Ik werd ingeleid met 38 weken d.m.v tabletjes. Ik had nog geen ontsluiting, helemaal niets. Om 14:47 had in 3 cm ontsluiting en werden mijn vliezen gebroken. Om 15:00 precies had ik volledige ontsluiting. Om 15:32 is mijn zoontje geboren. Is allemaal heel snel gegaan en heftig geweest! Probeer idd door je buik te ademen. Ik raakte helemaal in mijzelf gekeerd daardoor, was helemaal afgesloten van de wereld Succes!
Toch veel ingeleide bevallingen zie ik! Ook ik, met 39 weken omdat ik geen leven meer voelde. Filmpjes lieten steeds zien dat het goed ging gelukkig. Op maandag 3 keer pilletjes ingebracht die niets deden. Ik had ook geen weeën of harde buiken. Dit was gewoon een relaxdagje in het ziekenhuis. Op dinsdag om 9.00 vliezen gebroken; 9.45 wee-opwekkers middels infuus; Om 11 uur begonnen de weeën. Eerste uur ging wel, tweede uur was heftig. Om 1300 trok ik het niet meer en heb ik VL de arts laten halen omdat ik pijnbestrijding wilde. Ik bleek 9,5 cm ontsluiting te hebben en mocht gaan persen. Om 13.25 is onze zoon geboren. Ik was net als de dame voor mij heel erg in mezelf gekeerd. Het is dat mijn vriend me er op wees, maar anders had ik niet eens gezien dat ons zoontje opeens boven me hing. Ik vond het een droombevalling. Dat uur tussen 12 en 13 was heftig, maar ik dacht toen eerlijk gezegd dat ik nog zeker een dag te gaan had. Dat viel dus erg mee. Tips? Neem eten mee voor jou en je man. Ik heb vooral die maandag erg genoten van onze M&M's en chips en mijn favoriete theesmaakjes, in het ZH hebben ze vaak alleen gewone. Zorg dat je voldoende comfortabele en warme kleding meeneemt. Doe wat je nodig hebt om je goed te voelen, stel 1000 vragen, ga douchen, doe echt wat voor jou goed voelt, ontspanning is heel belangrijk. En vergeet vooral de kleertjes voor de kleine en de maxicosi niet! Spannend hoor, ik weet dat ik het echt een heel raar idee vond dat ik hoe dan ook met kind weer thuis zou komen. Wanneer was alleen de vraag. Het kan trouwens ook zomaar 5 dagen duren hè, dus probeer geduldig te zijn. Hoe je dat dan doet, weet ik helaas niet, ik ben daar zelf niet zo goed in.. Succes en veel geluk! En blijf inderdaad goed door je buik adem halen.
Met 37+6 ingeleid, met ballon en oxytocine infuus. Van 2 cm ontsluiting naar baby in 12 uur, zonder daarvoor maar iets van voorweeen of harde buiken te hebben gehad. Na bijna 6 uur fikse weeen had ik slechts 5 cm ontsluiting. Toen gekozen voor een ruggeprik. Voelde veel beter. Na 5 uur 10 cm+persweeen. 3 kwartier later lag mn dochter op de borst. Mijn tip komt voor ts te laat maar voor meelezers... - vertrouw in je lichaam! - eet goed van te voren, zodat je er tegenaan kunt. Ik had veel baat bij pruimenmoes, daarmee laxeer je een beetje op natuurlijke wijze en kun je nog normaal poepen (xcuus) voordat je persdrang hebt en heb je na de bevalling minder pijn/moeite om weer op gang te komen.