Oh, wist ik niet. Maar begrijp ik nou goed dat deze operatie bedoeld is om endometriose vast te stellen? Alleen dat? Ik neem aan dat ze ook haarden weghalen als ze ze zien? Ze zeggen altijd: zoals je een narcose in gaat kom je er ook uit. Jij bent dus heel zenuwachtig. Heb je het daar met de anesthesist over gehad? Ik heb 6 jaar geleden een heel zware operatie gehad en was echt heel erg bang. Ik moest toen eerder komen en kreeg een rustgevend middel. Ik ging dus heel chill naar de ok. En mijn man mocht bij me blijven toen ik de narcose kreeg, heel fijn was dat!
Bij ons is het standaard procedure om eerst een kalmeringsmiddel te krijgen voor je naar de OK gaat. Heb 1x een pilletje gehad en 2x een PP prik in me bil
Ook een lap gehad. Ik had meteen 3 procedures in 1 keer. Cystes werden van m'n eierstokken gehaald, lap en een histeroscopy. Het viel op zich allemaal mee. De aneathesist was heel vriendelijk en kalm en bleef tegen me praten (ze snappen goed dat het niet je favo bezigheid is haha). Zei ook kalm wanneer vanalles erin ging. Je bent ook ineens weg en dan ineens hoor je iemand je naam zeggen (ze praten tegen je wanneer je er weer uit rolt, zodat ze zien dat je reageert en langzaam wakker wordt). Dan zit je alweer aan de andere kant. Gaat echt heel snel allemaal. Heb 2 keer volledige narcose gehad nu en beide keren gedroomd alsof ik thuis in bed lag. Het gas halen ze er voornamelijk uit, maar er blijft altijd iets achter. Pepermunt helpt er goed tegen en zorgen dat wanneer je thuis bent, je niet te gevouwen zit met je buik. Duurt meestal een dag of 2 en dan is het weer weg. Het is een vervelend gevoel, maar gelukkig ook zo weer weg. Bent zo weer de oude hoor. Succes!
hoi minny, ik ben in september onder het mes geweest en zag er ook vreselijk tegenop, vooral de narcose.. maar het viel mij 100% mee! ze waren allemaal erg lief in het ziekenhuis en ook van de anesthesie, ik had aangegeven dat ik de narcose eng vond en toen heb ik van te voren een rustgevend pilletje gehad dat was heel fijn! toen ik eenmaal op de operatietafel lag duurde het 3 seconden toen was ik weg en het volgende moment kwam ik weer bij voor mn gevoel natuurlijk. ik heb 2 littekentjes, die van me navel is helaas niet zo mooi maar ja daar is niks aan te doen, het is een poosje gevoelig en met zitten had ik idd wel veel last van dat gas! dus mijn advies is ga veel op de bang bijv liggen de eerste dagen dan heb je het minste last! hoop dat je hier iets aan hebt!
van het gas, kan je idd last krijgen van je schouder zelf heb ik dit ook gehad (2dagen) na de operatie. daarna trok het gelukkig zelf weg. Ook was ik erg zenuwachtig voor de operatie, duurde 2 uur en op het moment dat ik de uitslaapzaal werd ingereden werd ik wakker. vrij vlot dus na de narcose. heel veel sterkte en een spoedig herstel! niet te druk maken, alles komt goed, je moet er even doorheen. ik herken je gevoel heel goed! (het is nu bij mij 2 maanden geleden en heb me dik een maand nog moe en futloos gevoeld na de operatie) maar dat scheint normaal te zijn
Ik bedoelde dat ik de pijn vervelend vond. Ik was trouwens ook heel emo toen ik wakker werd (blij, erggg blij).
Dank jullie wel voor de geruststellende berichten. Moet me over 2.5 uur melden, heb mega honger haha.. Kruidenthee mag wel toch?
Hier moet je 12 uur van tevoren echt helemaal nuchter zijn, je mag helemaal NIKS eten of drinken, dus ook geen kruidenthee. Houd je daar aan anders kunnen er complicaties optreden straks. Ben in november geopereerd aan iets dergelijks, stelt echt niks voor. Was de volgende dag alweer aan het werk en aan het winkelen. Succes en beterschap!
Ik zou geen kruidenthee nemen...met nuchter bedoelen ze geen eten én drinken. Mijn dochter kreeg een roesje en mocht alleen wat slokjes water, ten laatste 2 uur voor we ons aanmeldden. Succes!!
TS heeft een vervolgtopic aangemaakt: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/413128-ging-mijn-kijkoperatie-de-uitslag.html