over 2 dagen vergaat de wereld!!!!!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door mirell, 19 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Das het eerste dat ik tegen manlief zei toen hij me vertelde!

2. Dana

Dana Niet meer actief

heheh :D

ik heb het nog nergens gelezen trouwens.

3. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
  4. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    mmmmmm had het liever niet geweten......

5. Rono

Rono Niet meer actief

Het Einde der Tijden vindt plaats op 21 mei 2011, aldus de Amerikaanse evangelist Harold Camping. Hij komt met deze datum na jarenlange, intensieve bijbelstudie. Camping voorspelde al eerder de eindtijd in 1994. Toen gebeurde er niks.

Ondanks zijn eerdere, verkeerde voorspelling is Camping overtuigd van de datum in 2011. Op 6 september 1994 kwamen tientallen volgelingen van Camping bijeen, gekleed in hun beste kleding en met de Bijbel in de hand, wachtend op de Eindtijd. Camping kwam uiteindelijk tot de conclusie dat er een rekenfout gemaakt was.

Bij de bijbeluitleg van Camping spelen cijfers een belangrijke rol. Zo staat het nummer 5 voor 'boetedoening', 10 voor 'volmaking' en 17 voor 'Hemel'. Camping rekende uit dat Jezus op 1 april in het jaar 33 aan het kruis stierf. Vervolgens rekende hij uit dat 21 mei 2011 precies 722.500 dagen na de kruisdood is. (5 x 10 x 17) x (5 x 10 x 17)= 722.500, of anders geforumeleerd: (boetedoening x volmaking x Hemel), keer twee is het aantal dagen tot de Eindtijd.

"Ik was zeer verbaasd toen ik hier achter kwam", aldus Camping, "deze cijfercombinaties kunnen geen toeval zijn". Zijn volgelingen zijn overtuigd van zijn gelijk en kijken nu al uit naar de terugkeer van Christus.

Camping (88) is in conservatief, christelijke kringen in Amerika bekend als bijbeluitlegger op tv en radio. Zijn eigen radiostation Family Radio zendt uit in 40 talen.

6. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Of ik het nou wel of niet geloof... Geen idee... Maar ik word er echt misselijk van...:(

7. Boncuk

Boncuk Actief lid

11 mei 2011
    174
    0
    0
    op een wolk
    Niet dat ik er in geloof maar ben wel blij als he zondag 22-05 is.
    Nee er zijn al zoveel datums genoemd. Ik geloof wel in de dag des oordeels maar niemand zal weten waneer dit zal zijn. Inieder geval niet door een rekensommetje :(

8. Rono

Rono Niet meer actief

Ik hou ook niet van dit soort dingen.. Wil graag mn mannetje nog geboren zien worden :)

9. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Heb laatst een hele docu gezien op NGC, ging ook over het vergaan van de wereld maar daar beweerden ze dat de wereld pas in 2012 zou vergaan, op 22 september als ik het goed onthouden heb. Dit was omdat de Maya (zo heetten ze toch) kalender niet verder telt dan die datum, de wereld zou op die dag overspoeld worden door verschillende natuurrampen en daar door zou de wereld vergaan. Die rampen zouden veroorzaakt worden door de grote scheur in de ozonlaag, de zon is namelijk op die dag weer in zn heetste periode en dat zou de aarde niet aankunnen.

Zolang het niet bewezen is, geloof ik er niet veel van maarrr de wonderen zijn de wereld nog niet uit natuurlijk... ;)

10. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    :D
    heb er snel nog 1 gekocht vanmorgen

11. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Maar wat doe je dan, niks meer, angstig afwachten op wat wel of niet komen gaat?

Ga je zaterdag in een schuilkelder oid?

Ons leven gaat gewoon door. Als je met alles 'rekening' moet houden, kun je toch niks meer? Laat ik dan maar onze vakantie annuleren;), oh nee als de wereld toch vergaat, dan hoeft dat ook niet meer:p;)

Wat komt, dat komt.

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Net zo achterlijk als die malloten die mensen dat Nederland onder water komt staan en dat ons dorpje droog blijft....

Ik word er zoooooo moe van!!

13. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

#33 Polletjepiek, 19 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mei 2011

Nee, da's op 21-12-2012, moet je maar eens gaan googlen, dus dit jaar kun je nog gerust je kerstboom neerzetten, volgend jaar is het dan dus niet 'nodig;)

Sorry hoor maar ik word altijd erg 'melig' van dit soort 'nieuws'

14. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.913
    5.233
    113
    Home
    ik geloof niet zo in rekensommetjes

15. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik zeg vast "ajuus allemaal!" :D

16. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik zie dat dan helemaal voor me he...

Zo'n hele roedel geloofsfanaten in hun zondagse pak bijeen, allemaal met de vingers in de oren en de ogen dicht, hysterisch huilend psalmen opdreunend, en wachtend op de grote klap.

En dan gebeurt er....niks!

Geroezemoes in de menigte, verwarde blikken...en dan Camping die het podium opstapt en zegt: euh...ja...mensen...mag ik even uw aandacht...euh...ik denk dat ik een rekenfoutje heb gemaakt :)

Wat een ongelofelijke klungel...hahahaha...

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Muahahahahaha mijn drinken kwam mn neus uit!!!
    Wat breng je het goed zeg...Ik kon het me heel levendig voor de geest halen.

Stelletje mafketels!

18. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    helemaal met je eens
    en mijn zaterdag word dezelfde als een normale
    met mooi weer hoop ik een fijne stranddag
    en een goeie dure fles wijn!!!:Daan de eind van de middag

19. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ojee.... heb ik dus net een verjaardagscadeau voor mijn vriend gekocht... kan ik het volgende maand niet meer geven.... potverrrr...

Misschien dan toch vandaag al geven? Dan kan hij het iig nog 2 x gebruiken.

Het is trouwens ook mijn vrije zaterdag. Wat we gaan doen? Met z'n allen op de bank kruipen en handjes vasthouden :D

20. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    daarom juist....
    hij heeft al heel wat mensen bij hun gezin weggetrokken die hij wel kon overtuigen...
    is toch best erg!!

Deel Deze Pagina