi Bloem maak je nou niet zoveel zorgen om het feit daj je nog geen zwangerschaps verschinselen heb want er zijn genoeg meiden die in de eerste 2maanden niks voelen/merken. Probeer in ieder geval wel te genieten van de feestdagen, en het komt echt wel goed met je. Groetjes Jolie
Hoi Bloem1981, Als er nu een echo gemaakt zou worden is daarop nog niet veel te zien. Hooguit een 'zwangerschapsring', maar de kans dat je een hartje ziet is nog klein. Het is dan nog niet te beoordelen of je zwangerschap in orde is. Ik denk dat ze daarom nog even wachten met het maken van een echo. Sowieso wordt er bij de meeste zwangerschappen pas met 12 weken een echo gemaakt, tenzij er een reden is om eerder een echo te maken. En over het feit dat je geen klachten hebt hoef je je absoluut niet druk te maken, dit zegt niets over het verloop van je zwangerschap. Veel succes en plezier met je zwangerschap en sterkte met wachten tot de eerste echo (ik weet maar al te goed hoe lang dat duurt voor je gevoel)! Groetjes, Wendy